SWOT-АНАЛІЗ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

SWOT-АНАЛІЗ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ

07.12.2018 22:56

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Лошенюк Ірина Романівна, кандидат економічних наук, доцент, Чернівецький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету; Чобан Анастасія Олександрівна, Чернівецький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету


Серед багатьох проблем глобальної економіки найбільш актуальними є формування маркетингових стратегій діяльності підприємств. Пов'язано це із складним динамічним середовищем функціонування підприємств, недостатнім рівнем сформованості ринкових відносин, багатоплановістю наукових рекомендацій щодо генерування і вибору маркетингових стратегій розвитку. Дані проблеми  також пов’язані з високим рівнем жорсткої конкуренції, надлишком подібних товарів і послуг, перенасиченням рекламних і інформаційних потоків, зростаючими вимогами споживачів до якості товарів, постійними змінами кон’юнктури й місткості ринку, а також інноваціями, що запроваджуються у підприємницьку діяльність. Для успішного виживання і функціонування підприємств, підвищення якості і конкурентоспроможності  товарів, що ними реалізуються, необхідно вміти передбачати труднощі, з якими вони можуть зіткнутися у майбутньому, і нові можливості, які можуть відкритися для них. Відтак, керівництву підприємств потрібно визначати пріоритетні напрямки розвитку, розробляти бізнес-плани, пристосовуватися до змін зовнішнього середовища, використовувати нові технології організації управлінських процесів, змінювати стратегії діяльності, а отже, - здійснювати стратегічне управління. Одним з основних інструментів стратегічного управління, що оцінюють в комплексі внутрішні і зовнішні чинники, які впливають на розвиток підприємств є SWOT-аналіз, який визначає  Strengths (Сильні сторони), Weaknesses (Слабкі сторони), Opportunities (Можливості), Threats (Загрози). 

SWOT-аналіз дає змогу впорядкувати процес обмірковування всієї наявної інформації з використанням власних думок та оцінок, сформувати загальний перелік стратегій підприємства з урахуванням їхніх особливостей — адаптації до середовища або формування впливу на нього. Широке застосування та розвиток SWOT-аналізу пояснюються тим, що стратегічне управління пов’язане з великими обсягами інформації, яку потрібно збирати, обробляти, аналізувати, використовувати, а відтак виникає потреба пошуку, розробки та застосування методів організації такого дослідження [1]. 

Перед SWOT-аналізом ставляться такі основні завдання як виявлення маркетингових можливостей, які відповідають ресурсам підприємства; визначення маркетингових загроз і розробка заходів щодо знешкодження їхнього впливу; виявлення сильних сторін підприємства й зіставлення їх з ринковими можливостями; визначення слабких сторін підприємства та розроблення стратегічних напрямів їх подолання; виявлення конкурентних переваг підприємства та формування його стратегічних пріоритетів.

Для здійснення SWOT-аналізу на підприємстві необхідне відповідне інформаційне забезпечення, яке повинно включати: базу даних; методи та моделі, необхідні для SWOT-аналізу; набір організаційних і методичних прийомів з метою підвищення надійності інформаційного забезпечення [4, с.34]. Методика SWOT-аналізу ґрунтується на підході, який дає змогу вивчати зовнішнє і внутрішнє середовище підприємства разом. За допомогою цієї методики можна встановити взаємозв’язки між силою та слабкістю, які властиві підприємству, і зовнішніми загрозами і можливостями. Спершу виявляють сильні і слабкі сторони, а також загрози та можливості, після цього встановлюють взаємозв’язки між ними, що може бути використано для розробки стратегії підприємства. 

При проведенні SWOT-аналізу необхідно ретельно визначити етапи його проведення, зрозуміти відмінності між його елементами, об’єктивно використовувати різносторонню вхідну інформацію, уникати просторових і двозначних заяв. Також варто використовуватися раніше проведені дослідження громадської думки [2]. 

Методика проведення SWOT-аналізу передбачає здійснення декількох етапів. На першому етапі відбувається визначення власних сильних і слабких сторін підприємства. Другий етап визначає ринкові можливості і погрози, що дозволяє оцінити ситуацію поза даним  підприємством і зрозуміти, які у нього є можливості, а також, яких погроз слід побоюватися. На третьому етапі зіставляються сильні і слабкі сторони підприємства з можливостями і погрозами ринку. 

Основною його перевагою SWOT-аналізу є простота і можливість витрачати невеликі кошти на його проведення, а також гнучкість і можливість визначити конкурентні переваги підприємства та сформувати стратегічні пріоритети, періодично проводити діагностику ринку та ресурсів підприємства. Недоліками SWOT-аналізу, які потрібно враховувати підприємствам є: неможливість врахування всіх сил і слабкостей, можливостей і загроз; суб'єктивність вибору та ранжування факторів зовнішнього та внутрішнього середовища; недостатня адаптація до середовища, що постійно змінюється.

Отже, проведення SWOT-аналізу має важливе значення для формування маркетингової стратегії діяльності підприємства, дозволяє систематизувати проблемні ситуації та краще розуміти структуру ресурсів підприємств у перспективі. 

Література:

1. Шляхта О. М. SWOT-аналіз як інструмент стратегічного менеджменту підприємства [Електронний ресурс] / О. М. Шляхта // Економічний простір / Придніпровська державна академія будівництва та архітектури. – 2012. – Вип. 68. – С. 301-309. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2012_68_35 

2. Мех О.А. Можливості удосконалення методики SWOT- аналізу / О.А. Мех // Наука та наукознавство. – 2012. – № 1. – С. 21–26.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота