ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ «BIG DATA» ЯК СКЛАДОВОЇ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ - Научное сообщество

Вас приветствует Интернет конференция!

Приветствуйем на нашем сайте

Рік заснування видання - 2014

ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ «BIG DATA» ЯК СКЛАДОВОЇ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ

01.06.2018 12:41

[Секция 1. Экономика, организация и управление предприятиями, отраслями, комплексами]

Автор: Нотевський Євгеній Вячеславович, студент ІІ курсу ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана»


У сучасних умовах становлення і розвитку інформаційного суспільства в різних галузях економіки створюється і накопичується величезна кількість даних. У бізнесі, промисловому виробництві постійно збільшується обсяг технологічної інформації, медіа-даних, необхідних для управління підприємством, з'являються нові програми, сервіси та інструменти, засновані на застосуванні інформаційно-комунікаційних технологій. У результаті диджиталізації економіки зростає необхідність в інформаційних товарах і послугах. Для задоволення потреб клієнтів, компаніям доводиться обробляти і аналізувати величезні обсяги даних різного ступеня структурованості та з різних джерел. Таким чином, накопичена інформація стає стратегічно важливим активом, від ефективності управління яким суттєво залежать результати діяльності підприємства.

За останні роки людство виробило інформації більше, ніж за всю історію свого існування. З кожним роком обсяг інформації у світі збільшується в середньому на 40%. У результаті об'єднання процесів зростання потреби бізнесу в зборі, зберіганні, аналізі великих обсягів даних і створення технічного інструментарію, здатного оперативно обробляти дані з мінімальними витратами, з'явився цікавий і перспективний напрямок розвитку технологій під назвою Big Data (Великі дані) [1].

Технологія Big Data – це комплекс підходів, інструментів або методів обробки даних великих обсягів і значного різноманіття для отримання значимої і критично важливою бізнес-інформації. Дані можуть бути як обробленими (структурованими), так і розрізненими (неструктурованими). Існує певний набір характеристик, у яких закладено ключове поняття Big Data, усі вони вміщуються в «три V» [2]:

1. Volume – обсяг оброблюваної інформації;

2. Velocity – швидкість накопичення даних та обробки потоку даних;

3. Variety – різноманіття і недостатня структурованість даних.

Сфера використання технологій Великих Даних багатогранна і широка. Так, за допомогою Big Data можна вдосконалювати бізнес-процеси роботи з клієнтами, дізнаватися про їх переваги і смаки, про ефективність проведених маркетингових кампаній і пропозицій, або провести аналіз ризиків. Технології Big Data можуть бути корисні для вирішення основних  завдань [2]: маркетинг і збільшення продажів; прогнозування ринкової ситуації; ефективне сегментування клієнтів; удосконалення продуктів і послуг; прийняття більш обґрунтованих управлінських і оперативних рішень на основі аналізу Big Data; підвищення рівня продуктивності праці; ефективна логістика; оптимізація портфеля інвестицій; моніторинг стану основних фондів.

На сьогоднішній день, розробкою інструментарію для роботи з Big Data займаються компанії, відомі у всьому світі – Oracle, Microsoft, IBM, SAP. Big Data є одним з основних драйверів формування інформаційно-комунікаційних технологій у сучасних умовах високотехнологічного виробництва [3].

За даними опитування фахівців з маркетингу компаній сектора ринків B2B (англ. Business toBusiness) і B2C (англ. Business to Consumer) у Великобританії і Європі, проведеного компаніями Circle Research і DNX, 43% менеджерів маркетингових відділів застосовують технології Big Data у своїй роботі, ще 40% планують почати використання Великих Даних протягом наступних трьох років [2]. На українському ринку сьогодні «володарями» величезних масивів даних про своїх користувачів є мобільні оператори «Київстар», «Vodafone Україна» та «Lifecell». 

Однак зупинимося на проблемах впровадження і застосування Big Data. Одна з ключових проблем – оцінка ефективності проекту Великих Даних. По-перше, дані технології дозволяють різко скоротити витрати і час аналізу великої кількості відомостей і в найкоротші терміни підготувати інформацію для прийняття оперативних та управлінських рішень. По-друге, використання Big Data забезпечує індивідуалізацію та персоніфікацію послуг на B2B і B2C ринках. [4]. Друга проблема пов'язана з навчанням і підготовкою кваліфікованих фахівців-маркетологів, здатних застосовувати технологіями Big Data та управляти ними. Таким фахівцям, з одного боку, необхідно мати підготовку в галузі математичного обчислення, статистики, обробки і аналізу Великих Даних, уміти працювати з апаратно-програмним інструментарієм. З іншого боку, необхідно володіти навичками формулювання маркетингових завдань, для вирішення яких і використовують технології Big Data [4].

Отже, у сучасному світі, де інформація оновлюється з неймовірною швидкістю і надходить з різних джерел, компаніям доводиться працювати з величезними масивами даних. Технології Big Data дозволяють збирати, зберігати, структурувати і аналізувати великі обсяги інформації. Це допомагає керівництву фірми знаходити закономірності і причинно-наслідкові зв'язки між різними факторами і використовувати цю перевагу для отримання позитивних результатів. Беззаперечно, що використання технології «Big Data» є складовою інноваційного розвитку сучасних бізнес-структур. 

Література:

1. Tech Pro Research: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.techproresearch.com/topic/big-data/  

2. Что такое Big data: собрали все самое важное о больших данных: [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://rb.ru/howto/chto-takoe-big-data/ 

3. Соболева А.О. BIG DATA: ВОЗМОЖНОСТИ ДЛЯ : [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://sibac.info/studconf/science/xxxv/90865 

4. Big Data and the History of Information Storage: [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.winshuttle.com/big-data-timeline/

__________________________

Науковий керівник: Ткачук Олена Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана»



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференции

Конференции 2024

Конференции 2023

Конференции 2022

Конференции 2021

Конференции 2020

Конференции 2019

Конференции 2018

Конференции 2017

Конференции 2016

Конференции 2015

Конференции 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота