ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ НА РИНКУ СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ НА РИНКУ СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ В УКРАЇНІ

09.03.2017 19:19

[Секція 6. Банківська справа. Гроші, фінанси і кредит]

Автор: Кудря Максим Геннадійович, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, ІІ курс магістратури спеціальність “Фінанси і кредит” м.п. “Управління ризиками та страхування”


Сучасна система страхових відносин відіграє надзвичайно важливу роль у світовій економіці. Про участь українських страхових компаній в міжнародних страхових відносинах свідчить збільшення обсягів операцій з нерезидентами, використання сучасних інформаційних і фінансових технологій, перехід на міжнародні стандарти аудиту і бухгалтерської звітності. Аналізуючи світові тенденції розвитку страхування життя, можна припустити, що перемогу в конкурентній боротьбі отримають ті страхові компанії, які будуть готові запропонувати своїм клієнтам найбільш інноваційні страхові продукти. Тому дуже важливо розглянути можливості застосування інноваційних напрямків і підходів в страховуванні життя, що сприяють розвитку страхової справи і ринку страхування в цілому [1].

Під інноваційною страховою послугою слід розуміти комплекс системних заходів, спрямованих на гармонізацію всіх етапів страхового процесу з метою отримання фінансово економічного й соціально правого ефекту від страхування. Інноваційна страхова послуга має більш привабливіші споживчі властивості у порівнянні з попередниками, здатна задовольнити раніше неохоплені потреби потенційного страхувальника та базується на використанні нових технологій [2].

Будь-яка страхова організація робить все щоб створити абсолютно новий страховий продукт, як для вітчизняної, так і для зарубіжної практики. Але не завжди це можливо. Інноваційною страховою послугою також може бути страховий продукт, який вже використовується на ринку, завдяки надання йому будь-яких нових якостей. Але на вітчизняному ринку склалася така тенденція, що в більшості випадків новий страховий продукт - це видозмінений старий, але йому були надані нові якості, які необхідні для задоволення нових потреб суспільства. Тобто страхова організація бере страховий продукт, непопулярний на даному ринку страхових послуг, і починає просувати його як нововведення на цьому ринку[3]. 

Впровадження інноваційних технологій у напрямку супроводу страхового продукту передбачає підвищення якості обслуговування споживача при виникненні страхового випадку, а для цього необхідно впроваджувати нові передові технології. Досягти якості, яка необхідна для збереження партнерських відносин зі страхувальником, можливо при «інноваційному» супроводі споживача під час дії його страхового контракту. У великій страховій організації, у якій є величезна клієнтська база, що забезпечує високу якість для обслуговування коштує ввести інновації, які будуть пов'язані з новими інформаційними технологіями. Наприклад, такий інновацією є CRM-технологія супроводу споживачів, яка представляє собою комплекс методів управління процесами комплексного обслуговування споживачів [4].

Останнім часом на вітчизняному ринку страхування життя з'явилося чимало інноваційних продуктів, що привертають увагу потенційних клієнтів та посилюють конкурентні переваги страхових компаній, які їх впроваджують. Серед таких продуктів найбільш цікавими є програми, "Автоматизація продажів страхових продуктів", "Мобільна безпека", "Домашня безпека" та "Екстрім безпека", програма по страхуванню кіберризиків CyberEdge, та інші [2].

Також серед инноваційних програм виділяють житлові програми, «Металеві» програми, програми для дітей.

Суть житлової програми полягає в тому, що премії за страховим полісом, які платять клієнти компанії, інвестуються в житло. Частіше це вторинний ринок, рідше первинний. Причому, інвестуються кошти як даного клієнта, так і низки інших, які придбали цю програму. 

Ще один інноваційний продукт, що останніми роками набув популярності серед страховиків та страхувальників – це розміщення страхових накопичень в банківські метали і насамперед у золото. Золото – той актив, що має для клієнта на сьогоднішній день ряд переваг. Він дозволяє розміщувати кошти на довгостроковий період, забезпечуючи при цьому високу прибутковість.

Ще один затребуваний та соціально важливий продуктовий напрямок діяльності компаній по страхуванню життя – дитячі програми накопичувального страхування життя. Вони різноманітні та універсальні як у визначенні умов покриття, так і у варіантах здійснення виплат. Деякі з них передбачають можливість здійснити виплату при вступі у вуз безпосередньо на рахунок навчального закладу або визначити договором страхування страхову виплату у вигляді ануїтету (наприклад, стипендії). Деякі з дитячих програм передбачають соціальний проект адаптації дітей-сиріт [5].

Отже, у вдосконаленні страхового ринку повинні бути використані методи для підвищення ефективності та збільшення його внеску у ВВП, знаходження і усунення проблем, які заважають розробці і впровадженню інноваційних підходів. Таким чином, інновації в сфері страхування повинні бути спрямовані на підвищення значущості страхових послуг; на отримання нової та якісної корисності для потреби страхувальника; на зменшення терміну наданих послуг; на підвищення прибутку страхових організацій. Внаслідок чого, весь ринок протягом найближчих десяти - п'ятнадцяти років може вирости десятикратно.




Список використаних джерел:

1. Зарубежный опыт. Страхование жизни [Електронний ресурс]. — Режим доступу:  http://www.swiss-cl.com/helpful/Experience/

2. Охріменко О.В. Страхування: інноваційна модель страхового продукту/ Економика [Електронний ре  сурс]. — Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Ekonk/2005_15/012_ohrimenko.pdf

3. Шинкаренко И.Э. Разработка страховых продуктов // Организация продаж страховых продуктов, №4/2009

4. Кокшаров Р.В. Форми взаємодії страхової та банківської систем та причинно наслідкові зв'язки цих систем/ Web ресурс научно практических конференций [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http:// www.confcontact.com/2009_03_18/ek2_koksharov.php

5. Інноваційні продукти на вітчизняному ринку страхування життя [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.ufin.com.ua/analit_mat/strah_rynok

_________________________

Науковий керівник: Лобова Оксана Миколаївна, кандидат економічних наук, асистент, Київський національний університет імені Тараса Шевченка



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота