УПРАВЛІННЯ АСОРТИМЕНТНОЮ ПОЛІТИКОЮ НА ПІДПРИЄМСТВАХ МАЛОГО БІЗНЕСУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

УПРАВЛІННЯ АСОРТИМЕНТНОЮ ПОЛІТИКОЮ НА ПІДПРИЄМСТВАХ МАЛОГО БІЗНЕСУ

08.05.2014 21:34

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Введенська Юлія Дмитрівна, студентка, ДВНЗ Українська академія банківської справи Національного банку України


В наш час світовим двигуном економіки залишається мале та середнє підприємництво. За даними МВФ, розмір ВВП країн за ПКС мають такі показники: Франція –2277,995млрд. дол., Німеччина – 3232,545млрд. дол., Італія – 1807,831млрд. дол.. В той час в Польщі показник складає – 817,457млрд. дол.,  Білорусія – 149,088млрд. дол., Росія – 2556,203 млрд. дол.. Говорячи про Україну то ВВП складає 336,807 млрд. дол. [2]. В країні один з найнижчих показників, це свідчить про недостатній рівень розвитку економіки, що віддзеркалюється на діяльності підприємств. 

Одним з головних важелів покращення діяльності роздрібної торгівлі є товарна політика. Асортимент – це набір товарів, який формується за однією чи сукупністю ознак та задовольняє різноманітні, аналогічні чи індивідуальні  потреби [1]. 

Отже, формуючи асортимент стає необхідним контроль за кожною групою товарів. Кожна група має окреслені спільні ознаки за якими той чи інший товар був віднесений до даного ряду. З цього випливає, що завдяки простеженню таких груп товарів, можливо виявити слабкі місця та усунути їх у майбутньому. Саме тому, при формуванні асортименту враховується життєвий цикл товарів. 

Як відомо, кожен товар може пройти чотири або п’ять стадій життєвого циклу. Перша стадія – це момент появи товару на полицях магазину. Продукт ще не приносить бажаного економічного результату, а лише претендує на свого споживача. Друга стадія – це період максимального прибутку для підприємства. Важливим фактором стає контроль наявного товару, в магазині в залежності від платоспроможного попиту споживача, так як товар новий то його хоче отримати більше коло споживачів ніж товар який відомий покупцю. Третя стадія – це період стабільного прибутку. До четвертої стадії відноситься період в якому товар втрачає конкурентні позиції на ринку. Подібний стан може спричинити велика кількість факторів, наприклад поява нового товару субституту з однаковими характеристиками, неякісна реклама, зміна сировинної бази чи низька якість. Саме четвертий етап стає ключовим в формуванні асортименту, адже керівництву необхідно вирішити що саме робити з товаром. Є два шляхи до розв’язання цієї проблеми - це повна модернізація продукту чи виведення товару з асортиментного ряду. В залежності від прийнятого рішення буде залежати прибуток компанії. Адже, саме проведення аналізу щодо необхідних продуктів і формує асортимент підприємства та надає можливість покупцю вибір бажаного продукту. 

Отже, управління асортиментом – це пошук оптимальних товарів, продаж яких вигідний торговому підприємству найбільш потрібних споживачу. 

На сьогодні, для менеджерів роздрібної торгівлі постає питання, які товари необхідно внести до асортиментного ряду та тих, що підлягають вилученню, розглянути доречність диверсифікації продукту, розглянути пропозицій про створення нових продуктів, удосконалення існуючих або вдосконалених стосовно питань ціни, собівартості та рентабельності, визначити рівень сприйняття товару споживачем, зміна якості, сервісу та зовнішнього вигляду. 




Література:

1. Калюжнова Н.Я. Маркетинг: загальний курс / Н.Я. Калюжнова, А.Я.Якобсон. – Москва : Омега-Л, 2007. – 148с.

2. Офіційний сайт Міжнародного валютного фонду : [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.imf. org.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота