ЗАКОНОДАВЧІ ВИКЛИКИ 2019 У СИСТЕМІ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЗАКОНОДАВЧІ ВИКЛИКИ 2019 У СИСТЕМІ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ

15.03.2019 13:09

[Секція 6. Банківська справа. Гроші, фінанси і кредит]

Автор: Кифорак Роксолана Володимирівна, студентка, Навчально-науковий інститут фінансів, банківської справи, Національний університет державної фіскальної служби України


Про роль державного фінансового контролю йдеться у праці П. Петренко, який стверджує, що «організація та функціонування ефективної системи ДФК – обов’язковий елемент державного управління, і тому фінансовий контроль повинен здійснюватися не автономно, а як важлива ланка в загальній системі державного управління. Отже, фінансовий контроль як головний засіб державного управління є одночасно критерієм визначення ефективності цього управління» [4].

Фінансовий контроль – це система активних дій органів державної влади і місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання та громадян України щодо відстеження функціонування будь-якого об'єкта управління чи регулювання в частині утворення, розподілу та використання ним фінансових ресурсів з метою оцінки економічної ефективності господарської діяльності, виявлення і блокування в ній відхилень, що перешкоджають законному і ефективному використанню майна і коштів, розширеному відтворенню виробництва, задоволенню державних, колективних та приватних інтересів і потреб, та удосконалення управління економікою. 

Фінансовий контроль можна охарактеризувати за трьома напрямками:

– фінансовий контроль — як функція управління фінансами, де, з одного боку, він є засобом поєднання функцій фінансового планування і прогнозування, фінансового обліку та статистики, з іншого — передумовою здійснення функцій фінансового аналізу та регулювання [2, с. 538]; 

– фінансовий контроль — комплексна і цілеспрямована фінансово-правова діяльність органів фінансового контролю або їх підрозділів чи представників, а також осіб, уповноважених здійснювати контроль, що базується на положеннях актів чинного законодавства. Фінансовий контроль передбачає перевірку господарських і фінансових операцій щодо їхньої достовірності, законності, доцільності й ефективності [3, с. 6];

– фінансовий контроль — регламентована чинним законодавством і установчими документами діяльність державних, регіональних, галузевих органів, громадськості, саморегульованих організацій, суб'єктів господарювання з контролю за правильністю фінансового планування, обґрунтованістю, повнотою і своєчасністю надходжень до фондів грошових коштів, а також законністю й ефективністю їх використання [5, с. 11].

З вищезазначеного випливає, що система фінансового контролю потребує законодавчого підкріплення та для підвищення його якості та ефективності на державному, регіональному та місцевому рівні. Так, у Верховній раді наприкінці 2018 року зареєстрований законопроект "Про основні засади діяльності органів державного фінансового контролю" та схвалена «Концепція реалізації державної політики у сфері реформування системи державного фінансового контролю до 2020 року» [1]. 

В даному законопроекті пропонується визначити основні засади організації, повноваження, підстави і порядок діяльності органів державного фінансового контролю загалом та Держаудитслужби як центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом зокрема.

Сам проект передбачає оновлення та модернізацію чинного законодавства у сфері державного фінансового контролю для підвищення його якості та ефективності на державному, регіональному та місцевому рівні, наголошується в пояснювальній записці до проекту.

Зокрема у законопроекті пропонується унормувати засади проведення органами державного фінансового контролю аудиту, запровадження стандартів його проведення; запровадити доступ до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування; надати право органам державного фінансового контролю фото та відеофіксації процесу здійснення заходу державного фінансового контролю чи окремих дій під час його проведення; запровадити ризикоорієнтовний підхід у порядку планування заходів державного фінансового контролю тощо.

Варто зазначити, що на сьогодні єдиним органом державного фінансового контролю в Україні, який у межах наявного правого поля від імені Уряду України формує та реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, є Держаудитслужба.

Також у 2019 році в Україні вводиться в дію закон "Про валюту та валютні операції", який в проекті повинен кардинально змінити систему валютного регулювання.

У результаті дослідження проаналізовано теоретичні положення системи державного фінансового контролю, які впливають на дієвість на його кінцевому етапі. Аналіз законодавчої бази системи ДФК доводить до висновку, що досконала робота системи може бути досягнуте лише завдяки розробленій державній концепції, яка повинна відповідати вимогам сучасності та спиратися на світовий досвід.

Список використаної літератури:

1. «Концепція реалізації державної політики у сфері реформування системи державного фінансового контролю до 2020 року» - [Електронний ресурс]: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/310-2018-%D1%80

2. Василик О. Д., Павлюк К. В. Державні фінанси України : підручник. Київ : НІОС, 2002. 608 с.

3. Дікань Л. В. Голуб Ю. О., Синюгіна Н. В., Шульга Н. М., Мултанівська Т. В., Воїнова Т. С. Система фінансового контролю в Україні: сучасний стан організації та перспективи розвитку. Харків: Вид. ХНЕУ, 2010. 96 с. 

4. Петренко С. М. Інформаційне забезпечення внутрішнього контролю господарських систем : монографія. Донецьк : ДонНУЕТ, 2007. 290 с. 

5. Шевчук О. А. Державний фінансовий контроль в Україні: теорія, методологія, практика : автореф. дис. д-ра екон. наук : 08.00.08. Київ, 2014. 42 c.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота