ВИБІР ЕФЕКТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВИБІР ЕФЕКТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА

18.11.2018 19:02

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Ачкасов Анатолій Єгорович, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри економіки підприємств міського господарства Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова; Райкова Л.О., магістрант, кафедри економіки підприємств міського господарства Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова; Черненко Д.В., магістрант, кафедри економіки підприємств міського господарства Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова


В умовах глобалізації та розширення світо господарських зв'язків значну роль для забезпечення сталого розвитку національної економіки відіграє експортний потенціал, формування якого відбувається на промислових підприємствах, які є самостійними учасниками зовнішньоекономічної діяльності. Саме від ефективної реалізації стратегії розвитку експортного потенціалу підприємства залежить його успіх на зовнішньому ринку і надходження валютної виручки за продану продукцію. 

В процесі вироблення ринкової стратегії фірми необхідно проаналізувати становище фірми на ринку з тими товарами і послугами, які фірма випускає в даний момент; вивчити діяльність фірми з позицій споживача товарів і послуг фірми; аналізувати діяльність фірми з позицій ринку, визначити, яким буде ринок у найближчому майбутньому, у якому напрямку цей ринок розвиватиметься і чого чекають споживачі від фірми в майбутньому, при цьому необхідно зіставити становище фірми з місткістю майбутнього ринку, проаналізувати коливання кон'юнктури ринку.

Аналіз можливостей фірми включає в себе аналіз очікуваного збільшення обсягу зовнішньоекономічної діяльності; аналіз переміщення фірми на інші ринки; аналіз діяльності в новому середовищі і припинення діяльності в старій сфері.

Розроблення довгострокової стратегії експортного потенціалу промислового підприємства включає в себе: 

- формулювання глобальної довгострокової цілі зовнішньоекономічної діяльності; 

- формулювання варіантів досягнення цілей зовнішньоекономічної діяльності; 

- декомпозиція глобальної цілі на піднесення; 

- порівняння варіантів досягнення цілей зовнішньоекономічної діяльності.

Планування ринкової стратегії здійснюється фірмою на трьох різних рівнях:

Глобальний рівень. Планування тут здійснюється в найбільш довгостроковому аспекті, визначаються важливі для підприємства цілі, які сприймаються як єдине ціле;

Стратегічний рівень. Планування здійснюється на рівні керівництва підприємства і дає уявлення про довгострокові і середньострокові варіанти розвитку;

Фактичний рівень. У цьому разі планування зосереджується на визначенні конкретних заходів, необхідних для вирішення питань ефективного використання наявних ресурсів при реалізації глобальних цілей на тих ринках, де діє фірма.

Планування стратегії фірми має на меті насамперед попередити несприятливий вплив зовнішніх чинників. Найважливішою його функцією є прогнозування майбутнього. Визначаючи бажані і можливі орієнтири своєї майбутньої діяльності на світовому ринку, фірма зменшує можливість непередбаченої дії основних чинників, що діють на світовому ринку.

Просте і ясне визначення цілей являє собою важливу передумову успішного виходу на зовнішні ринки, так само як і точне оцінювання наявних ресурсів. Дуже часто можливості, що з'являються на зовнішніх ринках, не узгоджуються ні з цілями, ні з ресурсами. Ринок може обіцяти привабливі прибутки в короткостроковому періоді, але мати хиткі перспективи в довгостроковому. Отже, дуже важливо достатньо зважено визначити цілі, щоб не допустити втягування підприємства в програшні ситуації.

Процес стратегічного планування являє собою замкнену систему, функціонування якої пов'язане з виконанням двох умов: спостереження і забезпечення гнучкості. Систематичне спостереження дає можливість вимірювати результати і своєчасно виявляти відхилення; забезпечення гнучкості дає змогу здійснювати відповідне коригування. 

Отже, вибір ефективної стратегії розвитку експортного потенціалу сприяє відтворенню експортного потенціалу країни, підвищенню конкурентоспроможності українських товарів на світових ринках, формуванню раціональної структури експорту й імпорту, залученню іноземних інвестицій на взаємовигідних умовах. 

Література.

1. Зяйлик М., Вівчар О. Ефективність використання маркетингових стратегій / М. Зяйлик, О. Вівчар // Галицький економічний вісник. - 2011. - № 2 (31).-с.15-21.

2. Коваль З.О. Поняття і сутність ефективності маркетингових стратегій вартісно орієнтованих підприємств / З. О. Коваль // Вісник національного університету “Львівська політехніка''.-2012.-№1.- c.99-103.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота