ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ ОБЛІКУ ОПЕРАЦІЙ З ПАЛИВНО - МАСТИЛЬНИМИ МАТЕРІАЛАМИ ТА НАПРЯМКИ ЇХ ВИРІШЕННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ ОБЛІКУ ОПЕРАЦІЙ З ПАЛИВНО - МАСТИЛЬНИМИ МАТЕРІАЛАМИ ТА НАПРЯМКИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

18.04.2014 13:40

[Секція 4. Бухгалтерський облік, аналіз і аудит]

Автор: Шендригоренко Марина Трохимівна, кандидат економічних наук, доцент, ДВНЗ «Криворізький національний університет»


З розвитком технологій термін «паливо» почав використовуватись в більш широкому розумінні та розповсюдився на всі матеріли, які слугують джерелом енергії.

Мастильні матеріали - тверді, пластичні, рідкі та газоподібні речовини, використовувані у вузлах тертя автомобільної техніки, індустріальних машин і механізмів, а також у побуті для зниження зносу, викликаного тертям. 

 Мастильні матеріали широко застосовуються в сучасній техніці, з метою зменшення тертя в рухомих механізмах та при механічній обробці конструкційних і інших матеріалів на верстатах.

Нині одним з актуальних завдань для підприємства є виявлення та використання внутрішньогосподарських резервів, запобігання зловживанням та перевитратам по матеріальним статтям, так як від цього залежить собівартість продукції, підвищення продуктивності праці, рентабельності виробництва, досягнення комерційного успіху.

Вирішенню цього та інших питань в повні мірі сприяє чітко налагоджений облік виробничих запасів та їх складової – паливно - мастильних матеріалів (ПММ).

Аналіз діючої практики показує, що на підприємствах в організаційному аспекті облік паливно – мастильних матеріалів продовжує мати недоліки. Зокрема, проблематика  обліку виробничих запасів особливо проявляється при інвентаризаціях та пересортуванні окремих видів мастильних матеріалів. Мають місце й помилки при складанні  первинних документів, що характеризують надходження і рух паливно – мастильних матеріалів.

Ми вважаємо, що поліпшенню ресурсопостачання сприяє саме впорядкування первинної документації, підвищення рівня комп’ютеризації облікового процесу, забезпечення відповідного порядку приймання, зберігання й витрати паливно – мастильних матеріалів. 

Для забезпечення зберігання виробничих запасів, правильного приймання, зберігання й відпущення цінностей важливе значення має наявність на підприємстві в достатній кількості складських приміщень, оснащених ваговими і вимірювальними приладами, мірною тарою й іншими пристосуваннями [1,2]. Необхідно також впроваджувати ефективні форми попереднього й поточного контролю за дотриманням норм запасів і витрати ПММ, приділяти більше уваги підвищенню вірогідності оперативного обліку руху виробничих запасів. 

Найбільшу питому вагу у витратах на утримання транспортних засобів займають витрати на придбання паливо-мастильних матеріалів. Ми поділяємо думку науковців , що традиційна методика розрахунку витраченого палива із врахуванням залишків на початок і кінець дня та об'єму заправленого палива не дозволяє в повній мірі здійснювати контроль за недоцільним витрачанням та махінаціями з паливо-мастильними матеріалами.

Основною повної автоматизації обліку витрат паливо-мастильних матеріалів є використання технології глобального позиціювання (GPS-навігації), яка дозволяє в режимі реального часу володіти інформацією (збір первинної інформації) про місце перебування та відстань, яку проїхав автотранспортний засіб.

Підставою для відображення в обліку роботи транспортних засобів є первинна транспортна документація, до якої відноситься подорожній лист автомобіля, товаро - транспортна накладна. В подорожньому листі відображається інформація про час виїзду автомобіля з гаража та час його повернення, показники спідометра про кілометраж при виїзді та поверненні автомобіля, дані про рух пального, його залишок на момент виїзду, одержаного під час заправки, залишок при поверненні тощо. 

У системі повністю автоматизованого обліку підприємств з використанням технології глобального позиціювання можливо відмовитися від складання подорожнього листа автомобіля. 

Вказана технологія постачає в бухгалтерію інформацію про відстань та час перебування автотранспорту в дорозі. Знаючи витрачання об'єму палива на 1 кілометр пройденої відстані, можна в повністю автоматизованому режимі обліковувати витрачання паливо-мастильних матеріалів. Нормативне витрачання зазначено у технічному паспорті автотранспорту. Понадпланові витрати з врахуванням допустимої похибки за результатами інвентаризації палива по кожному автомобілю слід відшкодовувати за рахунок стягнень з водія або списання на інші витрати.

Отже, пропозиціями щодо підвищення ефективності  організації обліку ПММ на підприємстві є: щоквартально здійснювати аналіз показників ефективності використання ПММ та у вигляді пояснювальних таблиць надавати керівнику аналітичну  інформацію; постійно проводити пошук шляхів прискорення обертання оборотних запасів; здійснювати контроль за нормами списання пального, використовуючи технології глобального позиціювання тощо.




Література:

1. Огійчук М.Ф. Фінансовий та управлінський облік, за національними стандартами / М.Ф.Огійчук. - Х.: Вид-во Алерта, 2011.- 1044с.

2. Чацкіс Ю.Д. Організація бухгалтерського обліку: Навчальний посібник / Авт. кол.: Ю.Д. Чацкіс, Е.С. Гейєр, О.А. Наумчук, І.О. Власова. - К.: Вид-во ЦУЛ, 2011.- 561с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота