ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ОРГАНІЗАЦІЇ НА ПРИКЛАДІ ПАТ «ГАЛИЧФАРМ» - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ОРГАНІЗАЦІЇ НА ПРИКЛАДІ ПАТ «ГАЛИЧФАРМ»

21.12.2017 17:50

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Гира Оксана Анатоліївна, студентка 4 курсу факультету управління та економіки Хмельницького університету управління та права


Значущість іміджу сьогодні явно збільшується із-за усе більш зростаючого впливу комунікативних потоків на життя людини.

У ринкових відносинах головним і визначальним фактором економічного сталого розвитку організації стає ринок, а точніше споживач продукції та послуг. Зовнішні умови функціонування організації дуже мінливі. У кінцевому результаті, все різноманіття зовнішніх впливів знаходить своє концентроване вираження в позиції суспільства відносно до організації,що формування її власногоіміджу.

На жаль, у вітчизняній літературі поняття «формування іміджу» розроблено недостатньо, що пояснюється, перш за все, складністю даного виду діяльності, а також різноманітністю методичних прийомів, які використовуються різними організаціями. Проте в сучасних економічних умовах сприятливий імідж є важливим фактором конкурентоспроможності організації і недостатня увага до його формування і підтримання істотно звужує можливості вітчизнянихтоваровиробників.

Окремі аспекти формування іміджуорганізації розглядають в свої роботах наступні науковці: Артьомова Д. І. [1], Колодка А. В. [4], Петрухно Ю. Є [5], Почепцов Г. Г [6], Шавкун І. Г [7] та ін.

Серед ста двадцяти двох фармацевтичних підприємств, які є представниками хіміко-фармацевтичної промисловості України початку XXI століття, важливе місце займає ПАТ "Галичфарм" – центр випуску медичних препаратів Західного регіону України – акціонерне товариство створене на базі державного підприємства ВО "Львівфарм" у 1992 році, починає свою історію ще з XIX ст.

Підприємство спеціалізується на виробництві лікарських засобів різноманітної фармакологічної дії у формі таблеток, ін'єкційних розчинів в ампулах, мазей, розчинів для зовнішнього та внутрішнього застосування, фітохімічних препаратів.

Для того, щоб провести аналіз іміджу фармацевтичної компанії, необхідно визначити перелік критеріїв за якими буде розглянуто імідж ПАТ «Галичфарм» (табл. 1). Як вже наголошувалося в поняття імідж підприємства входить: фірмовий стиль організації, обстановка офісу, якість обслуговування. Ґрунтуючись на цих складових і проведемо аналіз іміджу ПАТ «Галичфарм».

З табл. 1 можна зробити наступні висновки. З 19критеріїв аналізу іміджу ПАТ «Галичфарм» тільки 13критеріїв, а це69 % отримали позитивний результат («+»). Останні 6 критеріїв не реалізовано підприємством. 

Імідж ПАТ «Галичфарм» відображає не тільки інформацію про виробничу та науково-технічну його діяльність, але також про характер його екологічної відповідальності, яка полягає у рівні забруднення довкілля, мінімізації і утилізації відходів, раціональному використанні землі.

Чинники, що впливають на іміджПАТ «Галичфарм», формовані в очах споживача це: фірмовий стиль організації; система стимулювання збуту; співвідношення «ціна-якість»; обслуговування персоналу; асортимент продукції; інтер'єр торгового залу; популярність торговельної марки; післяпродажне обслуговування [2].




Однією із слабких сторін підприємства є висока ціна на ліки. Як зазначалося вище, підприємству необхідно було піднімати вартість, у зв’язку із відмовою від використання власної сировини і закупкою сировини від постачальників. Така дія викликає негативну реакцію у покупців.

До чинників, що формують образ ПАТ «Галичфарм» у середовищі бізнес-співтовариства, виділяється: лояльність підприємства до партнерів; рівень надійності підприємства; інформаційна відкритість підприємства; популярність торговельної марки [2].

Чинниками, що формують зовнішній імідж підприємства у соціальній сфері є: проведення проектів «Ярмарок спорту» та «Здоров’я твоєї дитини», які допомагають привернути увагу громадськості до фізичного і морального здоров’я молодого покоління, компанія спільно із Міжнародним благодійним фондом «Україна 3000» приймала участь в проекті будівництва Всеукраїнського центру охорони здоров’я матері та дитини - «Дитячої лікарні майбутнього». Активно розвивають власну соціальну ініціативу «За здоровий спосіб життя», у рамках якої проходять заходи, спрямовані на популяризацію здорового способу життя та залучення населення до активного дозвілля. Так, було відкрито «Маршрут здоров’я» у парку «Дубки», восени 2015 року проведений велопробіг «Галичфарм – 100», проводяться змагання із міні-футболу, кожної суботи — велопрогулянки, а взимку займаються біговими лижами[2].

Отже, ПАТ «Галичфарм» має сильну позицію на ринку медичних препаратів. Чинники, що формують загальний імідж підприємства - це імідж споживачів, соціальний імідж, імідж персоналу.

Щодо напрямів покращення іміджу ПАТ «Галичфарм», то можна виділити такі: просування та модернізація сайту ПАТ «Галичфарм» в мережі Інтернет; вручення подарункових сертифікатів кращому співробітнику за підсумками місяця;проведення та розробка довгострокової рекламної кампанії для створення позитивного іміджу ПАТ «Галичфарм»; розробка реклами повинна бути пов'язана з групою споживачів, на яку вона розрахована; створити та дитячий центр дозвілля для дітей працівників ПАТ «Галичфарм»; відслідковувати і підтримувати присутність підприємства в пресі, громадському житті суспільства, культурно-масових, спортивних заходах .

Одним з таких факторів є персонал підприємства. На нашу думку, на підприємстві доречно було б створити, так званний «Дитячий центр дозвілля». Дана пропозиція дозволить підняти імідж компанії серед працівнииків, що в свою чергу стане одним із факторів підвищення  продуктивностіпраці.

Висновки: Отже, як правило, конкретний результат – отримання швидкого прибутку при впровадженні проекту щодо вдосконалення іміджу ПАТ «Галичфарм» далеко не завжди представляється можливим. В умовах конкуренції, коли конкуренти формують власний імідж, привабливий для цільового сегмента, підприємство також має нести витрати на іміджеві заходи. Інакше про нього ніхто не буде знати, що призведе до втрати споживачів. Так само слід враховувати ефективність психологічного впливу іміджу, яку можна визначити за допомогою таких методів: спостереження, експерименти, опитування.

Література:

1. Артьомова Д. І. Чинники, що впливають на імідж підприємства [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://intkonf.org/artomova-d-i-chinniki-scho-vplivayut-na-imidzh-pidpriemstva/.

2. Інформація для акціонерів  ПАТ «Галичфарм» [Електронний ресурс] .– Режим допуску: http://www.galychpharm.com/shareholders/.

3. Кідонь В. В. Особливості маркетингу у фармацевтиці / В. В. Кідонь // Маркетинг в Україні. — 2003. — № 6. — С. 24–25.

4. Колодка А. В. Аналіз методичних підходів до оцінкиіміджупромислового підприємства [Електронний ресурс] / А. В. Колодка // Наука йекономіка. - 2014. - Вип. 2. - С. 81-87.

5. Петрухно Ю. Є. Іміджелогія: Навч.-метод. матеріали до курсу /Ю.Є. Петрухно. – Харківськадерж. академіякультури. – Х.: ХДАК, 2003. - 23 с.

6. Почепцов Г. Г., Имиджелогия: инструментарий по управлению будущим / Г. Г. Почепцов. –6-е изд. - М: СмартБук, 2009. – 575 с.

__________________________

Науковий керівник: Корюгін Андрій Валерійович доцент кафедри менеджменту, фінансів, банківської справи та страхування Хмельницького університету управління та права, кандидат економічних наук, доцент

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота