ПОДАТОК НА РОЗКІШ ЯК ПОДАТКОВА НОВАЦІЯ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПОДАТОК НА РОЗКІШ ЯК ПОДАТКОВА НОВАЦІЯ В УКРАЇНІ

14.05.2014 15:04

[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Автор: Чамор Ярослава Сергіївна, Товт Тетяна Віталіївна, студентки факультету правознавства Київського фінансово-економічного коледжу


В Україні гостро постає питання, як наповнювати державний бюджет України. Видатки бюджету з кожним роком збільшуються, а у малозабезпечених громадян все менше можливості їх сплачувати. Через проблеми в країні зменшення видаткової частини державного бюджету неможливе, тому Уряд шукає шляхи збільшення грошових надходжень. Міністерство фінансів України бачить розв’язання цієї проблеми у введенні податку на розкіш. В зарубіжних країнах також гостро розглядається це питання [3]. Американські мільйонери надіслали до Конгресу США лист із пропозицією збільшити податки на їхні доходи. Як зазначають багатії, вони вже одержали вигоду від економіки і тепер прагнуть, щоб це могли зробити інші. Лист підписали 138 членів групи «Патріотичні мільйонери за сильну економіку». Аналогічну вимогу висловлює і «Суперкомітет», до складу якого входять 12 членів Конгресу. За їхньою оцінкою, збільшення ставки податку для мільйонерів сприятиме скороченню дефіциту як мінімум на 1,2 млрд. дол. протягом наступних 10 років [1]. 

Але переваг у такого податку, можливо, менше, ніж недоліків.

А саме недоліками даного законопроекту є:

1. З того моменту, коли почне діяти даний Закон («Про податок на розкіш»), більшість населення нашої держави буде вважати про настання «соціальної справедливості».  Нажаль, проект Закону «Про податок на розкіш» носить лише популістський характер, та в своїй більшості покликаний створити у більшості «ілюзію справедливості» [2].

2. Даний законопроект стане тягарем для іноземних інвесторів, які відмовляться вкладати кошти в українські підприємства [3].

3. Також в проекті зазначається, що податок стягується з квартир площею понад 120 квадратних метрів, а у зауваженні автори пояснюють, що під оподаткування потрапляє велика кількість квартир, придбаних представниками середнього класу із залученням кредитів. І саме їм тепер доведеться тепер сплачувати і податок на розкіш і податок на нерухоме майно [4].

4. Заможні будуть забирати кошти з українських банків і переводити їх закордон. 

Зрештою, оподаткування багатих громадян країни на користь бідних - популярна перед виборами тема.

Але, в будь-якому випадку доцільність у прийнятті цього закону є, оскільки ті органи, на яких також буде покладено контроль за сплату податку на розкіш, почнуть діяти на підставі своїх повноважень та «поповнювати» державний бюджет, шляхом перерахування коштів, які були сплачені особами, добровільно чи ні, що володіють тією розкішшю перелік який і вказаний у даному законопроекті [2].




Література:

1. Багаті також плачуть. [Електронний ресурс] /  Сайт «Вісник Міністерства доходів і зборів України».- Режим доступу: http://www.visnuk.com.ua/ua/pubs/id/201

2. Гартингер С. Податок на розкіш. А як у них? [Електронний ресурс] / Сайт Адвокат Бодашко. – Режим доступу: http://pravo-porada.com.ua/articles-66/563-podatok-na-rozkish-a-yak-u-nyh

3. Гнєдов О. Проблеми впровадження податку на розкіш в Україні. [Електронний ресурс]: Архів наукових публікацій. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/1_NIO_2013/Economics/3_124762.doc.htm

4. Мінфін розробив податок на розкіш. Текст законопроекту. [Електронний ресурс] / Сайт Реальна економіка. 03.04.2012 р. – Режим доступу: http://real-economy.com.ua/publication/117/5846.html

_________________________

Науковий керівник: кандидат юридичних наук, доцент кафедри кримінального права, процесу та криміналістики Національного університету ДПС України Омельчук Любов Василівна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота