ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФАКТОРІВ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ФАКТОРІВ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ

27.09.2018 21:38

[Секція 10. Світова економіка та міжнародні економічні відносини]

Автор: Кальніцька Марина Олександрівна, старший викладач кафедри менеджменту та туристичного бізнесу, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара


В умовах глобалізації бізнесу особлива увага приділяється вивченню особливостей господарювання суб’єктів, їх факторів мікро- та макросередовища, зокрема організаційно-культурних ресурсів та конкурентної позиції на міжнародному ринку. Глобальні ринки мають свої особливості устрою в залежності від галузі функціонування. Емпіричні дослідження багатьох учених ілюструють відмінності в організації бізнесу не лише від галузі до галузі, а й від країни до країни, що обумовлено специфічною культурою, історичним впливом та станом міжнародних економічних відносин в сфері функціонування суб’єкта. 

Міжнародний туристичний бізнес має свої особливості розвитку зокрема через специфіку послуги, що характеризується неосяжністю, незбережністю, мінливістю якості та невіддільністю від об’єкта надання та споживання. Туристична, зокрема готельна, послуга характеризується високою капіталоємністю та трудомісткістю. Унікальність та особливість послуг гостинності, які вже закладено в самій назві, проявляються через специфіку людського ресурсу самої галузі і суб’єкта бізнесу зокрема. Гостинність, по-перше, це особливе мистецтво, якому повинен бути навчений персонал готельного бізнесу, по-друге, життєві принципи поведінки в суспільстві, по-третє, гостинність – це політика і філософія ведення готельного бізнесу. Таким чином, тлумачення поняття «гостинність» дає відповідь на питання щодо специфіки організації бізнесу і полягає в ефективному управлінні не лише матеріальними ресурсами, його туристично привабливою інфраструктурою, комбінацією стратегії і тактики, а й специфікою робочої сили.

Cлід зазначити, що великого значення для розуміння стану розвитку організаційно-культурного ресурсу міжнародного туристичного ринку має специфіка робочої сили галузі. Так, серед основних факторів, які треба враховувати в процесі розвитку міжнародного туристичного бізнесу та його організаційно-культурної складової, можна виділити наступні специфічні риси робочої сили (рис.1).




Аналіз статистичних даних ЄС [1] показав, що туристична галузь є основним роботодавцем для жінок – робоча сила туристичної галузі включає більше жінок (58%), ніж чоловіків: жіноча зайнятість становить менше 50% зайнятості у туризмі лише у трьох державах-членах (Бельгія, Люксембург та Мальта); у Латвії, Литві, Польщі та Словаччині з кожних трьох людей, зайнятих у туризмі, двоє є жінки; у Польщі та Словаччині частка жіночої зайнятості у туристичній галузі майже вдвічі вища, ніж в економіці в цілому. Питома вага неповного робочого дня у структурі зайнятості у сфері туризму значно вища (24%), ніж у загальній нефінансовій економіці (17%) та секторі послуг в цілому (22%): у Чехії та Швеції питома вага працівників, які працюють неповний робочий день у туризмі, майже вдвічі перевищує показники економіки в цілому; а Греція, Іспанія, Кіпр та Португалія мають частку неповного робочого часу нижчу в туристичній галузі, ніж в інших секторах економіки. 

Важливо, що галузь туризму приваблює молодь – 13% працівників знаходяться у віці від 15 до 24 років. Особи з низьким освітнім рівнем (ті, хто не закінчив середню освіту) однаково представлені на ринку праці в цілому та в секторі туризму: в індустрії готелів і житла цей показник вище (25%); в Іспанії, Португалії та на Мальті майже половина робочої сили має низький рівень освіти. У середньому іноземці складають 15% робочої сили в туристичній галузі (з них 8% – для країн-членів ЄС, 7% – для країн, що не є членами ЄС). Частка працівників за тимчасовим контрактом в сфері туризму значно вища ніж в загальній нефінансовій економіці. У деяких країнах(Болгарія, Греція, Кіпр) частка тимчасових працівників у туризмі в три-чотири рази вище, ніж у нефінансовій економіці в цілому. Сезонність впливає на рівень зайнятості: в літній період рівень зайнятості в сфері гостинності зростає більше, ніж вдвічі. 

Таким чином, аналіз світового ринку показав певні особливості структури робочої сили в числі факторів розвитку міжнародного туристичного бізнесу, що вимагає від суб’єктів господарювання специфічних підходів менеджменту з метою розвитку організаційно-культурних ресурсів бізнесу. 

Література:

1. Eurostat «Tourism industries prove resilient to the economic crisis and provide jobs for women and young people» [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Tourism_industries_-_employment.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота