СУТНІСТЬ ТА ВЛАСТИВОСТІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ НА ПІДПРИЄМСТВІ ЗЕД - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СУТНІСТЬ ТА ВЛАСТИВОСТІ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ НА ПІДПРИЄМСТВІ ЗЕД

06.11.2014 17:23

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Шеховцова Ірина Анатоліївна, старший викладач кафедри менеджменту, Національний технічний університет Україні «Київський Політехнічний Інститут», м. Київ; Пащенко Марина Сергіївна, студент ФММ, Національний технічний університет Україні «Київський Політехнічний Інститут», м. Київ


Актуальність даного дослідження полягає в тому, що в сучасних умовах особливо важливою стає орієнтація підприємства на бізнес-процеси. Важливості набувають не лише бізнес-процеси при роботі з внутрішнім середовищем, але й приведення їх у відповідність до зміни зовнішнього середовища. На сьогоднішній день наукові підходи до визначення поняття бізнес-процесу, його сутності та властивостей не дають одностайного та чіткого визначення. Тому досить актуальним є ретельне дослідження методології бізнес-процесів.

Дослідження сутності бізнес-процесів пов’язана з іменами вітчизняних та зарубіжних авторів: Хаммер М., Чампі Д., Брімсон Д., Робсон М., Уллах Ф., Зіндер Е., Чернявський Д.І., Рєпін В.В., Криворучко О.Н., Кондратьєва В.В., та інших. 

Сучасні умови зовнішнього середовища безпосередньо впливають на діяльність організацій, а тому необхідно впроваджувати певні заходи, щоб швидко відреагувати на зміни. Для того, щоб будь-яка організація ефективно функціонувала, мають бути чітко визначені усі види діяльності – як наслідок, створено можливість управляти цією діяльністю. Будь-яка діяльність, для проведення якої використовуються ресурси та якою можна управляти для перетворення входів у виходи – може вважатися процесом.

Серед науковців відсутнє одностайне розуміння бізнес-процесу. Його визначають як сукупність операцій; потік роботи; групу взаємозалежних завдань; структуровану послідовність дій; послідовність взаємопов’язаних за входами та виходами функцій; впорядковану сукупність сутностей (робочих об’єктів, ресурсів, організаційних одиниць), функцій (дій, операцій) та подій; поєднання людей, машин та обладнання, сировини, методів та середовища, в якому виробляється продукт чи послуга [1].

На нашу думку, особливу увагу варто приділити визначенню, яке запропонували М. Хаммер та Дж. Чампі.

Бізнес-процес – це певний набір різних видів діяльності, де на «вході» використовується один або більше видів ресурсів, а на «виході» створюється продукт, який несе певну цінність для споживача [2].

Під бізнес-процесом розуміється впорядкованість дій з виконання визначеного виду діяльності, які відбуваються на всіх етапах життєвого циклу предмета діяльності – від зародження ідеї до її реалізації і отримання результату (передача об’єкта в експлуатацію, збут продукції, надання послуг, завершення окремої фази діяльності) [3]. 

Виділяють наступні важливі риси бізнес-процесу [4]: 

 наявність користувачів, як зовнішніх, так і внутрішніх;

 проходять всередині підрозділів організації, між ними, а також між різними організаціями;

 засновані на способі виконання робіт, властивому тій або іншій організації.

За шириною охоплення бізнес-процес пронизує всю організацію зверху до низу – через існуючі підрозділи підприємства зовнішньоекономічної діяльності. Бізнес-процеси поєднують в собі загальну сукупність усіх робіт та завдань, які складаються в єдине та носять безперервний характер [5].

Оскільки чітко визначеного переліку процесів не існує, то організації повинні розробляти свої власні. Варто зазначити, що насправді підприємство має до 20 ключових бізнес-процесів і саме від їх виконання залежить успіх на ринку. Загальна кількість бізнес-процесів підприємства може досягати кількох сотень [6].

Головною метою бізнес-процесу є задоволення вимог клієнтів, формування споживчої цінності, яка задовольнятиме потреби клієнта за меншу вартість, ніж конкуренти, або більш якісно, ніж конкуренти.

Описуючи діяльність підприємства, що орієнтується на зовнішньоекономічну діяльність, через виділення бізнес-процесів, підприємство отримує можливість краще зрозуміти процеси, що відбуваються всередині та виявити приховані. Це сприяє підвищенню рівня контрольованості та керованості діяльності [1].

Варто також звернути увагу на цілі побудови бізнес-процесів, серед яких можна виділити: регламентування роботи учасників бізнес-процесу; впровадження процесного управління на підприємстві; оптимізація бізнесу; моделювання бізнес-процесів з метою їх автоматизації; опис бізнес-процесів; зниження часу в технології реалізації бізнес-процесів [7].

Незважаючи на те, що бізнес-процес не має єдиного визначеного поняття, проте він має ряд властивостей, які притаманні кожному бізнес-процесу, що проходить на підприємстві.

Загальними властивостями бізнес-процесів є:

1. Бізнес-процес – це визначена множина логічно взаємопов’язаних робіт та дій.

2. Бізнес-процес має вхід і вихід, тобто має певні межі.

3. Бізнес-процес має первинних (ресурси) та вторинних постачальників (результати, інформація).

4. Бізнес-процес має внутрішніх та зовнішніх клієнтів.

5. Бізнес-процес виступає механізмом отримання додаткової вартості і задоволення потреб компанії.

6. Повторюваність бізнес-процесу у часі.

7. Наявність кількісних та якісних параметрів, що піддаються виміру, аналізу, контролю та впливу.

8. Зв'язок бізнес-процесів організації між собою [5].

У сучасних умовах господарювання знання та розуміння сутності бізнес-процесів є особливо важливим, оскільки зміни зовнішнього середовища впливають на діяльність підприємства та його подальший розвиток. Для менеджерів управління бізнес-процесами дає можливість вирішувати проблеми споживачів на ринку за більш короткий термін, більш якісно та з меншими затратами, ніж у конкурентів.




Література:

1. Мартинюк Н. Ю. Аналіз підходів до виділення бізнес-процесів на підприємстві [Електронний ресурс]: Національний університет біоресурсів і природокористування України. – Режим доступу: http://nubip.edu.ua.

2. Чорнобай Л.І., Дума О. І. Бізнес-процеси підприємства: загальна характеристика та економічна суть [Електронний ресурс]: Безкоштовна електронна бібліотека. – Режим доступу: http://www.ua.abslib.com/

3. Тішер Н. Управління бізнес-процесами на підприємстві [Електронний ресурс]:  Волинський інститут економіки та менеджменту. – Режим доступу:  http://viem.edu.ua/konf_V4_1/art.php?id=0151

4. Командровська В. Є., Морозенко О. Ю. Бізнес-процеси підприємства: сутність та методи удосконалення [Електронний ресурс]: Наукові журнали Національного авіаційного університету. – Режим доступу: http://jrnl.nau.edu.ua/

5. Миронова О. О. Зміст і основні параметри бізнес-процесів [Електронний ресурс]: Publishing house Education and Science s.r.o. – Режим доступу:  http://www.rusnauka.com/6_PNI_2012/Economics/6_102471.doc.htm

6. Конспект лекцій на тему: аналіз господарської діяльності [Електронний ресурс]: Навчальні матеріали онлайн. – Режим доступу: http://pidruchniki.com/

7. Мельник Л. Г., Таранюк Л. М. Сутність і природа бізнес-процесу при реалізації реінжинірингу на промислових підприємствах [Електронний ресурс]: Науковий журнал «Бізнес Інформ». – Режим доступу: http://www.business-inform.net/pdf/2012/10_0/88_92.pdf



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота