ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙ У ЛОГІСТИЦІ ЯК ОДИН ІЗ ШЛЯХІВ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙ У ЛОГІСТИЦІ ЯК ОДИН ІЗ ШЛЯХІВ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

30.11.2018 21:08

[Секція 9. Логістика і транспорт]

Автор: Сушко Богдан Васильович, студент магістратури спеціальності Менеджмент» спеціалізації «Бізнес-логістика» Державного університету інфраструктури і технологій


Розвиток підприємства полягає в постійному пошуку та вдосконаленні технологій, ідей, послуг, методів. У діяльності компанії сфера логістики посідає особливе місце, оскільки саме там можна досягти значних конкурентних переваг. На сьогоднішній день все актуальніше стає правильна координація логістичних процесів, тому що витрати в сфері логістики можуть досягати 12% ВВП. Як відомо, скорочення логістичних витрат підприємства на 2% збільшує обсяги продажів на 20%. Тому впровадження інновацій саме в логістичну діяльність дозволить компаніям зменшити витрати та збільшити  конкурентоспроможність на вітчизняному та світових ринках.

Інновація – це нововведення чогось унікального, ідеї чи продукту, результат діяльності науково-технічного прогресу. Інновації - це завжди ризик, який, якщо виправдає себе, принесе значний прибуток та збільшить конкурентоспроможність підприємства. В умовах теперішньої жорсткої конкуренції на ринку, інновації є невіддільною частиною діяльності підприємства. В сучасному світі зі зростанням чисельності людей на планеті, росте і конкуренція на ринку, тому, для того щоб підприємство було конкурентним воно має збільшувати свою рентабельність. А впровадження саме інноваційних технологій є одним з найефективніших шляхів підвищення рентабельності [1].

Інновації в логістиці можна поділити на такі види: інновації в закупівельній логістиці; інновації в транспортній логістиці; інновації в розподільчій логістиці; інновації в складській логістиці; інновації в управлінні запасами.

Оскільки одним із головних завдань логістики є координація та організація потоків, то для їх поліпшення в світі запроваджують електронну обробку даних, автоматизацію та введення нових науково-технологічних досягнень. Особливу увагу слід приділити інформаційним системам, які дозволяють об’єднати всі логістичні підсистеми між собою та, використовуючи мережеву систему Інтернет, встановлюють зв’язки між клієнтами та продавцями, що знаходяться на великих відстанях.

До найбільш відомих систем запроваджених у логістиці, можна віднести:

- Enterprise Resourse Planning (ERP) - планування ресурсів підприємства;

- Warehouse Management System (WMS) - система управління складом; 

- Transport Management System (TMS) - система управління транспортом;

- Radio Frequency Identification (RFID) - система радіочастотної ідентифікації палет (гофрокоробок і т.д.) за допомогою радіоміток;

- Сustomer Relationship Management (CRM) - управління взаємовідносинами із споживачами (постачальниками) [2].

В Україні на даний час активно розвивається інтернет-торгівля. Тому, враховуючи попит, все більше компаній почали використовувати Інтернет простір як спосіб підвищення конкурентоспроможності. Серед клієнтів логістичних компаній 70% користуються онлайн-послугами. Опираючись на таку тенденцію, логістичні оператори пропонують застосовувати – фулфілмент. 

Поштовхом для розвитку фулфілменту експерти вважають підприємства, у яких основним видом діяльності є складська логістика. При цьому 3PL оператори об’єднуються з поштовими службами задля максимального задоволення клієнта та швидкої доставки до кінцевого споживача.

Фулфілмент (виконання замовлення) - це комплекс операцій з моменту оформлення замовлення клієнтом і до моменту отримання ним товару.

Перевагами фулфілменту є оптимізація процесів інтернет-магазинів, розвиток компанії, збільшення конкурентоспроможності та залучення нових клієнтів. 

Серед українських компаній, які займаються послугами фулфілменту, найбільшими є: ZАMMLER, Нова Пошта, Міст Експрес та FM Logistic.

Наприклад, компанія ZAMMLER при здійсненні своєї діяльності розподіляє обов’язки фулфілменту таким чином: вся логістика покладається на якісний аутсорсинг, а маркетинг та вибір постачальників - на інтернет-магазин.   В результаті цього клієнти отримують такі переваги: привабливі умови; комплексний сервіс; скорочення витрат; надання найбільш оптимального виду доставки і оплати; оплата тільки отриманих послуг [3].

Якщо говорити про інновації в світі, то як приклад, можемо розглядати такі глобальні компанії, як: Amazon, FedEx, DHL.

У компанії Amazon на складах працює понад 35 тисяч роботизованих систем, які повністю автоматизували процеси на складі, що значно збільшило його рентабельність. Завдяки цьому Amazon скоротило витрати на 22%, що означає 24 мільйони доларів у грошовому еквіваленті. Підприємство, розуміючи вагомість інновацій, не шкодує коштів на розвиток, тому планує в найближчому часі впровадити повітряні дрони, які будуть доставляти товар покупцям.

Компанія FedEx розвиває свою інноваційну діяльність, запроваджуючи сенсорну логістику, яка являє собою сервіс контролю постачання в режимі постійного спостереження, що дозволяє ще до того, як товар покине місце відправлення, визначити, чи товар знаходиться у відповідних температурних умовах і чи проставлене потрібне маркування.

Підприємство DHL використовує пристрій Smart Sensor, яким оснащує свої контейнери. В цей пристрій вбудований датчик температури та використовується радіочастотна ідентифікація, яка дозволяє клієнтам відстежувати температурний режим перевезення та отримувати попередження про порушення цілісності контейнеру, і як наслідок запобігати пошкодженню товару [4]. 

Отже, інновації – це основний рушій у підвищенні конкурентоспроможності підприємства. В сучасному світі високих темпів зростання конкуренції логістика, як і інші галузі, еволюціонує, з’являються нові технології, ідеї, системи, моделі. Тому підприємства, щоб мати перевагу перед конкурентами, повинні впроваджувати передовий досвід, бо в протилежному випадку, вони втратять прибутковість та частку на ринку через постійно зростаючі потреби клієнтів. 

Література:

1. Інновації і логістика продукції [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nedocs.ru/tema-innovaciyi-i-logistika-produkciyi.html?

2. Сучасні тенденції розвитку та інновації в логістиці [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dspace.onu.edu.ua:8080/bitstream/handle /123456789/10594/344-362.pdf;jsessionid=2C63F41184CF1A632F319 DD2DF0D6 EED?sequence=1.

3. Бурхливий розвиток e-commerce [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://msb.aval.ua/news/?id=26262.

4. Технологии в логистике: какие инновации используют крупные игроки e-commerce [Электронный ресурс]. – Режим доступа:  http://emagnat.ru/texnologii-v-logistike.html. 

_____________________

Науковий керівник: Петренко Ольга Іванівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри «Бізнес-логістики та транспортних технологій» Державного університету інфраструктури і технологій



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота