АНАЛІЗ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНИ НА МІЖНАРОДНОМУ РИНКУ ( НА ПРИКЛАДІ ВИРОБНИЦТВА ШИН) - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

АНАЛІЗ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНИ НА МІЖНАРОДНОМУ РИНКУ ( НА ПРИКЛАДІ ВИРОБНИЦТВА ШИН)

05.03.2016 21:12

[Секція 10. Світова економіка та міжнародні економічні відносини]

Автор: Лампіка Катерина Тарасівна, студентка, Львівський національний університет ім.Ів.Франка


Входження національної економіки до світогосподарських зв'язків породжує необхідність зростання її конкурентоспроможності, яка визначатиме  переваги товару чи послуги на ринку порівняно з аналогічними товарами-конкурентами.

Конкурентоспроможність національних економік у системі світового господарства оцінюють здебільшого на основі моніторингу бізнес-клімату, рівня економічної свободи, якості та ефективності державного управління, ступеня глобалізації економіки, рівня розвитку людського потенціалу, зовнішнього боргу, рівня корумпованості тощо. 

На сучасному етапі розвитку економіки України поняття конкурентоздатності є досить актуальним, оскільки нам необхідно вийти на міжнародний ринок як достойний гравець. Проте необхідно докласти ще багато зусиль, оскільки за результатами рейтингу глобальної конкурентоспроможності Всесвітнього економічного форуму (ВЕФ) за 2015 рік, Україна втратила 3 позиції і спустилась з 76-го (у 2014році) на 79 місце серед 140 країн світу.  На фінансовому ринку показники конкурентоспроможності погіршилися у зв’язку з економічною  та політичною ситуацією в Україні. 

Проаналізувати конкурентоспроможність українських товарів можна на прикладі виробництва шин. Варто зазначити, що їхній продаж залежить від динаміки розвитку автомобільного ринку. На продаж цих товарів значно впливає економічна ситуація в країні. Економічна криза веде до заощадливого використання автомобілів, як наслідок, потреба в оновленні шин значно зменшується. З метою зниження витрат споживачі переходять на сегмент вживаної шини, оскільки різниця в ціні між ними є суттєвою. Негативним явищем в цій галузі являється також  повільне оновлення легкових автомобілів.

Директор з продажу в компанії «Асканія - АВТО»,  Анатолій Литвин, стверджує, що український шинний ринок має також яскраво виражену регіональну специфіку продажів, оскільки на Заході України найпопулярнішими є шини польського виробництва, які ввозяться контрабандно і мають широкий асортимент. У Криму шини російського виробництва користуються найбільшим попитом.

В Україні активно працюють офіційні представництва практично всіх світових шинних брендів: Michelin, Nokian, Goodyear, Hankook, Continental, Nexen і т.д. Вітчизняні бренди представляють компанії Rosava і «Дніпрошина». 

«Росава» реалізує на українському ринку близько 50% своєї продукції, до Росії експортує 12,7%, до країн СНД 23,6%, до країн далекого зарубіжжя 10,8%. За останні роки компанія освоїла виробництво нових шин медіум-класу.  Система управління якістю ROSAVA сертифікована на відповідність міжнародному стандарту ISO. Контроль вихідних характеристик шин проводиться на обладнанні провідних світових фірм, таких, як HOFMANN і рентгенодефектоскопії - на обладнанні фірми Collmann. Результати внутрішньозаводського контролю готової продукції є підставою для видачі споживачеві сертифіката, що засвідчує якість придбаної ним продукції. 

Виробництво аграрних шин протягом 50 років є сильною стороною підприємства «Интермикро Дельта». Головна причина успіху брендів AGROPOWER і Дніпрошина криється в правильно обраному співвідношенні вартості та якості.  Широкий асортимент шин з посадковим діаметром від 10 до 48 дюймів охоплює майже всі класифікаційні групи. Місія «Интермикро Дельта» - виробляти енергоефективну продукцію для машин, безпечну для людей, затребувану в Україні та у Світі. 

Комплектація шинами AGROPOWER дозволяє вирішувати будь-які поставлені перед технікою завдання: надавати істотно менший тиск на грунт, знижувати витрату палива, збільшувати тягові властивості, економити кошти. Шини можуть використовуватися на сучасній імпортній техніці: Сase, Fendt, John Deere, Massey Ferguson та ін. На даний момент освоюється випуск нових розмірів шин.

У 2014 році система менеджменту якості ПрАТ «Интермикро Дельта, Інк» з розробки, виробництва і збуту шин і гумотехнічних виробів успішно пройшла наглядовий аудит на відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 9001.

ПрАТ «Интермикро Дельта, Інк» - єдиний в СНД шинний завод, що має власний Науково-технічний Центр, в якому зосереджена наукова база в галузі створення шин для аграрної техніки, підйомно-транспортних машин, легкових та легковантажних, вантажних та автобусних транспортних засобів. Практично вся продукція за своїми характеристиками відповідає міжнародним технічним вимогам ISO, ETRTO, Стро, TRA, правилам УЕКООН, а основною тенденцією формування сучасного асортиментного ряду є створення вузькоспеціалізованих за призначенням серій.

Проте, варто зазначити, що виробництво шин залежить від таких факторів, як розвиток автомобільного парку в Україні, розвиток транзитних перевезень через територію, поганий стан доріг в Україні, жорсткі кліматичні умови експлуатації. Виробництво шин в Україні в більшій кількості зосереджено на легкові автомобілі. Частка шин для вантажних авто становить 11,4 % від загальних обсягів виробництва в Україні. Все це перешкоджає розвитку шинної діяльності.

На ринку вантажних і легкових шин існує залежність від сезонних коливань. Вони припадають на початок осені та весну.

На міжнародному ринку дана галузь промисловості не користується широким попитом, оскільки всесвітніми яскравими конкурентами є Micheline, Goodyear, Matador та ін.

Отже, можна зробити висновки, що виробництво шин в Україні розвивається, але повільними темпами. Варто зазначити, що наша продукція, все ж таки, не є настільки конкурентоспроможною на світовому ринку, як би цього хотілося.

Для України визначальним чинником розвитку та підвищення конкурентоспроможності являється структурно-інноваційне вдосконалення виробництва. Тому державна політика забезпечення конкурентоспроможного розвитку України має базуватися: на підтримці структурних пріоритетів, створенні рівних умов конкуренції, захисті прав власності, розвитку людського капіталу, особливо в галузі продукування та використання знань, приведення системи стандартизації у відповідність до вимог міжнародних організацій стандартизації.




Література:

1. http://imdtyres.com;

2. http://yasno-group.com/ua  [Про ринок легкових шин в Україні Думка директора з продажу компанії «Асканія - АВТО» Анатолія Литвина]

_______________________

Науковий керівник: Чалапко Лідія Дмитрівна, доцент, Львівський національний університет ім.Ів.Франка

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота