СУЧАСНІ МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СУЧАСНІ МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДЖЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ

07.12.2018 23:03

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Лошенюк Ірина Романівна, кандидат економічних наук, доцент, Чернівецький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету; Серебрянська Олена Андріївна, Чернівецький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету


За сучасних умов глобалізації економіки успішна діяльність підприємств визначається ефективною системою управління, яка на основі впровадження інноваційних методик сприяє забезпеченню гнучкості та оперативності прийняття управлінських рішень. У свою чергу, управління організаційною системою передбачає вплив на стійкість розвитку підприємств, а результативність їх діяльності залежить від позитивної ринкової позиції, своєчасного задоволення потреб споживачів, а також від адаптації до мінливих зовнішніх умов функціонування. Дослідження питань управління організаційною системою направлено на вдосконалення ефективності прийняття управлінських рішень, що забезпечить прибутковість та довгострокову конкурентну перевагу діяльності підприємства на ринку. Відтак, такі дослідження необхідно проводити не лише тоді, коли підприємствам загрожує банкрутство, а й за умов їх стабільного функціонування та досягнення позитивних результатів. Своєчасні дослідження допоможуть утримати необхідний рівень діяльності підприємств, з’ясувати, що заважає або підтримує чи стимулює їх розвиток для отримання бажаних  позитивних результатів.

Для дослідження управління організаційною системою підприємств найбільш успішно застосовують системний та комплексний аналіз. Системний аналіз дозволяє розглядати будь-яку ринкову ситуацію, що склалась у конкретний період діяльності підприємства як певний об’єкт для вивчення з великим діапазоном внутрішніх і зовнішніх причинно-наслідкових зв’язків. За допомогою комплексного аналізу кожна ринкова ситуація розглядається як об’єкт, який має різні прояви. 

Залежно від сфери дослідження – внутрішнього або зовнішнього середовища – на підприємстві можуть використовуватися маркетингові дослідження, маркетинговий аналіз, маркетинговий аудит або маркетингова діагностика. Кінцевий результат повинен надати визначення поточного і перспективного стану маркетингового середовища підприємства, на основі якого розробляються заходи для поліпшення або посилення потенціалу підприємства. Вибір конкретного методу дослідження визначається цілями і завданнями, які вирішуються на окремих етапах його проведення та можливостями підприємства виконувати самостійно або звертатись для їх проведення до компетентних маркетингових компаній. 

Переважно підприємства використовують такі класичні методи – як індексний метод, опитування, анкетування, інтерв’ю, спостереження, експеримент. Особливе місце займають методи експертних оцінок (делфі-метод, метод мозкової атаки, синектика), які дозволяють досить швидко отримати відповідь про можливі процеси розвитку певної події на ринку, виявити сильні й слабкі сторони діяльності підприємства, отримати оцінку ефективності проведених маркетингових заходів. Останнім часом підприємствами використовуються сучасні методи дослідження, до яких належать SWOT-аналіз, SNW-аналіз,  бенчмаркінг, PEST-аналіз. 

Один з найбільш часто використовуваних підприємствами є метод SWOT-аналіз, якому підлягають сильні сторони (Strength), слабкі сторони (Weakness) внутрішнього середовища, а також можливості (Opportunities) і загрози (Threats) зовнішнього середовища організації [1]. Даний метод передбачає спочатку виявлення сильних і слабких сторін, можливостей і загроз, після цього встановлення зв’язків між ними, які в подальшому можуть бути використані для формулювання стратегії діяльності підприємства .

Для більш глибокого вивчення внутрішнього середовища функціонування підприємства застосовують SNW-аналіз, за допомогою якого визначають сильні - S (strength position), нейтральні - N  (neutral position) і слабкі - W –слабкі (weakness position) позиції діяльності. Сильна і слабка оцінка позиції властива як методу SWOT-аналіз, так і SNW-аналіз, але у SNW-аналізі система оцінки доповнюється нейтральною позицією, яка відповідає, як правило, середньогалузевим значенням оцінки певного фактора по аналогічним підприємствам. Такий підхід дозволяє розглядати нейтральну позицію визначеного чинника, що впливає на фінансову діяльність підприємства, як критерій мінімально необхідного стратегічного стану його відповідності.

Бенчмаркінг (benchmarcing) є методом, який збирає і аналізує інформацію про діяльність найкращих підприємств, партнерів і конкурентів, а також про методи управління, що ними використовуються [2]. Проводиться він з метою підвищення ефективності власної діяльності підприємств та завоювання ними переваг у конкурентній боротьбі. Його особливість полягає в зборі якомога повної, у тому числі конфіденційної і напівконфіденційної інформації про діяльність різних суб’єктів ринкового середовища. Зібрана інформація дозволяє одержати більш широке уявлення про характер підприємницької діяльності лідерів конкурентного середовища і причинах та чинниках їхнього успіху, які мають бути узагальнені та використані в процесі побудови моделі ефективної підприємницької діяльності.

Підприємства звертаються до PEST-аналізу при необхідності   виявлення й оцінки впливу факторів макросередовища на результати поточної й майбутньої діяльності підприємства [3]. За допомогою його проводиться моніторинг змін макросередовища за чотирма основними напрямками і виявлення тенденцій, подій, непідконтрольних підприємству, але таких, що здійснюють вагомий  вплив на прийняття стратегічних рішень.

Політичний фактор зовнішнього середовища - P (Politicallegal) – вивчаються в першу чергу для того, щоб мати чітке уявлення про наміри органів державної влади відносно розвитку суспільства, у якому функціонує підприємство. Економічний аспект - E (Economic) дозволяє зрозуміти як на рівні держави формуються й розподіляються економічні ресурси, що використовуються підприємством. Вивчення соціального компонента - S (Sociocultural), спрямоване на те, щоб усвідомити й оцінити вплив на діяльність підприємства таких соціальних явищ як відношення споживачів до праці і якості життя, мобільність і активність споживачів й інше. Технологічні фактори дозволяють передбачати можливості, які пов’язані з розвитком науки й техніки, вчасно переорієнтовуватися керівництву підприємства на виробництво та реалізацію інноваційних товарів та послуг.

Отже, процес аналізу нових методологій дослідження систем  управління організаціями перебуває на стадії формування та потребує подальшого розроблення і є необхідними для виживання в конкурентному середовищі. Сучасними методами проводитися оцінка показників конкурентного середовища. За допомогою спеціальних програм можна зробити, тобто оптимізувати безпосередньо сам процес управління, зробивши його ще ефективнішим. 

Отже, використання сучасних методів дослідження управління організаційною системою допомагає провести зіставлення отриманих показників із загальною стратегією розвитку підприємства, що значно оптимізує процес управління на підприємстві та підкріплює його конкурентне становище на ринку.

Література:

1. SWOT-аналіз і SNW-аналіз [Електронний ресурс] : / Сутність і значення SWOT-аналізу, аналіз сильних і слабких сторін – 2016. – 3 с. – Режим доступу: https://pidruchniki.com/1577111551903/.../swot-analiz.

2. Що таке бенчмаркінг? [Електронний ресурс] :  / Журнал  «Staff Capital» – 2017. – 3 с. – Режим доступу: https://staff-capital.com/uk/.../scho-take-benchmarking.html.

3. PEST-аналіз [Електронний ресурс] : / 3 наочні приклади складання – 2016. – 3 с. – Режим доступу: https://www.gd.ru/articles/8800-pest-analiz.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота