МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА

05.10.2016 12:18

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Міняйло Яна Василівна, Київський національний університет технологій та дизайну


Маркетингові дослідження покликані з’ясувати, чого ж саме потребують споживачі, який продукт (послуга) потрібний ринку, щоб бути конкурентоздатним і прибутковим для компанії, якими якостями він повинен володіти і за якою ціною продаватися. Маркетингові дослідження є “відправною точкою”, вони покликані вивчити потенційну клієнтуру з метою виділення таких споживчих груп, залучення яких у компанію, принесе  достатній прибуток у довгостроковій перспективі та впевненість, що співробітництво з ними можна розвивати.

На сьогоднішній день перед підприємствами  постає низка невідкладних завдань: 

- розроблення й виконання цільових програм перспективного розвитку та створення конкурентоспроможної продукції;

 - формування і реалізація інноваційної моделі розвитку; 

- пошук шляхів до залучення інвестицій для реалізації інвестиційних проектів; 

- забезпечення активної участі підприємств у виставково-ярмаркових заходах з метою освоєння нових ринків реалізації виробленої продукції. 

Вирішення цих завдань значною мірою залежить від організації маркетингового забезпечення і проведення ефективних маркетингових досліджень на підприємствах галузі. 

Слід відмітити, що не існує єдиного визначення поняття «маркетингові дослідження». Ф. Котлер вважає, що «маркетингові дослідження – систематичне визначення кола даних, необхідних у зв’язку з маркетинговою ситуацією, що постає перед фірмою, їх збирання, аналіз і звітування про результати». Тобто маркетингові дослідження - це вся діяльність зі збору й узагальнення інформації для прийняття маркетингових рішень, що обумовлені процесом і функціями всякого бізнесу і, як його основного елемента, маркетингової діяльності.

І.Л. Акулич визначає маркетингові дослідження як цілеспрямоване вивчення існуючої проблеми і розробка на цій основі рекомендацій по забезпеченню її найкращого рішення.

За Є.П. Голубковим маркетингові дослідження - це функція, яка через інформацію зв'язує маркетологів з ринками, споживачами, конкурентами, з усіма елементами зовнішнього середовища маркетингу.

Американська маркетингова асоціація (American Marketing Association) визначає маркетингові дослідження як функцію, яка пов’язує покупця і суспільство з фахівцем з маркетингу за допомогою інформації, яку використовують для визначення маркетингових можливостей і проблем збирання, відбирання й оцінювання маркетингових дій, спостереження за ефективністю маркетингу і поліпшення сприйняття маркетингу як процесу.

Разом із тим, поняття маркетингові дослідження є значно ширшим, ніж поняття дослідження ринку або аналізу ринку, воно охоплює ще й моніторинг чинників макросередовища, діагностику мікросередовища, виявлення загроз і можливостей, сильних і слабких сторін підприємства. 

Отже, у широкому розумінні, маркетингові дослідження покликані вирішувати такі завдання, як: вивчення характеристик ринку, аналізу збуту, вивчення тенденцій ділової активності, вивчення товарів конкурентів, короткострокове прогнозування, вивчення політики цін. Маркетингова діяльність підприємств є системою, що включає планування, організацію, виконання і контроль маркетингових програм, оцінювання прибутків, ризиків і ефективності маркетингових заходів. Цю системність слід враховувати при розробленні та проведенні маркетингових заходів на певному ринку. 

Маркетингові дослідження виконують три основні функції: описову, діагностичну і передбачувальну.

 Описова функція включає збирання і представлення тверджень стосовно певного факту. 

Діагностична функція має на увазі пояснення певних даних або дій.

Передбачувальна функція полягає в наданні можливості досліднику прогнозувати результати запланованого маркетингового рішення. Дослідження необхідно проводити при ухваленні рішень щодо виходу на нові ринки, просування нового продукту, визначення ціни на товари, каналів і методів просування товарів, формування політики збуту і методів стимулювання клієнтів. 

Одним із важливих моментів є організаційні аспекти побудови ефективного механізму проведення маркетингових досліджень. Як доводить практика, належна організація маркетингових досліджень є запорукою їх ефективності та можливості використання одержаних результатів у практиці маркетингової діяльності підприємств. Слід відмітити, що в маркетингових дослідженнях кращих результатів досягає той, хто здійснює творчий підхід, проявляючи ініціативу, знаходячи нові нетрадиційні шляхи досліджень.




Література:

1. Акулич И. Л. Маркетинг: - Учебник/ И. Л. Акулич. - 2-е изд., перераб. и доп. - Мн.: Выш. шк., 2002. – С. 447.

2. Голубков Е.П. Маркетингове исследования: теория, методология и практика. — М.: Издательство «Финпресс», 2005. — С. 416.

3. Ковальчук С.В. Петрицька О. С. Роль маркетингових досліджень у забезпеченні ефективної роботи підприємств легкої промисловості / С.В. Ковальчук, О.С. Петрицька // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2010. — №1. — С. 42-51.

4. Котлер Ф. Основы маркетинга/ Ф. Котлер; Пер. с англ.. – А.Назаренко: Издательство «Вильямс», 2016. – С. 734.

5. Кравчук Г.В., Кожемяко Ю.В. Маркетингова діяльність страховиків та напрями її вдосконалення / Г.В.Кравчук, Ю.В. Кожемяко // Вісник Чернігівського державного технологічного університету. Збірник. – Чернігів: ЧДТУ, 2011. – № 2 (50) – С.242.

6. Peter P. Bennett. ed., Glossary of Marketing Terms – Chicago : American Marketing Association, 1990, P. 117–118.

____________________

Науковий керівник: Куклін Олег Володимирович, доктор економічних наук, професор

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота