ШЛЯХИ ЗАПОЗИЧЕННЯ ДОСВІДУ НІМЕЧЧИНИ ЩОДО ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ ПОЛІЦІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ШЛЯХИ ЗАПОЗИЧЕННЯ ДОСВІДУ НІМЕЧЧИНИ ЩОДО ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ ПОЛІЦІЇ

27.04.2017 17:59

[Секція 3. Цивільне та сімейне право. Цивільне процесуальне право. Комерційне право. Житлове право. Зобов’язальне право. Міжнародне приватне право. Трудове право та право соціального забезпечення]

Автор: Бабак Арсеній Максимович, студент, Академія адвокатури України


Соціальний захист діяльності поліції в Німеччині та правові основи функціонування поліції Німеччини закріплені в Конституції ФРН [1]. У Німеччині найважливішими спеціальними законодавчими актами загально-федерального значення, якими регулюються питання, що пов’язані з проходженням служби громадянами в поліції є Федеральний Закон «Про забезпечення службовців та суддів федерації і федеральних земель» в редакції від 19.07.2006 року, Федеральний дисциплінарний статут від 09.07.2001 року, Федеральний Закон «Про оклади федеральних чиновників» в редакції від 06.08.2002 року, Федеральний Закон «Про федеральне відомство кримінальної поліції та співробітництво федерації і земель в кримінальних справах» від 07.07.1997 року, Федеральний Закон «Про чиновників Федеральної поліції» від 3 червня 1976 року. 

Особливими для українського досвіду та запровадження до національної системи соціального захисту є досвід Німеччини у створенні та діяльності профспілок.

О. С. Проневич, досліджує зарубіжний досвід, у тому числі Німеччини, про соціальне забезпечення працівників поліції за допомогою професійної спілки. Варто погодитися з науковцем, що позитивний зарубіжний досвід діяльності органів правопорядку дає підстави стверджувати, що апробованою формою захисту прав поліцейських є професійні спілки [2, c. 171].

Професійна спілка поліції є членом Німецької федерації профспілок і Міжнародного союзу синдикатів поліції. Профспілка виступає за розбудову соціальної, правової держави і подальшу демократизацію держави та суспільства. Будь-які недемократичні устремління заперечуються» [3]. 

У боротьбі за інтереси персоналу поліції профспілка може використовувати виключно легітимні засоби. Зважаючи на наявність певних невирішених соціальних проблем, професійні спілки німецької поліції послідовно виступають за: представництво та поліпшення економічних, соціальних і службових інтересів членів профспілки; посилення загального статусу професійного чиновництва; прийняття особливого порядку грошового утримання співробітників поліції; уніфікацію поліцейського законодавства; підвищення категорій в галузі тарифного регулювання; приведення рівня заробітної плати та грошового утримання співробітників поліції у відповідність до рівня економічного розвитку; справедливе регулювання робочого часу; звільнення поліції від невластивих функцій; прийняття спеціальних заходів з психологічного розвантаження службовців, які працюють у складних умовах районів з високою щільністю населення і високим рівнем криміногенної обстановки; скорочення пенсійного віку (недопущення його підвищення); запровадження права на відпустку для здійснення професійно-політичних і освітньо-політичних заходів; введення особливого тарифу для фахівців, які працюють в поліції за наймом; недопущення скорочення грошових виплат у разі захворювання працівника; приведення у відповідність сучасним вимогам поліцейського спорядження, амуніції, озброєння; поліпшення виплати субсидій (допомоги) та надання ефективної допомоги в разі настання нещасного випадку; надання соціального житла працівникам поліцейських підрозділів; забезпечення можливості поліпшення здоров'я (профілактичного лікування) [2, c.172].

Особливої уваги заслуговує те, що профспілками німецької поліції задекларовано прагнення до забезпечення гендерної рівності, викорінення проявів психологічного переслідування працівника на робочому місці упродовж тривалого часу з боку роботодавця або колег (моббінгу) [2, c.172]. Ця практика є позитивною і необхідною для національного законодавства, оскільки професії стирають гендерну нерівність, оскільки жінки на рівні з чоловіками можуть виконувати одні і ті самі обов’язки, забезпечити це також можуть правові механізми соціального забезпечення працівника поліції. Також психологічний тиск на працівників через небезпечність професії є досить великий. Саме активна діяльність профспілок забезпечує реалізацію потреб та захист інтересів працівників поліції в Німеччині. А тому реалізація в національному законодавстві важелів впливу професійних спілок, що захищають інтереси працівників поліції, та їх фактична активність буде ефективною.

Проте все одно залишається загальність положень, відповідно до ст. 104 ЗУ «Про Національну поліцію», де для захисту своїх прав та законних інтересів працівники поліції можуть утворювати професійні об’єднання та професійні спілки відповідно до Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

Досить тотожно до норм права ФРН визначено, що професійні спілки поліції здійснюють свої повноваження із урахуванням обмежень, що накладаються на працівників поліції цим Законом. Професійним спілкам працівників поліції та їх членам заборонено організовувати страйки або брати в них участь.

Новацією стало положення, що у випадку створення в Центральному органі управління поліції Колегії до її особового складу має бути включений представник всеукраїнського об’єднання профспілок працівників поліції, обраний зазначеним об’єднанням [4].

Що стосується діяльності професійних спілок, то Закон України «Про Національну поліцію» варто доповнити статтею 104-1, де визначатимуться межі повноважень професійної спілки, оскільки вони здійснюють захист спеціальних суб’єктів – працівників поліції. 

«Стаття 104-1 Повноваження професійних спілок, створених для захисту інтересів працівників поліції

У захисті інтересів працівників поліції профспілка може використовувати виключно законні засоби. 

Профспілки мають право здійснювати та ініціювати:

- представництво та поліпшення економічних, соціальних і службових інтересів членів профспілки; 

- посилення загального статусу професійного чиновництва; 

- прийняття особливого порядку грошового утримання співробітників поліції; 

- уніфікацію поліцейського законодавства; 

- підвищення категорій в галузі тарифного регулювання; 

- приведення рівня заробітної плати та грошового утримання співробітників поліції у відповідність до рівня економічного розвитку; 

- справедливе регулювання робочого часу; 

- звільнення поліції від невластивих функцій; 

- прийняття спеціальних заходів з психологічного розвантаження службовців, які працюють у складних умовах районів з високою щільністю населення і високим рівнем криміногенної обстановки; 

- скорочення пенсійного віку (недопущення його підвищення);

- запровадження права на відпустку для здійснення професійно-політичних і освітньо-політичних заходів; 

- введення особливого тарифу для фахівців, які працюють в поліції за наймом; 

- недопущення скорочення грошових виплат у разі захворювання працівника; 

- приведення у відповідність сучасним вимогам поліцейського спорядження, амуніції, озброєння; 

- поліпшення виплати субсидій (допомоги) та надання ефективної допомоги в разі настання нещасного випадку; 

- надання соціального житла працівникам поліцейських підрозділів;

- забезпечення можливості поліпшення здоров'я (профілактичного лікування);

- забезпечення гендерної рівності, викорінення проявів психологічного переслідування працівника на робочому місці упродовж тривалого часу з боку роботодавця або колег;

- інші умови необхідні для захисту інтересів працівників поліції згідно з законодавством».

Список використаних джерел:

1. Конституция Федеративной Республики Германии: Сборник "Конституции зарубежных государств: Учебное пособие / Сост. проф. В.В. Маклаков. – 4-е изд., перераб. и доп. – М.: Волтерс Клувер. – 2003 // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://legalportal.am/download/constitutions/83_ru.pdf.

2. Проневич О. С. Професійні спілки як форма контролю за дотриманням соціально-трудових прав працівників поліції (на прикладі Німеччини та Польщі / О. С. Проневич // Право і Безпека. – 2012. – № 2. – С. 170-174.

3. Satzung der Gewerkschaft der Polizei // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.gbp.de/gdp/ gdpbra.nsf/id/satzung.

4. Про Національну поліцію: Закон України від 02.07.2015 № 580-VIII // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2015. – № 40-41. – ст.379.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота