ДЕФІНІЦІЇ МОДЕЛІ МЕНЕДЖЕРСЬКИХ КОМПЕТЕНЦІЙ В ЗАКЛАДАХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ДЕФІНІЦІЇ МОДЕЛІ МЕНЕДЖЕРСЬКИХ КОМПЕТЕНЦІЙ В ЗАКЛАДАХ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

12.09.2016 16:01

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Ліштаба Людмила Вікторівна, асистент кафедри соціальної медицини, економіки та ООЗ з медичною статистикою, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України”


Ситуація в системі охорони здоров’я в країні,без сумніву,потребує змін на всіх рівнях, і це вже не дискусійне питання, а чітко окреслена вимога сьогодення. Саме людський капітал є основним критерієм економічного зростання і сталого розвитку. Знання, інновації, нова інформація – основа ефективної діяльності закладу. Від наявності певного набору компетенцій залежить успішне виконання своєї роботи працівниками. Нажаль, в закладах охорони здоров’я приділяється мало уваги питанням запровадження системи управління на основі компетентнісного підходу. Галузь охорони здоров’я сьогодні є надзвичайно складною системою,що складається з багатьох організацій і інститутів, вміння управляти цими елементами потребує значних управлінських знань і компетенцій.

Володіна Н.А. [1;2] зазначає, що «компетенції в основному поділяються на 3-5 рівнів» і далі пропонує абсолютно загальні рекомендації про те, що треба визначити мінімальний і максимальний рівень розвитку компетенції, потім середні, дати рівнями назви і т. п. 

Л.М. Спенсер  [3] згадує: «ми виявили, що в деяких прикладах один і той же тип поведінки проявляється інтенсивніше, повніше і більш масштабно, ніж в інших» і далі пропонує «найбільш типові вимірювання» для виведення «ледь помітних відмінностей» в вираженні компетенцій:

- Інтенсивність або завершеність дії;

- Масштаб впливу;

- Складність;

- Кількість зусиль;

- Унікальні вимірювання.

Нами ж запропоновано сформувати модель компетенцій менеджерів в системі охорони здоров’я, розподіливши іі по окремих рівнях-а саме:на певні рівні закладів охорони здоров’я, ми виділимо відповідні їм рівні менеджменту. А також блоки компетенцій розділити між трьома рівнями менеджменту:лінійний,середній та провідний.

Впровадження нових моделей компетенцій менеджерів в системі охорони здоров’я дозволить набагато ефективніше виконувати поточні та стратегічні завдання, окреслити більш конкретно критерії відбору персоналу на керівні посади, окреслити фактори оцінки, діяльності, атестації і моніторингу стандартів в менеджменті охорони здоров’я.




Література:

1. Володина Н. Модель компетенций – это не сложно/ Володина Н//. Эллектронный ресурс. Режим доступа: http://www.kadry.ru/articles/ detail.php?ID=24400 

2. Володина Н.А. Разработка модели компетенций / Володина Н.А. // Справочник по управлению персоналом. – 2005. - № 1. – С. 26-34. 

3. Спенсер Л.М. Компетенции на работе / Пер. с англ./ Спенсер Л.М., Спенсер С.М//  - М.: HIPPO, 2005. - 384 с. 

_____________________

Науковий керівник: Брич Василь Ярославович, доктор економічних наук, професор, академік Академії економічних наук



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота