ОСОБЛИВОСТІ МУНІЦИПАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ФЕДЕРАТИВНОЇ РЕСПУБЛІКИ НІМЕЧЧИНИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОСОБЛИВОСТІ МУНІЦИПАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ФЕДЕРАТИВНОЇ РЕСПУБЛІКИ НІМЕЧЧИНИ

30.05.2017 17:12

[Секція 2. Конституційне право. Конституційне процесуальне право. Міжнародне право]

Автор: Яковлева Альона Юріївна, студентка 3-го курсу 6-ої групи Інституту прокуратури та кримінальної юстиції Національного юридичного університету ім. Я.Мудрого


Підґрунтям законності в Німеччині є Основний закон, тобто Конституція ФРН. У ній зауважено принципові рішення форми політичного життя країни, демократії, федеральних земель та принципи правової держави. Система місцевого самоврядування зазначена в статті 28, одразу після статей які гарантують основні права, що підкреслює принципове значення, яке надається управлінню на містах.

Характеризуючи місцеве самоврядування в Німеччині, науковці зазначають, що нормативно-правове регулювання муніципального самоврядування Німеччини має дві особливості: з одного боку, характеризується концентрацією більшості законодавчих актів нарівні федерації з сильним впливом земель через земельні уряди, а з іншого – децентралізацією та де концентрацією адміністративних функцій на земельному рівні та в межах земель – на рівні комунального самоврядування. 

Правовий статус органів місцевого самоврядування визначається конституціями та законодавством окремих земель. У землях, округах і громадах народ повинен мати представництво, сформоване загальними, прямими, вільними, рівними і таємними виборами. У громадах виборний представницький орган може бути замінений загальними общинними зборами. Громадам має бути надане право вирішувати в межах закону під свою відповідальність усі місцеві справи. Гарантія самоврядування містить також основи власної фінансової відповідальності; до цих основ належать податкові надходження, що забезпечують економічну достатність громад і встановлення ставок податків.

Дослідження місцевого самоврядування в ФРН доцільно здійснювати через особливості місцевої влади. Перша особливість – це націленість земель широкою автономією і їх право визначати модель місцевого самоврядування. Наступною є розвиненість самоврядування в усих землях. Третя особливість полягає у тому, що вона має суттєву підтримку з боку громадян. Це свідчить про значний рівень довіри населення до місцевої влади. Тобто ефективне управлінняі спрямованість дій влади  на підвищення соціального статусу населення.

 Як неодноразово зазначалося, важливою фінансовою гарантією місцевого самоврядування ФРН є диверсифікована і збалансована фінансова система, згідно з якою кожен рівень територіальної організації влади має своє джерело доходів, яке є достатнім для фінансової автономії. Доходи місцевих спільнот формуються за рахунок податків і зборів, державних трансфертів, доходів від економічної діяльності, платежів за надані послуги, позик. При цьому власні податки громад становлять поземельний і промисловий податок, які стягуються виключно громадами; розміри цих податків щорічно встановлюються радами громади.

Отже, самоуправління Німеччини є прикладом однієї з найефективніших моделей у світі. Місцеве самоврядування у країні успішно справляється з покладеними на нього завданнями, так до кінця 1999 року, у ФРН існувала широка сукупність теоретично можливих моделей організаційної структури місцевого самоврядування, але максимально ефективною для Німеччини виявилася південно-німецька модель, при якій бургомістр (міський голова) обирається прямими виборами і одночасно очолює два органи влади - представницький і виконавчий. Вона забезпечила відсутність розбіжностей між місцевою адміністрацією та депутатами місцевого представницького органу. У системі державного нагляду 99 % заходів носять превентивний, а не караючий характер, що, безсумнівно, свідчить як про його свідоме і професійне здійснення, так і про ефективність німецької системи місцевого самоврядування.

Список використаних джерел: 

1. Падалко В. Централізація та децентралізація в організації служби в органах місцевого самоврядування: муніципально-правовий аспект / В. Падалко // Держава і право. –2012. – Вип. 57. – С. 123-129.

2. GrundgesetzfürdieBundesrepublikDeutschlandhatam23. Mai 1949. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.gesetze-im-internet.de/bundesrecht/gg/gesamt.pdf

3. Хрусталев А. Организационно-правовые и финансовые аспекты местного самоуправления в Федеративной Республике Германия // Муниципальное право. – 2004. –№ 3. – С. 81-89.

_______________________

Науковий керівник: Шутова Ольга Сергіївна, кандидат юридичних наук, асистент кафедри державного будівництва НЮУ імені Ярослава Мудрого



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота