ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГУ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГУ В УКРАЇНІ

17.04.2019 13:51

[Секція 6. Банківська справа. Гроші, фінанси і кредит]

Автор: Деркач Тетяна Анатоліївна, кандидат економічних наук, Відокремлений структурний підрозділ Агротехнічний коледж Уманського національного університету садівництва; Мельник Юлія Миколаївна, викладач, Відокремлений структурний підрозділ Агротехнічний коледж Уманського національного університету садівництва


Сучасний розвиток банківського сектору нерозривно пов’язаний із впровадженням нових та вдосконаленням вже існуючих банківських операцій та послуг. Посилена конкуренція між банками змушує їх шукати нові шляхи залучення клієнтів, активно використовуючи для цього можливості системи інформаційного забезпечення операційної діяльності. Враховуючи стрімке зростання ролі мережі Інтернет практично у всіх галузях економіки, одним із важливих напрямів перспективного розвитку вітчизняних банків є розробка та впровадження високотехнологічних online - послуг. 

Інтернет-банкінг (Internet banking) – це технологія віддаленого банківського обслуговування, яка дає змогу клієнтові отримувати банківські послуги через мережу Інтернет. З’явилася вона на початку 80-х років ХХ століття і з того часу набуває все більшої популярності як у світовій, так і вітчизняній практиці банківської діяльності. 

Так, у країнах Європи кількість банківських операцій у Інтернеті складає більше 30% від загального обсягу послуг. Кількість клієнтів інтернет-банкінгу у США та Європі вже досягла 120 млн. осіб., а оборот інтернет-банкінгу у Європі складає більше 5 млрд. євро. [1]. За даними НБУ в Україні обсяг операцій, здійснених у мережі Інтернет (операції з використанням платіжних карток у системах інтернет - та мобільного банкінгу та e-commerce) у 2018 році становив 32,6 % (або 422,9 млрд. грн.) [ 3].

Сьогодні базовий перелік послуг, які можна отримати шляхом використання інтернет-банкінгу в Україні вже досить широкий і, беззаперечно, матиме тенденцію до зростання, оскільки він є економічно вигідною послугою як для банку так для їх клієнтів. 

Зокрема, значно підвищується ефективність роботи як банку, так і клієнтів; знижуються витрати на залучення нових клієнтів; швидкість обслуговуваних клієнтів обмежується не кількістю та спроможністю окремих філій та відділень банку, а чинниками, якими значно легше керувати, зокрема потужністю комп'ютерної мережі; підвищується якість роботи з клієнтами банку [5]. Крім того, за допомогою інтрнет-банкінгу клієнти мають змогу здійснювати контроль за власними рахунками як в Україні так і за її межами. Так, здатність дистанційно управляти поточними рахунками дає змогу клієнтам без часових обмежень (цілодобово) переказувати кошти між своїми рахунками та на інші рахунки в своєму чи інших банках, оплачувати послуги (комунальні, зв’язку, страхування), поповнювати мобільний телефон, переглядати (друкувати) виписки про рух коштів, самостійно блокувати картку, купувати квитки тощо. 

За результатами дослідження компанії «Фінансовий клуб» серед 50 провідних вітчизняних банків у 2018 році переможцями в номінації «Інтернет-банкінг» визначено «Приватбанк», «ПУМБ» та «Укрсоцбанк». На думку експертів, саме ці банки мають найбільш функціональну систему дистанційного банківського обслуговування та охоплюють найширше коло  клієнтів [4]. 

Враховуючи всі вищезазначені переваги можна стверджувати, що система дистанційного банківського обслуговування є перспективним шляхом розширення переліку банківських послуг, процес розвитку яких в Україні залежить від декілька факторів: 

По-перше, наявність постійного доступу до мережі Internet. На жаль, сьогодні ще не всі населені пункти мають постійний інтернет-зв'язок, що забезпечував би вільний доступ клієнтів до банку в режимі 24/7 у будь-якій точці країни. Хоча за статистикою в Україні спостерігається тенденція зростання частки населення, яка користується всесвітньою мережею (близько 63 %), однак вона все ще суттєво поступається провідним Європейським країнам.

По-друге, наявність відповідного програмного забезпечення. Перевагою є те, що для виконання операцій використовується доступний стандартний браузер (Google Chrome, Internet Explorer, Opera, Mozilla тощо). Проте, доступний, не означає надійний. Багатофункціональне програмне забезпечення крім задоволення широкого спектру потреб клієнтів повинно гарантувати і належний рівень безпеки здійснення операцій. Але, встановлення надійної системи віддаленого банківського обслуговування вимагає значних витрат не лише на її розробку та впровадження, а й на постійне її обслуговування, що не завжди під силу малим та середнім банкам. 

Отже, інтернет-банкінг є невідємною складовою банківського сектору, яка розширює межі взаємозв’язку між клієнтом та банком, що у свою чергу є одним із пріоритетних завдань вітчизняних банків в процесі конкурентної боротьби за кожного окремого клієнта.

Література:

1. Голюк В. Я., Драпалюк Т.А. Інтернет-банкінг та особливості його використання в Україні. / В. Я. Голюк, Т.А. Драпалюк [Електронний ресурс]. – Режим доступу: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Макс/Мои%20

2. Неізвєстна О.В. Огляд новітніх електронних технологій і аналіз сучасного розвитку банку / Неізвєстна О.В. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://elibrary.donnuet.edu.ua/172/1/Nieizviestna_article_29_03_2016.pdf  

3. Офіційний сайт НБУ. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bank.gov.ua.

4. Офіційний сайт компанії Фінансовий клуб. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://banksrating.com.ua.   

5. Шпильовий В.А. Підходи до класифікації банківських послуг / В.А. Шпильовий // Економіка та держава. – 2016. – № 1. – С. 27-30.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота