ВЗАЄМОЗАЛЕЖНІСТЬ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ І ПРАКТИКИ У ПРАВОВІЙ СИСТЕМІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВЗАЄМОЗАЛЕЖНІСТЬ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ І ПРАКТИКИ У ПРАВОВІЙ СИСТЕМІ

31.05.2017 11:31

[Секція 1. Теорія та історія держави і права. Філософія права. Історія політичних і правових вчень]

Автор: Геков Максим Віталійович, студент 2 курсу 12 групи Інституту підготовки кадрів для органів юстиції Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого


Правова система – складне та багатогранне явище, яке представлене сукупністю різноманітних елементів. Наука багата на думки з приводу тлумачення поняття «правова система», аналогічна ситуація склалась і у питанні про елементи правової системи. Особливу увагу звертає проблема визначення взаємозв’язків між елементами структури правової системи, оскільки саме структурована та усталена правова система сприяє розбудові правової держави та формуванню громадянського суспільства. Під структурою системи розуміють стійку упорядкованість у просторі і часі її елементів та зв’язків між ними, що визначає функціональне компонування системи та її взаємодію з оточуючим середовищем. Структура є найбільш консервативною характеристикою системи: вона може залишатися незмінною довгий час, при цьому стан системи може суттєво змінитися. При цьому, до правової системи не можуть належати всі можливі правові явища, оскільки це суперечить основній її функції стосовно навколишнього середовища – спрощення складності правової реальності та й самому способу конструювання системи як певної ідеальної моделі цієї реальності. Серед компонентів правової системи доцільно виділяти наступні: право, правові відносини, суб’єктів права та їх права і обов’язки, правову культуру, правову свідомість, правомірну поведінку, юридичну практику, систему юридичної освіти, зв’язки між зазначеними елементами. Ще одним структурним компонентом правової системи є юридична освіта – певний освітній рівень, здобутий в результаті послідовного, системного та цілеспрямованого процесу засвоєння системи правових знань, поглядів, переконань, умінь і навичок, формування особи, як громадянина, здатного до професійно-правової діяльності. Це один із визначальних чинників стабільної правової системи, який тісно пов’язаний із юридичною практикою – різновидом соціальної практики, що передбачає пізнавально-перетворювальну діяльність людей у сфері функціонування державно-правових явищ. З одного боку, освіта і наука беруть знання з навколишньої дійсності, з іншого – юридична практика використовує дані науки та освіти з метою вдосконалення. Через те, що змістом освіти є знання, частина яких з’являється в результаті пізнання конкретних державно-правових явищ у процесі юридичної практики, мтає неможливим чітке розмежування юридичної освіти та юридичної практики. У свою чергу, у процесі юридичної практики державно-правові явища вивчаються відповідно до даних освіти та науки. При цьому юридична практика є основою та рушійною силою юридичної освіти. Вона дає освіті та, відповідно, науці фактичний матеріал для теоретичного осмислення, визначає об’єктивний зміст освіти, є критерієм правильності здобутих знань. 

Проведений аналіз дозволяє зробити наступні висновки: 1) компоненти правової системи є взаємопов’язаними та взаємозалежними, характеризуються певною самостійністю, проте все одно певним чином впливають одне на одного; 2) правова система представлена певною сукупністю компонентів, серед яких виділяють: право, правові відносини, суб’єктів права, права і обов’язки суб’єктів права, правову культуру, правову свідомість, правомірну поведінку, юридичну практику, систему юридичної освіти, зв’язки між усіма елементами; 3) зазначені елементи є передумовою існування такого явища як правова система, а їх зв’язки – забезпечують функціонування цієї системи, а отже, і держави в цілому.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота