ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ МЕРЧАНДАЙЗИНГУ В УКРАЇНІ ТА ЩЛЯХИ ЇХНЬОГО ВИРІШЕННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ МЕРЧАНДАЙЗИНГУ В УКРАЇНІ ТА ЩЛЯХИ ЇХНЬОГО ВИРІШЕННЯ

15.06.2017 08:32

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Кіцен Тетяна Олегівна, студентка факультету фінансів підприємництва та обліку, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича


На сьогодні дуже важливо, знаючи психологію покупця, правильно подати та оформити торгівельну точку задля ефективного продажу товарів, а також для складання позитивного іміджу торгової марки. Саме цим займається таке мистецтво як мерчандайзинг, що останнім часом став досить актуальним поняттям. 

Даному питанню присвячені праці таких вітчизняних вчених, як Т.Старицького, О. Старицької, Л. Шульгіної та Н. Ільченко. У праці Н. Ільченко «Мерчандайзинг – маркетинг торгового предприятия» розглядається питання мерчандайзингу в загальному, тобто не наведено, які існують головні проблеми розвитку мерчандайзингу, а також які заходи слід вжити для їх усунення. В роботі Т. Старицького та О. Старицької мерчандайзинг розглядається як інструмент додаткового прибутку підприємства, наведено багато статистичної інформації, а також чинники, які впливають на прийняття рішення покупців. А ось Л. Шульгіна подає у своїй статті основні проблеми розвитку мерчандайзингу та шляхи їхнього вирішення. 

Метою даного дослідження є вивчення основних проблем розвитку мерчандайзингу в Україні на сучасному етапі розвитку торговельних відносин та виявлення заходів щодо їхнього усунення.

Упродовж всієї історії розвитку товарно-грошових відносин продавець прагне зробити свій товар бажаним, такий, що відповідає потребам споживача, а також збільшити рівень продажу. Все це можна досягти за допомогою мистецтва правильної презентації товару покупцям.

Мерчандайзинг є одним із найбільш неоднозначних понять у теорії маркетингу. Можна багато розмірковувати про його точне визначення.  Проте ми схиляємось до визначення, що у загальному розумінні мерчандайзинг – це комплекс заходів, що здійснюються у торговельній залі та спрямовані на просування того чи іншого товару, марки, виду або упакування, результатом якого завжди є стимулювання бажання споживачів вибрати й купити товар, що просувається [3].

Необхідність мерчандайзингу була доведена після того, як з'ясувалося, що 2/3 усіх рішень про купівлю споживачі приймають стоячи перед прилавком. Навіть якщо купівлю певного виду товару заплановано заздалегідь, 7 з 10 покупців ухвалюють рішення про вибір на користь тієї чи іншої торговельної марки безпосередньо у торговельній залі. Тобто 9 з 10 споживачів, що прийшли у магазин, не мають остаточно сформованого рішення про те, якій саме марці продукту вони нададуть перевагу. Таким чином, якщо сфокусувати увагу покупця на тій чи іншій марці або виді товару, можна збільшити їхній продаж [1].

На сьогодні розвиток мерчандайзингу в Україні стримується через низку причин, серед яких насамперед варто виділити такі:  

- неусвідомлення значною частиною підприємців важливості використання методів впливу на покупців в умовах конкуренції (іншими словами - підприємці вважають мерчандайзинг малоефективним);  

- відсутність кваліфікованих фахівців з мерчандайзингу;

- нестача вільних коштів, які б могли спрямовуватися на оформлення торговельного залу;

- відсутність на ринку України компаній, які займаються виготовленням P.O.S.-матеріалів (point of sale materials— це матеріали, що сприяють просуванню бренду або товару на місцях продажів. В Україні їх виготовляє на високому рівні лише компанія «WILLSON & BRAUN UKRAINE») [2].

Розв’язання цих проблем можливе на основі: вивчення досвіду успішних компаній; розробки програми мерчандайзингу поєднуючи зусилля виробника, посередника та продавця з урахуванням інтересів кожного з них; своєчасного оновлення рекламних матеріалів; впровадження комплексної програми мерчандайзингу, що включає розробку інструментів мерчандайзингу та його організацію в компанії; контролю за наявністю відповідних товарів на полицях магазину; урахування сезонності при оновлені P.O.S.-матеріалів.

Отже, для того, щоб розробити максимально ефективну і дієву програму мерчандайзингу в торговій залі необхідно, насамперед, найняти висококваліфікованого фахівця, якому властиві такі риси, як творчість, ерудиція, нестандартне мислення, відповідальність та розуміння торгівлі. Інколи цих фахівців можна навіть відправляти у Європу на різноманітні курси із покращення мистецтва продажу. Також, на нашу думку, доцільно використовувати світовий досвід у цій сфері та власні нововведення. Відповідно до вищеперерахованих заходів найдієвішими можуть бути контроль за наявністю товарів на полицях, адже не варто допускати плутанини у розміщенні товарів та P.O.S.-матеріалів, щоб покупець міг вільно орієнтуватись в магазині і в товарах загалом. Щодо ж другого правила ефективного мерчандайзингу, то він повинен бути результатом спільних зусиль товаровиробника, дистриб'ютора й продавця. Він може бути здійснений тільки у тому випадку, якщо він врахує інтереси всіх трьох учасників, і, при цьому, поставить в основу потреби покупця.




Література:

1. Ильченко Н. Мерчандайзинг – маркетинг торгового предприятия // Маркетинг и реклама. – 2007. – № 2. – С. 26 – 30.

2. Шульгіна Л. М. Проблеми розвитку мерчандайзингу та шляхи їх подолання / Л. М. Шульгіної [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ir.kneu.edu.ua:8080/bitstream/2010/14429/1/176-177.pdf

3. Старицький Т. Мерчендайзинг як інструмент отримання додаткового прибутку / Т. Старицький, О. Старицька // Маркетинг в Україні. – 2008. – № 2. – С. 34 – 38.




_______________________________

Науковий керівник: Колосінська Мар'яна Іванівна, кандитат економічних наук

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота