АНАЛІЗ ФАКТОРІВ СЕРЕДОВИЩА У КОНТЕКСТІ БАНКІВСЬКОГО МАРКЕТИНГУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

АНАЛІЗ ФАКТОРІВ СЕРЕДОВИЩА У КОНТЕКСТІ БАНКІВСЬКОГО МАРКЕТИНГУ

28.11.2014 18:57

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Лопатченко Світлана Геннадіївна, студентка, ДВНЗ «Українська академія банківської справи Національного банку України»


На сьогоднішній день на фінансовому ринку спостерігається загострення конкуренції між фінансово-кредитними установами, негативний вплив факторів зовнішнього та внутрішнього середовища на діяльність банків. Саме тому нині більшість банків для збільшення прибутку, підвищення рівня конкурентоспроможності активно впроваджують інструменти та заходи банківського маркетингу у свою діяльність, що обумовлює актуальність даного напрямку дослідження. 

«ПриватБанк» на 2014 рік, як і раніше, є першим в Україні банком за розміром активів, кредитного портфелю, прибутку та депозитів фізичним особам, постійно впроваджує інновації та розширює асортимент своїх послуг. У 2014 році «ПриватБанк» зберіг за собою восьму позицію за розміром капіталу в топ-10 найбільших банків Центральної та Східної Європи. Оскільки обраний нами банк для дослідження  займає лідируючу позицію на ринку банківських послуг України та активно проводить банківську діяльність за межами держави, доцільним є аналіз застосування інструментів банківського маркетингу в практичній діяльності саме цього банку.

За допомогою SWOT-аналізу можна виявити і структурувати сильні та слабкі сторони, потенційні можливості та загрози банківської установи. Застосуємо SWOT-аналіз для «ПриватБанку»:

- сильні сторони: постійний попит на банківські послуги; ефективно організована управлінська структура; активне використання інновацій; репутація надійного банку;

- слабкі сторони: високий рівень операційних ризиків, присутня залежність від іноземної валюти, нерегулярність маркетингової діяльності;

- можливості: збільшення прибутку, посилення власної позиції на ринку банківських послуг, збільшення асортименту банківських послуг;

- загрози: періодичні зміни у законодавстві, нормативних вимогах НБУ, постійна поява нових сильних конкурентів на ринку банківських послуг, політична та економічна нестабільність в країні. 

Головними конкурентами «ПриватБанку» є: «Ощадбанк», «Райффайзен Банк Аваль» та «Дельта Банк». На сьогоднішній день названі комерційні банки досить ефективно функціонують на кредитно-фінансовому ринку України. Нами було досліджено вагомі показники, що характеризують діяльність банківських установ з різних боків, а саме охоплюють: товарну і цінову політику, якість послуг, політику розподілу, довіру населення до банку.

Проведений аналіз дозволяє зробити висновок про досить стійкі ринкові позиції «ПриватБанку» у порівнянні з основними конкурентами, які переважно мають недоліки в якості банківських послуг, асортиментному ряді послуг.  Загальним недоліком для всіх зазначених банків, а також для всієї банківської системи України, є недовіра населення, що викликано, перш за все, політичною та економічною нестабільністю в країні.

Конкуренти є не єдиним вагомим чинником впливу на діяльність банківської установи, тому доцільно розглянути і проаналізувати фактори зовнішнього середовища за допомогою такого інструменту банківського маркетингу, як PEST- аналіз. Наведемо проведений PEST- аналіз:

- політичні фактори: стабільність уряду, державний вплив на банківський сектор, зміни в законодавстві щодо банківських установ;

- економічні фактори: курс національної валюти,економічна стабільність у державі, процентна ставка НБУ, доходи населення;

- соціальні фактори: демографічна ситуація в країні, активність споживачів, зміни потреб населення, соціальна мобільність населення;

- технологічні фактори: значне використання інтернет-ресурсів, розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, інноваційний потенціал.

Отже, дослідивши та проаналізувавши використання інструментів банківського маркетингу в практичній діяльності «ПриватБанку» можна зробити відповідні висновки: 

1. «ПриватБанк» є надійним та досвідченим банком, який ефективно функціонує на фінансовому ринку України, про що свідчить проведений нами SWOT-аналіз. Використання  виявлених  можливостей  та врахування  можливих  загроз  дозволять  підвищити ефективність діяльності цього банку.

2. Аналіз  конкурентів  свідчить  про  конкурентоспроможність «ПриватБанку» та його значні переваги перед іншими банками. Вагомими чинниками, що сприяють цьому є використання інновацій у діяльності банку, доступність за ціною та висока якість банківських послуг.

3. На  сьогодні  найважливішими  факторами зовнішнього середовища стають технологічні чинники, а особливо, інновації, які удосконалюють послуги банку та його діяльність в цілому.




Список використаних джерел:

1.  Вишатська О. Р. Сучасні тенденції маркетингової діяльності комерційних банків // Вісник Хмельницького національного університету. – Хмельницьке, 2009. – № 5. – т. 3. – С. 153–154.

2.  Штейн О. / нові тенденції в розвитку банківського маркетингу / 

О. Штейн // Вісник НБУ. – 2006. – № 8. – С. 51–55.

3. ПАТ «ПриватБанк»: Офіційний сайт [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://privatbank.ua/

_______________________

Науковий керівник:   Бондаренко Алла Федорівна, кандидат технічних наук, доцент кафедри управління та фінансово-економічної безпеки ДВНЗ "Українська академія банківської справи Національного банку України"

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота