ВІРТУАЛЬНІ ОРГАНІЗАЦІЇ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: РОЗВИТОК ТА ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВІРТУАЛЬНІ ОРГАНІЗАЦІЇ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: РОЗВИТОК ТА ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ

13.03.2017 16:33

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Журавель Аліна Іванівна, студентка, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро; Комарова Катерина Володимирівна, кандидат економічних наук, кафедра менеджменту зовнішньоекономічної діяльності, доцент, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро


Під впливом глобалізаційних процесів, міжнародної інтеграції, розвитку новітніх інформаційних технологій та жорсткої конкуренції виникає нова модель ведення бізнесу – віртуальна організація. Таку організаційну структуру актуально використовувати в умовах економічної кризи, коли виникають проблеми з реалізацією виробленої продукції та браком фінансових ресурсів. Отже, віртуальне підприємство це інноваційна модель організаційних структур, яка швидко адаптується до динамічних змін зовнішнього середовища і трансформується в структури, які необхідні для виробництва продуктів  та надання послуг у залежності від потреб ринку. Головна стратегія віртуальної організації полягає в орієнтації на замовника та ефективне задоволення його вимог. 

Для створення віртуальної організації використовуються наступні види віртуального простору:

- простір уяви, який визначається рівнем знань та творчості організації;

- простір технології, який визначається рівнем технологічних можливостей організації;

- простір культури, який Бойсот (Boisot, 1995) визначив як «інформаційний простір», або «С-простір» (від англ. Culture - культура) [3, с.8].

Сучасні інноваційні технології створюють нові економічні форми взаємодії зі споживачами, постачальниками та конкурентами. Нові технології віртуальної реальності та інформаційної системи вже дозволяють контролювати виробничі лінії, розміщені навіть на інших континентах. Віртуальні організації у своїй діяльності використовують наступні види технологій: комунікаційні технології; технології управління знаннями (системи зберігання та вилучення даних); технології моніторингу зовнішнього середовища; технології для аналізу даних; технології для моделювання ситуації на ринку; технології управління виробництвом та планування ресурсів організації; технології виконання замовлень та ін.

Основними характеристиками віртуальної форми організації є: відкрита розподілена структура; гнучкість; пріоритет горизонтального зв’язку; автономність і вузька спеціалізація членів мережі; високий статус інформаційних і кадрових засобів інтеграції. Можна виділити основні функції управління віртуальним підприємством як мережею партнерів: визначення вимог (завдань) проекту; пошук та оцінка можливих партнерів (виконавців); аутсорсинг виконавців; залучення і розподіл виконавців; постійне відстеження і перерозподіл (якщо це необхідно) партнерів і ресурсів [2, с.28].

На менеджерів віртуальних організацій покладається важлива роль. Вони мають бути висококваліфікованими, більш працьовитими та досвідченими порівняно з менеджерами традиційних компаній. Для ефективного управління віртуальним підприємством менеджер повинен володіти наступними навичками: підбір учасників команди з різноманітними технічними знаннями та навичками; створення атмосфери довіри шляхом налагодження зв’язків; встановлення загальних правил для всіх учасників команди; ефективне використання сучасних технологій.

Віртуальним організаціям властиві наступні переваги: присутність синергічного ефекту; зниження бар'єрів виходу на нові ринки; швидка адаптація до змін зовнішнього середовища; швидка реакція на зміну потреб споживача; збільшення швидкості і якості виконання замовлення; використання ефективних інформаційних та комунікаційних систем; забезпечення комплексного обслуговування споживачів за рахунок встановлення та підтримки постійних інформаційних контактів; орієнтація виключно на потреби клієнта; можливе паралельне управління різними процесами виробництва товарів і послуг. 

Незважаючи на численні переваги віртуальних форм ведення бізнесу у сучасних умовах інформаційної економіки віртуальним організаціям властиві певні недоліки: надмірна економічна залежність від партнерів, що пов’язано з вузькою спеціалізацією мережі; відсутність належної соціальної і матеріальної підтримки своїх партнерів; відсутність жорсткої структури; втрата близькості до споживача. Крім того для створення віртуальних організацій необхідні великі інвестиційні ресурси [1, с. 134].

В Україні віртуальні підприємства активно створюються та розвиваються. Так, лідером серед віртуальних організацій є холдингова інноваційна компанія KM Corе. Основними напрямками бізнесу компанії є: інформаційно-комунікаційні технології (KM Techno, КМ Ware, De Novo, Infogin, CeLight, Інститут новітніх технологій в освіті (ІНТО), NSOF Connect); мікроелектроніка (КМ Disti, KM211, Polyteda); екологічні та енергозберігаючі технології (Pellet-Energy).

Яскравим прикладом віртуальних організацій на ринку України є електронна комерція. Торгівля товарами через Internet (e-commerce) це успішно розвинена на сьогоднішній день галузь в Україні (близько 5000 електронних магазинів). У 2013 році, як показують дослідження Української асоціації директ-маркетингу (УАДМ), обсяг ринку онлайн-комерції становив $ 2 млрд. За результатами 2015 року перша п'ятірка електронної комерції виглядала наступним чином (млн. $): Розетка - 297,75 (37,7%); Алло - 79,5 (10,6%); Fotos - 49,5 (6,6%); Фокстрот - 49,5 (6,6%); Мобілак - 36,75 (4,9%).

На ринку надання фінансових послуг в Україні можна відзначити стійку тенденцію розвитку систем віртуального банкінгу (e-банкінг), лідером якого є Приватбанк. На початок 2016 року цей сегмент ринку вже подолав позначку у 100 мільярдів гривень і охоплює вже більше десятка фінансових установ, в число яких входять Райффайзен Банк Аваль, Ощадбанк, Альфа-Банк Україна, Перший Український Міжнародний Банк (ПУМБ), Укрсоцбанк та ін.

Варто зазначити також розвиток банківського сегмента віртуальних грошей. За оцінками фахівців щорічно ринок електронних грошей зростає на десятки відсотків. Згідно з даними НБУ, на 1 січня 2016 року у грошовому обігу перебувало електронних грошей на 30,9 млн. грн. У той же час, за 2014 рік їх було випущено на 12,5 млн. грн., тобто за рік їх обсяг зріс майже у 2,5 рази. 

Отже, віртуальне підприємство – це нова форма ведення бізнесу, яка виникає у зв'язку з необхідністю здійснювати швидкий пошук бізнес-партнерів, та ефективною координацією спільних бізнес-проектів. Менеджери віртуальних організацій  повинні більш детально досліджувати можливості галузі та ринку для ефективної розробки стратегії розвитку бізнесу. Предметом аналізу повинні бути: ступінь глобалізації галузі, розміри витрат, можливість гнучкої поведінки, рівень якості продукції, інноваційний потенціал. Управління  віртуальним  підприємством – досить складний процес, який вимагає значної попередньої підготовки, детального аналізу інформаційних ресурсів, бізнес-процесів,  виробничих  можливостей  учасників,  фактичного  завантаження  їх  обладнання.




Література:

1. Загорна Т.О. Віртуальні організації в умовах інформаційної економіки [Електронний ресурс] / Т.О. Загорна, А.В. Ткачова // Економіка: реалії часу. – 2014. – № 6 (16). – С. 128-135. – Режим доступу: http://economics.opu.ua/files/archive/2014/n6.html 

2. Кинчевская К. Р. Виртуальные организации как форма бизнес-организации [Электронный ресурс] / К. Р. Кинчевская, Ю. А. Кравченко // Донецкие чтения. – Ростов-на-Дону, 2016. – Том 3. – С. 27-29. – Режим доступа: http://science.donnu.ru/wp-content/uploads/2016/06/Tom-3-CH_1.pdf

3. Уорнер М. Виртуальные организации. Новые формы ведения бизнеса в ХХІ веке / М. Уорнер, М. Витцель. – М.: Добрая книга, 2005. – 295 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота