ДЖЕРЕЛА ЛОКАЛЬНИХ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ ШВЕЙНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ДЖЕРЕЛА ЛОКАЛЬНИХ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВ ШВЕЙНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

31.05.2018 20:29

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Іванцов Віктор Володимирович, Вінницький інститут конструювання одягу і підприємництва


Однієї із найбільш специфічних галузей легкої промисловості є швейна, розвиток якої має важливе народно-господарське значення. Проблема конкурентоспроможності підприємств знайшла відображення в наукових працях провідних вчених економістів. Так, Портером М. у 90-х роках ХХ ст.. була розроблена парадигма регіональної конкуренції, що ґрунтується на глобальній стратегії конкурентних переваг. Він досить чітко сформував ідею внутрішнього добробуту регіону, який, на його думку, значною мірою залежить від продуктивності праці у галузях спеціалізації, притаманних для цього регіону [3].

Грейсон Дж. К. мл., О’Делік конкурентоспроможність країни визначають як «здібність … виробляти товари і послуги, котрі реалізуються на міжнародних ринках, при підтримці або підвищенні життєвих стандартів рівних або найбільш високих, чим у конкурентів».

З розвитком ринкових відносин в економіці України змінився сам підхід до вивчення проблем конкурентоспроможності: в наукових працях Аніскіна Ю., Вірули М., Горбашко Є., Долинської М., Ігольнікова Г., Іванова Ю., Каретникової Т., Курського В., Липсиця І., Моісеївої М., Патрушевої О., Юданова А. та ін. визначення, аналіз, оцінка та шляхи досягнення конкурентоспроможності продукції розглядаються не з галузевих позицій, як це було в попередні роки, а з позиції окремого підприємства, його можливостей в області виробництва та збуту. Слід відмітити, що в економічній літературі не існує єдиного визначення конкурентоспроможності продукції та єдиних поглядів на конкурентні переваги. Узагальнення накопиченого в вітчизняній та зарубіжній літературі досвіду забезпечення конкурентоспроможності продукції приводить до висновку про необхідність комплексного розгляду даної проблеми у взаємозв’язку з умовами конкурентного середовища підприємства та його внутрішніми можливостями.

У червні 2005 року створена Рада конкурентоспроможності України, яка взяла на себе роль провідника ідеї конкуренції і конкурентоспроможності України в суспільстві: країна, регіон, підприємство [2].

В епоху глобалізації та загострення конкуренції на вітчизняних і зовнішніх ринках підприємствам швейної промисловості за для забезпечення міцних конкурентних позицій необхідні дієві конкурентні переваги.

Суперництво повинно йти шляхом зміщення акценту з низької зарплати до низьких загальних витрат, що потребує досконалості ефективності виробництва. Конкуренція також повинна еволюціонувати за рамками витрат, в основному за рахунок диференціацій, зміщуватися від імітації до інвестицій і від низьких інвестицій до високих інвестицій не тільки в плані матеріальних активів, але й у відношенні кваліфікації робітників та і використанні технологій.

В сучасних умовах стан функціонування і розвитку швейних підприємств України досить складних. Для виходу зі скрутного становища та підвищення ефективності діяльності вітчизняні підприємства – виробники одягу повинні додатково вживати конкретних заходів, щоб набути певних конкурентних переваг. Дослідження дозволило сформувати джерела локальних конкурентних переваг підприємств швейної промисловості (рис.1).





Рис. 1. Джерела локальних конкурентних переваг.

Контекст для стратегії та конкуренції можна розділити на два основні напрями. Одне з них – існуючий клімат для інвестицій у всіх його напрямах. Зростаюча інтенсивність інвестування конкуренції необхідна для підтримки більш складних форм конкуренції та більш високих рівнів продуктивності. Макроекономічна та політична стабільність формує контекст для інвестицій, але не менш важливою є мікроекономічна політика: Структура системи оподаткування, система корпоративного управління, політика на ринку праці, які впливають на розвиток стимулу для робочої сили, а також посилення законодавства в області інтелектуальної власності, поряд з іншими факторами мікроекономіки. 

Другим параметром контексту для конкуренції є місцева економічна політика, яка впливає вже сама по собі на суперництво. Відкритість для торгівлі та іноземних інвестицій, державно власність, правила ліцензування, антимонопольне законодавство, а також вплив корупції, поряд з іншими аспектами, які мають вирішальне значення у встановленні інтенсивності місцевої конкуренції. На характер конкуренції також сильно впливають багато інших аспектів економічних обставин (таких як доступних факторів виробництва в умовах для місцевого попиту).

Підприємства, які працюють в умовах низько продуктивної економіки, вивчають попит, в першу чергу на зовнішніх ринках.

Просування вперед потребує розвитку внутрішніх ринків зі зростаючим попитом. Присутність або поява вибагливих внутрішніх споживачів примушує виробників розвивати проникливість по відношенню до існуючих і майбутнім потребам попиту. Локальний попит здатний також виявляти ті сегменти ринку, у яких підприємств можуть проводити диференціацію. У світовій економіці якість місцевого попиту має більше значення, чим його розмір [4].

Присутність споріднених і підтримуючих підприємств швейної промисловості у деякій місцевості забезпечують ефективність спільного маркетингу ( наприклад, рекомендації підприємства, підвищення вірогідності того, що замовники будуть віддавати перевагу виробам швейної промисловості, торгівельні виставки, торгівельні журнали і рекламні компанії). Це може також підвищувати репутації регіону в тому, що замовники будуть віддавати перевагу розташованому там виробнику або гендляру. Наприклад, Італія добилась міцної позиції в моді та дизайні, що створює певні переваги для підприємств, які виробляють одяг, шкіряні вироби, прикраси та аксесуари. Ця позиція є спільним досягненням для всіх підприємств, які працюють в індустрії моди.

При сучасному рівні розвитку суспільства підвищенні конкурентоспроможності швейного підприємства є одним із найважливіших завдань, від вирішення якого залежить ефективність та успішність його діяльності. Конкурентоспроможність підприємства – це спроможність досягти поставлених за наявності певних конкурентних переваг та усвідомлення їх цінності споживачем.

Література

1. Грейсон Дж. К. мл., О’Делик./Американський менеджмент на пороге ХХІ века,-М.: Экономика, 1991.-319 с.

2. Конкурентоспроможність: країна, регіон, підприємство/Рада конкурентоспроможності України; За ред. Полунєєва Ю.В. – К. : ЛАТ, 2006 – 176 с.

3. Портер М., Стратегія конкуренції/М. Портер; [пер. з англ. А. Олійник, Р. Сільський] К. : Основи, 1998. – 390 с.

4. Романова А.Е., Арашуков В.П.,  Агропромышленные кластеры: теория и практика/А.Е. Романов, В.П. Арашуков.- Тула: Гриф. – К., 2009 – 145 с.







Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота