РОЛЬ ПЛАТОСПРОМОЖНОСТІ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РОЛЬ ПЛАТОСПРОМОЖНОСТІ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА

13.03.2017 16:44

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Олесенко Інна Сергіївна, аспірант Київського національного торговельно-економічного університету


Сучасна світова система господарювання та процеси, що в ній відбуваються, значно впливають на економічну ситуацію в Україні. Наслідком наявності системних протиріч в національній економіці є зниження рівня ліквідності та платоспроможності підприємств, що хвилює не тільки власників і менеджерів підприємств, але і їх контрагентів. За останні роки економічна криза погіршила фінансовий стан та діяльність підприємств торгівлі, а деякі з них взагалі зазнали суттєвих збитків і опинилися на межі банкрутства.

Статистичний аналіз платоспроможності підприємств торгівлі України за 2011-2015 р.р. показав, що у 2011-2014 р.р. значення загального коефіцієнта ліквідності торговельних підприємств, коливалося від 1,06 до 1, а у 2015 році зменшилося до 0,98 (при нормативному значенні 2-2,5). Коефіцієнт абсолютної ліквідності підприємств торгівлі, що показує яку частку поточної заборгованості підприємство може погасити миттєво, у 2011-2012 р.р.  становив 0,05, у 2013 – 0,06, у 2014 – 0,09, у 2015 – 0,08 ( при нормативному значенні 0,2-0,25). Такі значення коефіцієнтів свідчать про неліквідність балансу та погіршення платоспроможності підприємств торгівлі.

Наразі, більшість торговельних підприємств не можна характеризувати як стабільні й такі, що мають стійкий фінансовий стан. Діяльність підприємств торгівлі значною мірою ускладнюється тривалою кризою неплатежів, зростанням дебіторської та кредиторської заборгованості, несприятливим податковим законодавством, скороченням виробництва, гострим дефіцитом фінансових ресурсів. Щоб існувати в таких умовах, підприємствам необхідно постійно підтримувати і поліпшувати свої фінансові показники. 

Виходячи з того, що кризи ліквідності та неплатоспроможності набули систематичного характеру, можна констатувати, що існуючі на сьогодні методи та моделі управління ліквідністю та платоспроможністю підприємств торгівлі характеризуються низькою ефективністю. З огляду на це, необхідність вирішення проблем, пов’язаних із постійним і своєчасним аналізом показників ліквідності та платоспроможності підприємств, а також розробкою нових науково-методичних підходів до ефективного управління платоспроможністю торговельного підприємства, які б дійсно давали можливість керівництву підприємства виявляти слабкі місця та приймати правильні управлінські рішення, набуває значної актуальності.

Платоспроможність є об’єктивною умовою забезпечення стабільної діяльності та фінансової стійкості підприємств, саме від показників платоспроможності залежить саме існування підприємств, адже підприємства припиняють свою діяльність здебільшого внаслідок нестачі грошових коштів, а не через недостатню рентабельність. Ліквідність та платоспроможність підприємств є об’єктивними складними та багатогранними економічними явищами, основна проблема яких полягає в тому, що до цього часу зберігаються суттєві суперечності в трактуванні й розрахунку їхніх показників. Застосування різних методик може призводити до абсолютно протилежних результатів, з яких випливають суперечливі висновки. Від того, наскільки якісно проведено фінансовий аналіз, залежить ефективність управлінських рішень, а відтак – ефективність роботи підприємства в цілому. Проблема формування єдиного підходу щодо визначення поняття платоспроможності підприємств, а також організації і методики управління платоспроможністю підприємства торгівлі, який би відповідав об’єктивній економічній сутності даного економічного явища і обумовлює актуальність дослідження.

Таким чином, усвідомлення значення платоспроможності підприємства та проведений огляд сучасних досліджень дозволяє нам стверджувати, що питання ефективного управління платоспроможністю підприємства має бути одним з першочергових завдань науковців.

Розв’язання зазначеної проблеми знаходиться у площині вирішення низки завдань, основними з яких є:

1) уточнити сутність та зміст поняття «платоспроможність підприємства»;

2) розширити класифікацію видів платоспроможності підприємства;

3) систематизувати фактори, що визначають платоспроможність підприємства;

4) чітко окреслити сутність та основні елементи системи управління платоспроможністю підприємства та її місце в забезпеченні загального розвитку підприємства;

5) ідентифікувати сучасні тенденції розвитку платоспроможності підприємств торгівлі України та факторів, що їх визначали;

6) обґрунтувати методичні підходи до оптимізації обсягу та структури зобов’язань підприємства торгівлі;

7) розробити напрями підвищення ліквідності активів підприємства торгівлі; 

8) удосконалити методичні засади контролю платоспроможності підприємства торгівлі.




Використані джерела:

1. Офіційний сайт Державної служби статистики [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/.

2. Лисун І. Ю. Економічна суть ліквідності та платоспроможності / І. Ю. Лисун. // Управління розвитком. – 2014. – №3. – С. 14–17.

____________________________

Науковий керівник: Ситник Ганна Вікторівна, доктор економічних наук, доцент, Київський національний торговельно-економічний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота