ЄВРОПЕЙСЬКІ СТАНДАРТИ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ ТА ЇХ ВПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЄВРОПЕЙСЬКІ СТАНДАРТИ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ ТА ЇХ ВПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ

19.11.2016 09:08

[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Автор: Білик Іван Володимирович, студент юридичного факультету Запорізького національного університету Міністерства освіти і науки України


У 2014 році Україна зробила свій остаточний геополітичний вибір. 27 червня 2014 року була підписана Угода про асоціацію між Україною та ЄС. 16 вересня 2014 року Угода про асоціацію була одночасно ратифікована Верховною Радою та Європейським парламентом (Стаття 4 Угоди про асоціацію, у котрій йдеться про встановлення Поглибленої та Всеосяжної Зони Вільної Торгівлі, частково вступила в силу 1 січня 2016 року) [1]. Наступним кроком має стати набуття Україною повноправного членства у ЄС, що вимагає подальшої адаптації національного законодавства до права ЄС, приведення його у відповідність до європейських правових стандартів.

Заходи з адаптації національного законодавства до права ЄС невідривно пов’язані з реформуванням системи адміністративних послуг шляхом утворення та вдосконалення роботи центрів надання адміністративних послуг, так званих «Прозорих офісів». Ефективність організації та функціонування таких офісів  підтверджена позитивним європейським досвідом.  

Минуло два роки як набрав чинності Закон України «Про адміністративні послуги», яким визначено правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг. Закон несе нову ідеологію – ідеологію служіння громадянам з боку держави, а його найбільшим досягненням є норми, якими регламентовано організацію роботи центрів надання адміністративних послуг.

На даний час в Україні налічується близько 1500 адміністративних послуг, що у 7 разів більше, ніж у Канаді, та в 10 – ніж у Німеччині, з них на місцевому рівні – 726 послуг. За результатами соціологічного опитування Національним інститутом стратегічних досліджень 65% громадян України частково або повністю незадоволені якістю послуг, які надають органи місцевої влади.

Наявна система державного адміністрування потребує невиправданих для населення витрат грошей та часу. Тому, центри надання адміністративних послуг є «серцевиною» реформи сфери адмінпослуг та покликані спростити процедурні питання, тим самим зекономити ресурси для кожної людини.

Режим роботи центрів зорієнтований виключно на потреби суб’єкта звернення: шість днів на тиждень, у тому числі у суботу, без обідньої перерви. В приміщенні центру надання адміністративних послуг бажаючі можуть отримати необхідну інформацію або скориставшись інформаційними стендами та терміналами, або безпосередньо від адміністраторів центрів.

Крім цього, у багатьох центрах надання адміністративних послуг забезпечено доступ до додаткових супутніх послуг. Наприклад, тут же в приміщенні можна скористатися послугами банківського відділення і банкомату, кіоску канцтоварів, копіювального апарату. Облаштовано місця для дітей, кімнати особистої гігієни, зокрема для людей з обмеженими фізичними можливостями.

Сьогодні в центрах надання адміністративних послуг вже надається від 60 до 200 видів адмінпослуг. В основному, це послуги з реєстрації місця проживання, видачі паспортних документів, державної реєстрації юридичних та фізичних осіб підприємців, видачі документів дозвільного характеру для ведення бізнесу, реєстрації декларацій у сфері будівництва тощо.

У зв’язку з наявністю додаткових підприємств, що спеціально створені для надання таких послуг громадянам вартістю у рази дорожче без будь-яких пояснень та обґрунтувань, перехід до нової форми надання адмінпослуг потребує чимало часу.

Крім того передбачено, що в контексті децентралізації влади в Україні виключно через центри надання адміністративних послуг будуть надаватися і такі послуги як реєстрація актів цивільного стану, речових прав, вирішення земельних питань, реєстрація автотранспортних засобів, оформлення посвідчень водія. 

Україна знаходиться на шляху інтеграції до Європейського Союзу, що передбачає досягнення не тільки соціально орієнтованої економіки, а й високих стандартів, реальної демократії, побудови громадянського суспільства, дотримання верховенства права. Центри надання адміністративних послуг – це показник реальних дій влади для запобігання корупції та реалізації розпочатих реформ в Україні [2].

Таким чином, перед органами державної влади України стоїть першочергове завдання – впровадити в Україні ефективну систему надання адміністративних послуг на рівні європейських стандартів, що потребує належного наукового обґрунтування та обумовлює перспективність подальшого дослідження даної теми.




Література:

1. Угода про асоціацію між Україною та ЄС (анотація основних розділів Угоди) [Електронний ресурс] // Офіційний веб-сайт Міністерства закордонних справ України. – Режим доступу: http://mfa.gov.ua/ua/about-ukraine/european-integration/ua-eu-association

2. Європейські стандарти надання адміністративних послуг [Електронний ресурс] / За інформацією Департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації. – Режим доступу: http://www.netishynrada.gov.ua/oda-inf/європейські-стандарти-надання-адміністративних-послуг 

_________________________

Науковий керівник: Лютіков Павло Сергійович, доктор юридичних наук, професор кафедри, Запорізький національний університет Міністерства освіти і науки України



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота