ЗАСТОСУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ БЕНЧМАРКІНГУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЗАСТОСУВАННЯ КОНЦЕПЦІЇ БЕНЧМАРКІНГУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

28.11.2014 22:43

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Коркішко Анастасія Вікторівна, студентка, ДВНЗ «Українська академія банківської справи Національного банку України»


На сьогоднішній день бенчмаркінг стає невід'ємною частиною стратегічного управління і підвищення конкурентоспроможності підприємства. Будь-яка організація знаходиться і функціонує в середовищі і кожна її дія можлива тільки в тому випадку, якщо середовище допускає їх здійснення. Важливо, щоб компанія реагувала на всі зміни, які відбуваються.

В умовах ринкової економіки ключовим завданням розвитку компанії стає збереження конкурентоспроможності при своєчасному реагуванні на всі зміни – організація повинна бути готова в будь-який момент запропонувати своїм клієнтам продукцію кращої якості, за більш вигідною ціною і з кращими умовами, ніж конкуренти, при збереженні стабільності свого функціонування. У цьому розумінні поняття «бенчмаркінг» досить тісно пов’язане з поняттями «конкурентна розвідка» і «маркетингова розвідка», які націлені на отримання інформації про стан ринку, поведінку споживачів, перспективи розвитку ситуації та інше.

Застосування бенчмаркінгу може забезпечити компанії досягнення стійких конкурентних переваг, стабільну позицію на ринку і, як наслідок, збільшення частки прибутку. В умовах конкуренції, для учасників ринку актуальним стає здійснення порівняння з кращими підприємствами для перейняття позитивного досвіду управління. 

Компанії  використовують  бенчмаркінг  в трьох випадках. По-перше, не існує ідеальних компаній, тому будь-якій організації завжди є куди і до чого прагнути. Компанія, яка функціонує без збоїв і проблем, швидше за все, приречена на смерть, тому рано чи пізно ігнорування тривожних сигналів призведе до кризи, з якої вийти без сторонньої допомоги буде дуже складно. По-друге, існує постійна необхідність вдосконалення діяльності на основі впровадження передового досвіду у сфері управління. Прикладом може служити поступовий перехід компаній на систему TQM (Total Quality Management). По-третє, функціонувати в інформаційному вакуумі не може жодне підприємство, для підвищення ефективності роботи рекомендується регулярно відслідковувати інформацію про передовий досвід інших, щоб адаптувати його під свої умови. Всі зазначені вище проблеми можуть бути вирішені за допомогою  бенчмаркінгу.

Можна виділити чотири типи бенчмаркінгу на підприємствах:

 загальний бенчмаркінг – запозичення будь-яких успішних ідей, напрацювань з різних сфер діяльності людини і навколишнього середовища;

 внутрішній бенчмаркінг – це порівняння ефективності роботи різних підрозділів підприємства;

  конкурентний бенчмаркінг – апробація успішного досвіду конкурентів;

  функціональний бенчмаркінг – корисний досвід можна перейняти у компаній з інших галузей. На відміну від конкурентного бенчмаркінгу, тут більше шансів домовитися з компанією для обміну досвідом [1].

Бенчмаркінговий процес базується на зборі інформації. Інтерес представляють кількісні дані, які найбільш наочні і прості в обробці. Для порівняння підприємств і визначення ніші на ринку необхідно визначити систему показників, за якими буде проводитися зіставлення. Еталонами можуть виступати частка ринку, розмір клієнтської бази, прибуток та ін. Необхідно відзначити обмеженість застосування подібних показників, що обумовлено складністю порівняння двох компаній, які можуть мати різний розмір, географічне положення та асортимент. Навіть, якщо активи двох підприємств приблизно рівні, одне з них може мати у своїй власності виробничі  та  офісні  приміщення,  а  інше  –  користуватися  ними  на  умовах  оренди.

Порівняння необхідно проводити не тільки за кількісними, а й за якісними показниками. Таке зіставлення дозволить розглядати в якості еталонів підприємства з різних сфер економіки, виділяючи при цьому в кожному з них найкраще те, що може бути застосовано в компанії. Показниками можуть виступати – моральне  стимулювання, робота з ключовими клієнтами, техніка  продажу, методики проведення досліджень [2]. 

Необхідно обов'язково згадати показники іміджу та бренду, як цінний актив. Дослідження рекламної діяльності конкурентів дозволяє скорегувати свою стратегію реклами та просування, щоб уникнути помилок і марних витрат коштів. Слід співвідносити показники роботи, обрані в якості еталонних, з цілями і стратегією компанії в поточний момент і на перспективу. В ході бенчмаркінгового процесу порівняння необхідно проводити за трьома напрямками: зіставлення із середньоринковим рівнем, з кращим підприємством галузі, а для великих компаній – порівняння зі світовим рівнем. Перед початком порівняння потрібно провести комплексну самооцінку, яка стане базою і дозволить виявити сильні і слабкі сторони.

Отримані дані можуть і повинні стати спонукальним мотивом для розробки програми щодо вдосконалення діяльності підприємства в тих сферах, де було виявлено найбільше відхилення. Програма може включати розробку рекомендацій, щодо підвищення лояльності споживачів, вдосконалення якості обслуговування та розширенню асортименту.




Література:

1. Михайлова Е.А. Основы бенчмаркинга [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eurocheck.ru/euro/innovmen/e_a_mikhajlova_osnovy_ benchmarkinga.html

2. Воеводина Н.А., Логинова Е.Ю., Толберг В.Б., Кулагина А.В. Бенчмаркинг – инструмент развития конкурентных преимуществ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.litmir.net/bd/?b=134054

______________________

Науковий керівник: Бондаренко Алла Федорівна, кандидат технічних наук, доцент, ДВНЗ «Українська академія банківської справи Національного банку України»

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота