ДОСЛІДЖЕННЯ СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ «БРЕНДИНГ» - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ДОСЛІДЖЕННЯ СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ «БРЕНДИНГ»

15.06.2017 08:13

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Карєлова Олександра Вадимівна, студентка факультету фінансів підприємництва та обліку, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича


Представлення товару на ринку, а саме товарний знак, упаковка, вигляд, якісні характеристики має значний вплив на реалізацію товару. Маючи гучне розрекламоване ім’я товар може зайняти провідну позицію на ринку та витіснити конкурентів. На сучасному етапі розвитку Україна є активним суб'єктом глобальної торгівлі. Вітчизняний ринок стає середовищем безпосередньої діяльності глобальних компаній, користувачів глобальних брендів, що ускладнює можливості для розвитку вітчизняних брендів. Перед вітчизняним бізнесом стоїть нелегке завдання утримати власні ринкові сегменти, тому питання брендингу в Україні є особливо актуальним сьогодні.

Проблемам і особливостям формування та розвитку брендингу присвячено чимало робіт. Особливу увагу привертають праці Д. Аакера, Ф. Котлера, С. Кумбера, О. Харчук, А. Головко та інших. У зазначених працях розкривають сутність брендингу, досліджують найбільш актуальні проблеми формування та розвитку брендів, сутність і роль бренду в сучасних умовах та шляхи створення сильних брендів. Проте кожен науковець по-своєму обґрунтовує поняття «брендинг».

Основною метою роботи є дослідження сутності поняття «брендингу».

На даний час немає чіткого визначення брендингу. Науковці дають різні визначення поняттю «брендинг». Поняття «брендинг» почало зустрічатися у літературі достатньо давно, ще у середині ХХ століття, практично відразу після обґрунтування значущості використання маркетингу у діяльності підприємства. 

С. Кумбер характеризує брендинг як одну із найважливіших складових маркетингу, а також створення й просування торгових марок для формування довгострокової переваги. За допомогою маркетингових і рекламних технологій брендинг бореться не просто за споживача, а за його емоції, за його прихильність до товару, за його душу й лояльність. Завдяки правильному брендингу, споживач, в остаточному підсумку, вибере саме Ваш товар з маси аналогічних [3].

На думку Харчук О. брендинг є комплексним впливом на споживача різних елементів просування, спрямованим на формування у свідомості споживчої аудиторії цілісного та сталого способу, що ідентифікує торгову марку і відрізняє її від конкурентів на ринку [4].

За словами Головко А. брендинг - унікальний за змістом засіб, що завдяки поширенню властивостей продукту на ті сфери, з якими він, здавалося б, не пов'язаний, розширює кордони сприйняття нами інформації про нього, а отже збільшує обсяги продажу, цінність торговельної марки. В світовій економіці настає нова ера, епоха, де домінуватимуть сильні бренди, які вже сьогодні призвичаїли споживачів до свого товару - товару якісного, товару, що задовольнить найвибагливіші вимоги [1].

Відмінним у визаченнях є те, що одні науковці вважають брендинг складовою створення та просування торгової марки, а інші - засобом комплексного впливу на споживачів, проте всі науковці погоджуються, що брендинг спрямований на створення у споживача прихильності до товару.

Розуміння сутності брендингу є можливим лише за умови наукового аналізу й усвідомлення змісту самого визначення «бренд». 

Так, Ф. Котлер, посилаючись на визначення Американської асоціації маркетингу, стверджують, що торгова марка – це ім'я, термін, знак, символ, рисунок чи їх поєднання, що призначені для ідентифікації товарів чи послуг одного продавця чи групи продавців та їх диференціації від товарів чи послуг конкурентів [2]

Таким чином, бренд спримається споживачем як показник якості запропонованого продукту та носій важливих іміджевих характеристик. 

Отже, єдиного визначення поняття «брендинг» сьогодні немає, проте більшість науковців характеризують брендинг, як діяльність зі створення прихильності до товару на основі спільного впливу на споживача рекламних повідомлень, товарної марки, пакування, матеріалів для стимулювання збуту та інших елементів комунікації, об'єднаних певною ідеєю та фірмовим оформленням, які виокремлюють товар серед конкурентів і створюють його образ.

Висновки. Отже, брендинг – це діяльність зі створення прихильності та позитивного образу товару у споживача. З огляду на постійне збільшення прихильності українських споживачів до світових брендів, можна зробити висновки, що розвиток брендингу в Україні потребує уваги. Тому важливо визначити можливі шляхи розвитку успішних брендів українських компаній, а також дослідити особливості розробки та формування брендів, що стане об’єктом нашого подальшого дослідження. 




Література:

1. Головко А.Я., Брендинг в Україні: ґенеза та перспективи // Формування ринкових відносин в Україні.-2008.- №5(84).- С. 82-85

2. Котлер Ф. Маркетинговий менеджмент : підручник / Ф. Котлер // пер. з англ. К. Л. Келлер, А. П. Павленко та ін. – К. : Хімджест, 2008. – 720 с.

3. Кумбер С. Брендинг: Пер. с англ. – М.: Вильямс, 2003. – 174с.

4. Харчук О. А. Сутність бренду як економічного поняття: виникнення, становлення та сучасні тенденції розвитку/ О. А. Харчук // Економіка. – 2016. – № 3. – С. 414-420.




_________________________________

Науковий керівник: Колосінська Мар'яна Іванівна, кандидат економічних наук

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота