ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ – НЕОДНОЗНАЧНОСТІ МІСІЙ ТА ЦІЛЕЙ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ – НЕОДНОЗНАЧНОСТІ МІСІЙ ТА ЦІЛЕЙ

20.05.2019 13:01

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Якубовська Наталія Василівна, кандидат економічних наук, Інститут сільського господарства Західного Полісся


Історія розвитку університетів свідчить про те, що академічне співтовариство завжди було змушене обслуговувати суспільство з урахуванням суперечливих інтересів різних суспільних сил і соціальних груп, забезпечувати виконання іноді суперечливого за своєю сутністю соціального замовлення. Сьогодні завданням університетів і вищої школи в цілому є пошук нової форми існування, яка б, з одного боку, зберігала основні функції і головні традиції університетів, а з другого – дозволяла б інтегрувати в себе нові підприємницькі підходи у діяльності ВНЗ із забезпеченням ринкового виміру свободи із забезпеченням всіх сфер життя університету і його діяльності [1, c. 14].

Загалом, виділяють «три місії» сучасного університету – викладання, дослідження і надання послуг, при цьому вони існують у постійній напрузі одна з одною на різних рівнях [2, c. 16 ].

Також має місце диференціація щодо цілей  університету, наприклад: 1) соціоцентрований, у межах якого місія університету детермінована з позицій суспільних інтересів (місцевої громади, національної держави, геополітичного регіону, світу) та полягає у примноженні знань, інновацій, суспільного блага та сприянні сталому розвитку суспільства й оточуючого середовища; 2) студентоцентрований, що передбачає забезпечення університетом розвитку когнітивних, моральних, громадянських та професійних якостей і умінь студентів; 3) університето(его)-центрований, у якому відображено власні цілі університету як організації (завоювання та збереження лідерських позицій на національному та глобальному ринку освітніх і наукових послуг) [3, c. 452].

Гармонізація місії та цілей логічно породжує цілу низку випливаючи аспектів в діяльності, в тому числі щодо комерціалізації. 

Так, наприклад, амбіції підприємницької та третьої місії шведських університетів охоплюють декілька видів діяльності, більшість з яких є комерціалізацією поза межами спільних категорій передачі технологій створення та ліцензування. Натомість шведський випадок пропонує інші обґрунтування для такої діяльності, ніж коротко- та середньострокова капіталізація. До них відносяться екологічні мотиви, орієнтовані на залучення державної підтримки та промислової діяльності до регіону шляхом створення університету як двигуна зростання; мотиви, засновані на очікуванні, спрямовані на місцеві муніципальні та студентські групи, а також на регіональні місії державної підтримки; мотиви, що базуються на можливостях, які підкреслюють характер університету як центру і трафіку для соціальних суб'єктів [4, c. 488].

Отже, ефективна інтеграція сучасних закладів вищої освіти в міжнародний політичний, економічний, соціальний та культурний простір вимагає гармонізації місій та цілей. Для досягнення комерційного успіху необхідний якісний економічний менеджмент.

Література: 

1. Романовський О.О. Феномен підприємництва в університетах світу: монографія / О.О.Романовський - Вінниця : Нова Книга. 2012. 504 с.

2. Роль університету у розвитку лідерського потенціалу суспільства: концептуальні засади / Авторський колектив: О. Аарна, Д. Гудонієне, О. Гузар та ін.; за заг. ред. С. Калашнікової. – Київ: ДП«НВЦ«Пріоритети», 2014. – 100 с. 

3. Сбруєва А. А. Тенденції трансформації місії університету: порівняльно-педагогічний аналіз // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2015, № 6 (50). с. 448-461.

4. Tomas Hellstrom. The Varieties of University Entrepreneurialism: thematic patterns and ambiguities in Swedish university strategies // Policy Futures in Education, Volume 5, Number 4, 2007. pp. 478-490.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота