ЗНАЧЕННЯ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА В ЕКОНОМІЦІ УКРАЇНИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЗНАЧЕННЯ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА В ЕКОНОМІЦІ УКРАЇНИ

25.09.2017 16:34

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Орленко Олена Владиславівна, доктор економічних наук, доцент, завідувач кафедри готельно-ресторанної справи, Херсонський державний університет


Готельно-ресторанне господарство має невичерпний потенціал для прогресу та робить вагомий внесок в економіку країни. Сучасні умови господарювання характеризуються глобалізацією економіки та інформатизацією суспільства, зростанням значення сфери послуг для розвитку економіки країни, пред’явленням нових вимог держави і споживачів до суб’єктів ринкових відносин. 

Активні ціннісні перетворення, зміни в споживчих перевагах українського суспільства, становлення нових ринків сфери послуг приводять до активізації розвитку послуг готельно-ресторанного господарства, частиною яких є управлінські процеси. Сьогоднішній етап розвитку управління підприємствами готельно-ресторанного господарства неможливий без обізнаності в питаннях менеджменту, без вміння самостійно й оперативно приймати вірні рішення з урахуванням інноваційних процесів та новітніх тенденцій розвитку бізнесу. Сутність та специфіка готельно-ресторанної діяльності пов’язана з керівництвом та управлінням людьми, регулюванням їх поведінки. 

На сучасному етапі  відбувається зміни в споживанні на ринку ресторанних послуг.  Новий тренд - популяризація національної кухні: українські страви з українських продуктів. А також більший поділ на кухню різних областей України. Якийсь час національних ресторанів було багато, але в них подавали важку їжу, «шароварну» кухню, не надто новаторську і гурманським. Зараз почали з'являтися ресторани, де можна спробувати дійсно цікаві страви різних областей нашої країни [1]. Наприклад, ресторани подільської кухні, карпатська кухня, бессарабську кухня. Ресторани зробили акцент на страви національної кухні, конкретно – бессарабську кухню і вина. Працюють тільки з локальними продуктами і наші страви готуються за реальними рецептами, зібраними в глибинці.

Ще один тренд - «хіпстерскіе» закладу. Сформувалася нова молодіжна культура, для представників якої стали відкриватися тематичні кафе і ресторани. Це пов'язано з тим, що ті, чиє дитинство припало на 2000-е стали працювати і заробляти, отже, витрачати гроші, на відпочинок, гаджети, модний одяг і модні місця. Це покоління інакше відноситься до ресторанів - скоріше, як до модного і обов'язковому атрибуту повсякденному житті [2]. У нашій країні ресторан все ще не є місцем, куди приходять, щоб поїсти. В ресторан приходять, щоб провести час і підвищити свій соціальний статус. Завдяки, в тому числі, нової молодіжної культури, ця ситуація змінюється. Відкрилося багато «бургерной» і дуже сильний став кавовий тренд. Європейські ресторанні тренди - це локальні продукти, здорове харчування і витримані авторські концепції. В Україні це поки поодинокі заклади таких же ентузіастів, каші програли бургерам. В Європі каші та інші моно-кухні - стійко модний тренд. Втім, експерти вважають, що після кризи кількість незвичайних форматів і більш екзотичних кухонь на ресторанному ринку України збільшиться [5].

Через декілька років на ресторанному ринку будуть переважати дві тенденції. По-перше, в класі преміум ресторанів буде більше експериментів, більше ресторанів авторської і моно-кухні, а їх ротація відбуватиметься ще швидше. Подібні заклади рідко живуть довше 3-5 років, але саме вони - світська основа і візитна картка ресторанного бізнесу Києва та Одеси. В низькому і середньому сегменті продовжиться консолідація ресторанного бізнесу, але для цього ринок повинен переконати, в тому числі, і іноземних інвесторів [3]. На ресторанному ринку з'явиться більше мереж і окремих гастрономічних і ресторанних комплексів. 

Однією з популярних тенденцій, яка активно набирає обертів у всьому світі є «street food» - вулична їжа. Щодня близько 2,5 мільярдів чоловік віддають перевагу даному формату харчування. Це явище не залежить від соціального шару і віку. Просто сучасний ритм життя диктує свої правила [4].

Обсяг ринку України з доставки готової їжі з ресторанів перевищує  220 млн. доларів в рік. У всьому світі сегмент e-commerce стрімко еволюціонує протягом останніх десяти років. Якщо ще недавно все йшли в офіси турагентств і не мислили замовити ресторанну їжу на будинок, то сьогодні глобальна гаджетізація привела до того, що в інтернеті однаково просто купити путівку на інший кінець земної кулі або замовити гаряче в улюбленому ресторані. Дивно, але в умовах фінансової нестабільності і кризи, інтерес до доставки їжі додому в українців тільки посилився. 

З метою активізації суб’єктів готельно-ресторанного господарства доцільною є реалізація наступних заходів: Впровадження інноваційних технологій. Готельно-ресторанне господарство України має значний інноваційний потенціал, реалізація якого дозволить використовувати передові маркетингові, інформаційні та інші технології. Це сприятиме: – підвищенню якості послуг; – створенню передумов для формування ефективної цінової політики; – підвищенню ефективності функції контролю; – прискоренню руху управлінської, фінансової, кадрової інформації, створить передумови для підвищення ефективності управлінських рішень. 




Література:

1. П'ятницька Г.Т. Ринок ресторанного господарства України: сучасний стан і перспективи розвитку / Г.Т. П'ятницька // Економіст : зб. наук. праць. – 2014. – № 4. – С. 57-61. 

2. Краснокутська Н.С. Стан та перспективи розвитку ресторанного господарства України / Н.С. Краснокутська, О.П. Ткаченко, О.Д. Тімченко. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://irbis-nbuv.gov.ua/…/cgiirbis_64.exe. 

3. Чернова Г.В. Особливості розвитку ресторанного господарства України / Г.В. Чернова. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://aokornus.at.ua/JOURNALS/2017.pdf 

4. Шамара І.М. Тенденції розвитку ресторанного господарства як cкладової туристичної галузі України / І.М. Шамара. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://irtb.karazin.ua/resources/ 3449dabbb9cc14569cc2cab0513 73b7f.pdf. 

5. Glowny Urzad Statystyczny. [Electronic resource]. – Mode of access http://stat.gov.pl. 10. E. Kwiatkowska Rynek usług gastronomicznych w Polsce / Edyta Kwiatkowska, Ganna Levytskа. [Electronic resource]. – Mode of access http://www.wne.sggw.pl/…/pdf/EIOGZ_2009 _nr74_s91.pdf . 11. [Electronic resource]. – Mode of access http://www.restauracje-i-pozostale-placowki-gastronomiczne.56.1.pkd.pl.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота