МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ ЦІНОУТВОРЕННЯ «ЗНЯТТЯ ВЕРШКІВ» - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ ЦІНОУТВОРЕННЯ «ЗНЯТТЯ ВЕРШКІВ»

14.06.2018 12:01

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Книш Аліна Ігорівна, студентка, Університет митної справи та фінансів; Ковальчук Наталія Володимирівна, кандидат економічних наук доцент, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро, Україна


На  сьогоднішній день в умовах розвитку економічних відносин для досягнення конкурентоспроможності на ринку збуту суб’єкти господарювання мають налагодити ефективний механізм ціноутворення, що прямо впливає на його кінцевий фінансовий результат. Безпідставне використання методів ціноутворення або відмова від управління цінами обертається завжди негативним результатом для розвитку в діяльності компанії. Тому питання вибору стратегії ціноутворення завжди є актуальною як для зарубіжних, так і для вітчизняних підприємств.

Цінова стратегія – це визначення підприємством напрямку дій у сфері ціноутворення, що для  досягнення мети підприємства в кожній конкретній ситуації. Функція ціни як засобу розміщення виробництва або критерій раціонального розміщення виробництва полягає в переміщенні капіталу з одних галузей в інші, де прибутковість більша. [1].

Для найбільш правильного встановлення цін, вибору ефективної цінової стратегії необхідно, насамперед, добре розуміти взаємини між ціною та покупками споживачів. Цей взаємозв’язок визначається тим, що ціна товару в умовах ринкових відносин встановлюється в результаті взаємного тиску продавця і покупця. Першого цікавить вартість, що обумовлюється витратами, другого — споживацька вартість, що визначає, чи є ці витрати суспільно необхідними, тобто чи здатен товар задовольняти суспільні потреби.[2]

Ефективна цінова стратегія компанії має бути чимось більшим, ніж різка відповідна реакція на зміну ринкових умов. Будь-яке цінове рішення повинно відбивати, по-перше, фундаментальну цінову стратегію, по-друге, сегментацію ринку, по-третє, еластичність ринку, по-четверте, рівень витрат, по-п’яте, потенціал конкурента, оскільки знання своїх конкурентів дає компанії можливість з більшою ймовірністю прогнозувати їхні відповідні реак¬ції, що враховуються під час розроблення цінових стратегій, по-шосте, компетентність керівництва компанії. [2]

Вибір базової стратегії ціноутворення - це вибір співвідношення двох ключових властивостей товару - ціни та якості. Залежно від цього найпоширенішими підходами вважають такі: 1)на основі співвідношення "сприйняття ціни покупцями - економічна цінність товару";2) на основі співвідношення "ціна - якість"; 3) на основі цінового позиціювання.

Серед різних стратегій ціноутворення певне місце займає стратегія «зняття вершків» ("skimming pricing"). Така політика використовується щодо товарів, які належать до категорії модних новинок, котрі мають незначну тривалість життєвого циклу і  характеризується максимально можливими високими цінами під час виведення на ринок нового товару і часу його існування на цьому ринку як товару-новинки. Передумовами використання такої політики є високий  попит на такий товар, незначна еластичність попиту, наявність відповідного цінового сегмента ринку споживачів. 

Для просування товару чи послуги зі стратегією «зняття вершків» необхідно передбачити потужні фінансові ресурси для  просування та реклами.

Перевагами цієї стратегії є: отримання відповідних прибутків,можливість швидкого покриття витрат на виробництво та маркетинг, підвищення іміджу фірми як підприємства новатора. В майбутньому компанія використовує механізм зниження ціни для стимулювання збуту своєї продукції. А до недоліків слід включити те, що ця стратегія не може бути довготривалою. Саме цим і відрізняється стратегія «зняття вершків» від стратегії престижних цін. Висока початкова ціна може вплинути на тривалість життєвою циклу товарів, а інколи призвести і до комерційною краху. В особливих випадках при використанні стратегії «зняття вершків» спостерігається різке падіння цін, що теж є негативним явищем. 

Стратегія «зняття вершків» широко застосовують виробники технічних новинок та послуг на початковому етапі виходу на ринок, коли ще немає конкурентів. Компанія Apple широко використовує цю стратегію. Нові моделі iPhone коштують дуже дорого і ціна на них з часом знижується. Протягом першого місяця після презентації нової моделі телефону компанія Apple отримує 80% всієї виручки від продажу нового гаджету. Деякі клієнти з великими можливостями готові купити новий iPhone за початкову ціну, проте більшість потенційних клієнтів не можуть дозволити собі такі витрати. Через рік після виходу тієї чи іншої моделі iPhone можна помітити,що ціна знизиться і його можуть купити більша кількість клієнтів. 

У міжнародній практиці стратегія «зняття вершків» більше застосовується в галузях виробничої сфери з високими витратами на дослідження та розробку нових товарів. Іншою є ситуація для вітчизняних туристичних підприємств. Нині (особливо серед новостворених турфірм) досить популярними є різні екзотичні тури, що обіцяють незабутні відчуття та враження, за які туристи погоджуються сплатити будь-яку ціну. За короткий проміжок часу на таких турах підприємство може отримати значні прибутки («зняти вершки»). [3]

Таким чином, ціна – є одним  із важливих елементів маркетингової стратегії. Ціну слід розглядати  як частину товарного пропонування. Для окремих напрямів бізнесу цінова стратегія «зняття вершків» може стати дієвим інструментом підвищення прибуткової діяльності, найбільш економного використання ресурсів та капіталу.

Література:

1. Литвиненко Я. В. Маркетингова цінова політика : [навч. посіб.] / Я. В. Литвиненко. – К. : Знання, 2010. – 244 с.

2. Дугіна С.І. Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 2005. — 393 с.

3. Агафонова Л.Г., Агафонова О.Є. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: Ціноутворення, конкуренція, державне регулювання/ Навч. посібник. — К.:Знання України, 2002.-358 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота