РОЛЬ И ОСОБЛИВОСТІ ТРАНСПОРТНОЇ ЛОГІСТИКИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РОЛЬ И ОСОБЛИВОСТІ ТРАНСПОРТНОЇ ЛОГІСТИКИ

16.11.2018 19:31

[Секція 9. Логістика і транспорт]

Автор: Шокота Карина Олександрівна, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна


Транспортування можна визначити як ключову комплексну активність, пов’язану з переміщенням матеріальних ресурсів, незавершеного виробництва або готової продукції певним транспортним засобом у логістичному ланцюзі, і яка складається, у свою чергу, з комплексних та елементарних активностей, включаючи  вантажопереробку, упакування, передачу прав власності на вантаж, страхування.

Транспортна логістика – функціональна сфера логістики, що оптимізує логістичні операції на шляху матеріального потоку від постачальника до кінцевого споживача, що здійснюється з застосуванням транспортних засобів.

Ключова роль транспортування у логістиці пояснюється не тільки великою питомою вагою транспортних витрат у загальному складі логістичних витрат, але і тим, що без транспортування неможливе саме існування матеріального потоку.

Транспорт у системі логістики відіграє подвійну роль: 

По-перше, він присутній як складова частина або компонент в основних функціональних областях логістики; 

По-друге, транспорт є однією із галузей економіки, у якій також розвивається підприємницька діяльність: транспорт пропонує на ринку товарів і послуг свої транспортні послуги, за які отримує доходи та має прибуток.

Будучи галуззю матеріального виробництва транспорт має свою продукцію – це сам процес переміщення, який характеризується низкою істотних особливостей:

– відсутність речової форми, але водночас матеріальність за своїм характером, тому що в процесі переміщення затрачуються матеріальні засоби: відбувається зношення рухомого складу і засобів обслуговування, використовується праця робітників транспортної сфери й т. ін.;

– неможливість зберігання і нагромадження, тому транспорт може мати тільки деякий резерв своєї пропускної та провідної здатності для задоволення потреб у транспортних послугах;

– втілення в додаткових транспортних витратах, які пов'язані з переміщенням матеріального потоку, тому транспорт необхідно використовувати так, щоб транспортні витрати були найменшими за інших однакових умов;

– прив'язаність до певного місця, району, регіону. Вказані особливості накладають свій відбиток на устрій і функціонування системи транспортної логістики. 

Завдання які вирішує транспортна логістика це створення транспортних систем, зокрема створення транспортних коридорів та транспортних ланцюгів, спільне планування транспортних процесів, вибір виду транспортного засобу та вибір типу транспортного засобу.

За призначенням виділяють дві основні групи транспорту:

Транспорт загального користування – галузь народного господарства, яка задовольняє потреби всіх галузей народного господарства і населення у перевезеннях вантажів та пасажирів. Його часто називають магістральним. Поняття транспорту загального користування охоплює залізничний транспорт, водний транспорт (морський і річковий), автомобільний, повітряний транспорт і трубопровідний.

Транспорт не загального користування – внутрішньовиробничий транспорт, а також транспортні засоби всіх видів, що належать нетранспортним підприємствам, є, як правило, частиною яких-небудь виробничих систем і має бути органічно в них вписаний. Відповідно, організація його роботи є одним із завдань організації логістики на підприємстві в цілому і здійснюється разом із вирішенням завдань виробництва, закупок і розподілу. 

Предметом вивчення транспортної логістики є вирішення комплексу завдань з організації переміщення вантажів транспортом загального користування. Крім виду транспорту, сьогодні важливе значення має вибір типу транспортування або транспортної складової логістичних систем.

Є такі ознаки класифікації транспортної складової логістичних систем: за видом доставки, за видом обслуговування та за видом транспортного сполучення.

На вибір типу транспортної складової логістичних систем впливають такі фактори, як: вид вантажу, вартість перевезень, мета транспортування, відстань, якість транспортних шляхів. 

В сучасних умовах роль транспортного обслуговування визначається не інтересами окремого відправника, а оптимальним співвідношенням витрат і прибутку в зазначеному циклі виробництва і споживання, а також у мінімізації загальних логістичних витрат.

Принципово важливо, що транспорт як елемент інфраструктури все частіше бере на себе нетранспортні функції, звільняючи виробника від збутових і розподільчих операцій. Таким чином, транспорт перестає бути відособленою галуззю економіки, яка продає послуги з переміщення вантажів.

Список використаних джерел :

1. Гаджинский А.М. Логістика: Підручник для вищих та середніх спец. навч. закладів / Гаджинский А.М .., 2012. - 484 с. 

2. Миротин Л.Б. Транспортна логістика / Миротин Л.Б. .., 2003. - 512 с. 

3. Транспортування в логістиці: Посібник / В. С. Лукинський, В. В. Лукинський, І. А. Пластуняк, Н. Г. Плетньова., 2005. - 139 с.

4. Пархоменко В.І. Транспортна логістика та транспортні засоби / Пархоменко В.І ., 2008. - 103 с.

_______________________

Науковий керівник: Лісений Євген Володимирович, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота