МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ПРИБУТКОМ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ПРИБУТКОМ ПІДПРИЄМСТВА

06.03.2014 00:15

[Секція 6. Банківська справа. Гроші, фінанси і кредит]

Автор: Півторак Микита Вячеславович, студент, Харитонова Ольга Сергіївна, кандидат економічних наук, доцент, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля


Економіка України поступово трансформується в ринкову, визначальними рисами якої є функціонування різних форм власності, вільне підприємництво, конкуренція у всіх її формах, ринкове ціноутворення, прибуток та інші категорії, властиві товарно-ринковому господарству. У системі категорій ринкової економіки велике значення має прибуток, який має складну структуру та є ще не досить вивченим економічною наукою.

У період трансформаційної економіки відбуваються значні зміни у відношенні до показника прибутку – його роль у господарському механізмі зростає. В умовах сучасного економічного розвитку країни та формування реальної самостійності підприємств прибуток одержав новий зміст, оскільки в ринкових умовах він виступає не тільки основним джерелом розвитку господарської діяльності будь-якого підприємства, але й стимулом його діяльності. Прибуток забезпечує інтереси держави, власників, персоналу підприємства й є головною рушійною силою ринкової економіки.

Метою дослідження є розробка механізму управління прибутком підприємства і рекомендацій з його впровадження.

З ранніх етапів формування ринкової економіки у нашій країні відбуваються значні зміни у відношенні до показника прибутку на користь зростання його ролі у господарському механізмі підприємства. У сучасних умовах економічного розвитку України й формування реальної самостійності суб'єктів господарювання прибуток одержав нового змісту, оскільки в ринкових умовах прибуток виступає не тільки основним джерелом розвитку підприємства, але й є стимулом його діяльності. Прибуток забезпечує інтереси держави, власників, персоналу підприємства, а тому є головною рушійною силою ринкової економіки.

Узагальнюючи різні точки зору вітчизняних і зарубіжних дослідників, можна зробити висновок, що роль і значення прибутку підприємства в умовах ринкової економіки виявляються в наступному:

 прибуток підприємства є основним спонукальним мотивом будь-якого виду бізнесу, головною кінцевою метою підприємницької діяльності;

 прибуток підприємства створює базу економічного розвитку держави в цілому. Можливість держави успішно виконувати покладені на неї функції і здійснювати намічені програми розвитку економіки дає механізм перерозподілу прибутку підприємства через податкову систему;

 прибуток підприємства виступає критерієм ефективності діяльності суб'єкта господарювання;

 прибуток є постійно відтворюваним джерелом формування фінансових ресурсів підприємства, і чим вище рівень прибутку підприємства, тим менш його потреба у залученні фінансових коштів із зовнішніх джерел і вище рівень самофінансування його розвитку. Останнє є важливим критерієм фінансової стійкості підприємства;

 прибуток виступає головним джерелом зростання ринкової вартості підприємства.

Прибуток як показник реального фінансового результату діяльності підприємства вже давно не використовується українськими підприємствами. 

В умовах ринкової економіки основним джерелом інвестицій мають бути внутрішні джерела суб'єктів господарювання. У зв'язку з цим підприємствам необхідно знаходити внутрішні резерви джерел фінансування, що можливе тільки при високорентабельному виробництві. Це може бути досягнуто при раціональному використанні ресурсного потенціалу підприємства шляхом створення ефективних інструментів управління прибутком.

Для того, щоб розроблювальні інструменти управління прибутком базувалися на доказових, науково-обгрунтованих прийомах, на наш погляд, крім аналізу принципів управління прибутком необхідно досліджувати існуючі наукові підходи до управління і виявити можливість їх застосування з метою ефективного формування і розподілу прибутку.




Література:

1. Короткевич О. В. Рентабельність господарської діяльності підприємств. //Економіка і прогнозування. - 2008. 

2. Мец В.О. Економічний аналіз фінансових результатів та фінансового стану підприємства/ Мец В.О. – К.: КНЕУ, 2004. 

3. Попович П.Я. Економічний аналіз діяльності суб’єктів господарювання/ Тернопіль: Економічна думка, 2005. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота