РЕБРЕНДИНГ ЯК ЗАСІБ ДОВГОСТРОКОВОЇ ДІЇ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РЕБРЕНДИНГ ЯК ЗАСІБ ДОВГОСТРОКОВОЇ ДІЇ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ

15.10.2014 13:35

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Лошенюк Ірина Романівна, кандидат технічних наук, доцент, Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, Грейцар Тетяна Василівна, асистент, Чернівецький торговельно-економічний інститут КНТЕУ


Сучасні зміни в економіці України негативно впливають на діяльність підприємств, що призводить до пошуку переваг, які б якісно відрізняли їх від конкурентів. Такою конкурентною перевагою сьогодні є ребрединг.

Світовий досвід накопичив систему наукових знань з організації та управління просуванням товарів. Зокрема, вплив ребредингу на діяльність підприємств розглядали у своїх працях відомі учені: Ліннік К., Махнуша С.М., Овченнікова О.Г., Олійник О.В., Письменська О.Б., Тєлєтов О.С. та інші. Разом з тим дані питання досі залишаються гостро дискусійними і не вирішеними.

Мета нашого дослідження полягала у обґрунтуванні застосування ребредингу для активізації продажів товарів підприємств.

В економічній літературі  ребрендинг (від англ. – rebranding) трактується як процес кардинальної або локальної зміни назви, логотипу, візуального оформлення бренда зі зміною позиціонування, а також можливі зміни в ідеології бренда [2, 3].

Водночас важливо усвідомлювати, що ребрединг є природньою еволюцією життєвого циклу бренду, а не повним руйнуванням старого і створенням нового. До завдань, які ставляться перед ребредингом відносяться посилення бренда, його диференціація та збільшення цільової аудиторії [1].

При цьому ребрендинг необхідно використовувати у випадках, які можна пояснювати як причини або умови необхідності його проведення. До найбільш вагомих з них можна віднести появу нових брендів конкурентів; зміну сфери застосування бренду; втрату брендом унікальних характеристик; зміну ринкових умов, адаптація бренду до яких неможлива; репозиціонування підприємства; злиття підприємства; вихід підприємства на новий ринок і т.п.[2].

Для ефективного проведення ребредингу, перш за все, необхідно проаналізувати поточний стан підприємства, оскільки саме у ньому можна знайти причину незадоволення покупців. Разом з тим потрібно з’ясувати, чого саме не вистачає покупцеві. Якщо ж немає певних підстав до ребрендингу, то його краще не проводити, оскільки дії з ним можуть призвести до дезорієнтації покупців або до загибелі проекту.

На нашу думку, головними інструментами ребредингу виступають креативні розробки чи зміни у фірмовому стилі бренду (перетворення зовнішнього іміджу бренду (рестайлінг). Досить вдалими нині для підприємств є генерація нового імені бренду (ренеймінг) та репозиціонування бренду. Дані інструменти ребрендингу дозволяють відповідним чином змінити ставлення споживацької аудиторії до бренду та продовжити тривалість його існування на ринку.

Світова практика діяльності провідних підприємств показує доцільність проведення ребрендингу. Цікавим прикладом є досвід американської компанії Victoria’s Secret, керівництво якої розпочало ребрендинг під час розквіту діяльності. Метою ребрендингу було розкрити перед прихильниками компанії додаткові можливості для майбутнього розвитку.

З серпня 2014 року крупне інтернет-підприємство в Україні Slando.ua проводить ребрендинг із зміною логотипа та слогана (ренеймінг). Успішний онлайн-проект буде працювати під новим брендом OLX.ua. Головне завдання під час проведення ребрендингу є збереження всіх досягнень і успіхів, які були напрацьовані Slando.ua на українському ринку (4,5 млн. відвідувачів). Метою ренеймінгу було створення української версії інтернет-сайта.

У свою чергу, компанія McDonald"s у зв’язку із зниженням репутації влітку 2014р. вдалася до проведення ребредингу, який повинен перетворити McDonald"s в бренд, що викликає довіру і повагу, домогтися максимального задоволення клієнтів у якості їжі та обслуговуванні.

Довгостроковий ребрендинг застосувало також вітчизняне підприємство експрес-доставки «Нова пошта». Політика ребрендингу полягає в рестайлінгу, ренеймінгу та знаходженні додаткових послуг підприємства (обробки, маркування та зберігання вантажів; перевірки товарів; кімнат для примірювання товарів; оновлених онлайн- і мобільних рішень, а також доставки товарів  з-за кордону).

Важливо зазначити, що ребрендинг несе для підприємств великі ризики. Масштабний ребрединг зі зміною фірмового стилю, заміною назви підприємства, повним перезапуском торгової марки є безпечний тільки для маловідомих підприємств. Для тих брендів, які вже завоювали довіру кожна зміна може стати вкрай ризикованою. При цьому навіть невеликий прорахунок маркетологів здатний завдати непоправної шкоди іміджу підприємства та привести до великих фінансових втрат. Якщо попередній бренд був успішним, то перед його заміною необхідна ретельна перевірка всіх нових елементів майбутнього фірмового стилю за допомогою, наприклад, серії фокус-груп, глибинних інтерв'ю з представниками цільової аудиторії, консультантами і т.п.

Таким чином, ребрендинг дозволяє не тільки продовжити діяльність підприємства на ринку, а й суттєво впливає на його розвиток, значно збільшуючи обсяги продажів та суттєво привертаючи увагу цільових покупців до якісних та функціональних характеристик товарів.




Література:

1. Тєлєтов О.С. Брендинг та ребрендинг в умовах сучасних промислових виробництв. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/Vnulp/Logistyka/2010_690/80.pdf.

2. Линник К. Реанимация бренда / К.Линник // Реклама. Теория и практика.-2007.-№6. – с.54-61. 

3. Записки маркетолога / Ребрендинг – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://marketch.ru/marketing_dictionary/marketing_terms_r/rebranding/index.php

4. Махнуша С.М., Олійник О.В./ Ребрендинг як засіб існування компанії на ринку / Маркетинг і менеджмент інновації, 2011, №3 т.2

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота