ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НЕФОРМАЛЬНОГО НАВЧАННЯ ПЕРСОНАЛУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НЕФОРМАЛЬНОГО НАВЧАННЯ ПЕРСОНАЛУ

24.02.2018 16:27

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Мірчук Зоряна Василівна, студентка кафедри менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

В умовах «економіки знань» все більше число організацій розглядає розвиток і навчання персоналу як найважливіший ресурс підвищення стійкості та конкурентоспроможності. 

Поряд з традиційними методами навчання набувають поширення інноваційні форми і методи розвитку персоналу. Під інноваційними технологіями навчання розуміється система, процедури, методи розвитку персоналу істотно відрізняються від сформована практика і не отримали масового поширення. Однією з перспективних інноваційних технологій сучасної освіти є неформальне, позааудиторне навчання (informal, non-formal education, leaning) – процес отримання знань (як на робочому місці, так і поза ним) в ході спілкування з іншими людьми (колегами, клієнтами, однодумцями), як правило, з використанням сучасних інформаційних технологій [3, c.28].

За оцінками експертів до 80% всіх форм корпоративного навчання займає неформальне, при цьому витрати на нього складають лише 20-30% від всього бюджету, виділеного на розвиток персоналу (рис. 1, [1, C. 55]).

 
Рис. 1  Співвідношення витрат на формальне і неформальне навчання

Серед методів неформального навчання виділяють: електронне навчання, коучинг, сторітеллінг, play-back театр, метафорична гра, шедоуінг секондмент, баддінг, кінотренінг, віртуальні тренажери, комп'ютерні ігри, навчання в робочих групах, соціальні мережі, аналіз мережевої взаємодії і ін.

Особлива роль у розвитку неформального навчання відводиться електронному (e-learning), під яким розуміється використання інтерактивних електронних засобів доставки інформації: компакт-дисків; корпоративних, соціальних мереж, Internet та ін. 

До основні технологій та методів електронного навчання відносяться:

Мобільне навчання (за допомогою мобільних телефонів, пристроїв i-Pad, PDA (кишенькових ПК), планшетні персональні комп'ютери (tablet PC) і ін.). До переваг мобільного навчання відносяться: економія коштів і часу, можливість швидкого доступу до інформації, самостійний вибір галузі навчання, поліпшення письмових і математичних навичок.

Дистанційний онлайн курс, коучинг онлайн (e-coaching), онлайн-семінар, веб-конференція, вебінар. Дані технології дозволяють проводити відеоконференції, відеонавчання, демонстрації презентацій, телеконференції, чати, і документів, онлайн-опитування, сейлз-мітинги за участю будь-якої кількості слухачів та спікерів з будь-якої точки світу [3, c.3].

Комп’ютерна гра, віртуальний тренажер. Наприклад, компанія L'Oreal використовує навчальну гру Hair-be 12, яка розвиває ключові навички співробітників салонів-перукарень. У MITRE Corporation претенденти проходять 3D-гру «Почесна робота»;  в компанії Renault гра навчає стандартам обслуговування в автосервісі; мережа готелів Hilton використовує віртуальний тренажер з обслуговування гостей; компанія British Gas використовує навчальний курс діагностики несправностей для інженерів служби сервісу.

Соціальні мережі. Багато українських компаній починають застосовувати соціальні мережі з метою підвищення ефективності спільної роботи персоналу (напр., «JTI Ukraine», «МТС» з корпоративною соціальною мережею під назвою «ПРОСТОр»). Корпоративна соціальна мережа дозволяє підвищити залученість співробітників; поліпшити внутрішні комунікації; вдосконалити процеси адаптації, вдосконалити колективне прийняття рішень (краудсорсінг); виявити таланти та ін [2].

До труднощів впровадження методів електронного навчання в процес розвитку персоналу можна віднести: 

 нерозуміння керівниками ролі сучасних форм отримання знань;

 проблеми технічної оснащеності;

 відсутність достатнього фінансування;

 брак професійних тренерів, модераторів, фасилітаторів та інших фахівців в області розробки електронного контенту та реалізації e-learning;

 труднощі оцінки ефективності неформального навчання та ін.

З наведеного вище можна зробити висновки., що використання сучасних форм навчання сприяє досягненню стійких конкурентних позицій організації на ринку і відкриває нові можливості для безперервного розвитку персоналу, що забезпечує підвищення загального інтелектуального рівня особистості, розширює її ерудицію та коло спілкування, оскільки освічена людина вільно орієнтується в сучасному складному світі, у відносинах з людьми.

Література:

1. Cofer, D. Informal Workplace Learning//Practice Application Brief. US Department of Education.-2006.-№ 10.

2. Методы обучения персонала в Украине и за рубежом. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://years.com.ua/metodyobucheniya-personala-v-ukraine-i-za-rubezhom.htm 

3. Збрицька Т. П. Управління розвитком персоналу: навч. посіб. / Збрицька Т. П., Савченко Г. О., Татаревська М. С.; За заг. ред. М. С. Татаревської. -Одеса: Атлант, 2013. - 427 с.

4. Плугіна Ю. А. Розвиток персоналу підприємства: підходи, сутність, моделі / Ю. А. Плугіна // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2013. - №42. – с. 1-5.





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота