Вас вітає Наукова спільнота!

Вітаємо на нашому сайті

ІННОВАЦІЙНА КУЛЬТУРА ЯК ЗАПОРУКА ДОСЯГНЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ

02.03.2016 14:28

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Миронюк Микола Олександрович, студент, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"


Інноваційна корпоративна культура являє собою систему поширених в компанії норм і цінностей, що забезпечують високий рівень сприйняття, ініціації та реалізації інновацій[1].

Майкл Портер визначає конкурентні переваги як сукупність факторів, які визначають успіх або неуспіх підприємства в конкуренції, продуктивність використання ресурсів, а також як результат виявлення та використання унікальних, відмінних від конкурентів, способів конкуренції, які можуть зберігатися деякий час [2].

Щоб зрозуміти взаємозв’язок інноваційної культури та конкурентних переваг слід розглянути структуру інноваційної культури. За авторами статті «Розвиток інноваційної культури підприємства» Джозефа Вейнтрауба та ДжеяРао інноваційна культура базується на шести елементах: ресурси, процеси, цінності, поведінка, клімат і успіх.

Цінності. Цінності лежать в основі пріоритетів, рішень і позиціонування компанії, що знаходить своє відображення в тому, як компанія витрачає свій час і гроші. По-справжньому інноваційні компанії щедрі у витратах на підтримку підприємницького духу і креативності та заохочують постійне навчання. Цінності компанії - це не те, про що її лідери говорять або пишуть у звітах, а те, що вони роблять і в що інвестують. 

Поведінка. Цей елемент інноваційної культури організації відображає дії людей у процесі створення інновацій. Стосовно лідерів, то мова йде про такі дії, як готовність жертвувати існуючими продуктами заради нових і кращих, надихати співробітників яскравим описом майбутнього і долати бюрократичні перепони. Дії співробітників на підтримку інновацій передбачають завзятість у подоланні технічних складнощів, «добування» ресурсів в умовах обмеженого бюджету, облік думок споживачів.

Клімат. Клімат - це настрій, який підтримується в робочому середовищі. Інноваційний клімат культивує залученість співробітників і ентузіазм, сприяє тому, щоб люди проявляли ініціативу, ризикували в безпечному середовищі, навчалися і мислили незалежно.

Ресурси. Ресурси - це люди, системи та проекти. Люди, особливо «ентузіасти інновацій», - найважливіший фактор, так як вони роблять сильний вплив на цінності і клімат в організації.

Процеси. Процеси - це шляхи, якими йдуть інновації по мірі їх розвитку. 

Успіх. В інноваціях успіх може бути досягнутий на трьох рівнях - зовнішньому, корпоративному та особистісному. Зокрема, зовнішнє визнання показує, наскільки інноваційною вважають компанію клієнти і конкуренти, чи дають інновації відчутний фінансовий результат. В цілому успіх підкріплює цінності, поведінку і процеси в компанії, що, в свою чергу, впливають на певні дії і рішення: хто буде заохочений, яких людей будуть наймати на роботу, які проекти отримають «зелене світло»[3].

Розглянувши складові інноваційної культури, стає зрозумілим, що інноваційна культура є базою для формування інноваційного розвитку підприємства. Чим краща інноваційна культура, тим кращі інноваційні процеси на підприємстві. Інноваційна культура дає основний поштовх інноваційній діяльності, тобто інноваціям, у свою чергу інновації формують конкурентні переваги підприємства. Тобто зв’язок між інноваційною культурою та конкурентними перевагами є очевидним. Щоб забезпечити підприємство конкурентними перевагами, в першу чергу треба звернути увагу на інноваційну культуру підприємства, на рівень бюрократичного тягаря, на рівень забезпечення ентузіазму робітників, їх креативності, їх здатності працювати в команді, здатності брати на себе відповідальності за невдачі.




Список використаних джерел:

1. Інноваційна корпоративна культура  [Електронний ресурс] — Режим доступу:  http://www.aup.ru/books/m6/7_4.htm

2. Визначення рівня конкурентної переваги [Електронний ресурс] — Режим доступу:  http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3174

3. HowInnovativeIsYourCompany’sCulture?[Електронний ресурс] — Режим доступу:  http://sloanreview.mit.edu/article/how-innovative-is-your-companys-culture

_____________________________

Науковий керівник: Артеменко Ліна Петрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"



допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014