ОГЛЯД РЕФОРМИ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ЮСТИЦІЇ ВЕЛИКОБРИТАНІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОГЛЯД РЕФОРМИ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ЮСТИЦІЇ ВЕЛИКОБРИТАНІЇ

11.09.2019 10:31

[Секція 5. Адміністративне право. Адміністративне процесуальне право. Митне та податкове право. Муніципальне право]

Автор: Лук’яненко Юлія Юріївна, студентка VI курсу юридичного факультету Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара


Комітет з питань державного управління щодо майбутнього нагляду за системою адміністративної юстиції Великобританії (далі - Комітет) в своїй доповіді зазначає, що система адміністративної юстиції відіграє важливу роль у відстоюванні прав громадян. Мільйони рішень приймаються щорічно центральними та місцевими органами влади, а також органами інших секторів. Із тих, що оскаржуються, лише частка передається до трибуналів. Незважаючи на це, у 2010-2011 рр. тодішня Служба трибуналів отримала понад 800 000 справ, що стосувалися таких різноманітних питань, як імміграція, надання притулку, соціальне забезпечення, зайнятість та психічне здоров'я. Зважаючи на дані масштаби та вплив, який вона здійснює на життя багатьох громадян, уряд не недооцінює важливості створення ефективних систем, служб та установ, необхідних для підтримки адміністративної юстиції.

Метою даної праці є аналіз стану системи адміністративної юстиції Великобританії. 

Теоретичною основою роботи послужили праці таких авторитетних науковців та практикуючих юристів, як Дж. Е. Бонайн, Н. Тущенко, Р. Габітов, А. Найтлі, Д. Грей, М. Реймерс, Т. Керкс, У. Рофер та ін.

Адміністративна юстиція в Великобританії визначається досить широко, а саме як вся в цілому система прийняття рішень адміністративного або розпорядчого характеру щодо приватних осіб, що включає в себе процедури прийняття таких рішень, законодавство, відповідно до якого такі рішення приймаються, і системи вирішення спорів за такими рішеннями [4].

У системі адміністративної юстиції відбулися значні зрушення з часу запровадження Закону «Про трибунали, суди та примусове виконання» 2007 р. та створення єдиної Служби трибуналів, яка зараз є частиною Служби судів і трибуналів її Величності (далі - ССТВ). Уряд підтримує те, що Комітет погоджується, що розробка політики щодо системи адміністративної юстиції відповідає Міністерству юстиції та що ССТВ можуть ефективно здійснювати операції в цієї системи [2]. 

Таким чином, з прийняттям Закону «Про трибунали, суди і примусове виконання» в Великобританії створена оновлена дворівнева система трибуналів, які розглядають адміністративні справи незалежно від органів виконавчої влади або їх підрозділів, в рамках яких або з ініціативи яких вони були створені. Така організація роботи системи трибуналів була використана для забезпечення їх послідовної, незалежної та ефективної діяльності. ССТВ відповідає за адміністрування трибуналів в Англії. Деякі елементи системи адміністративної юстиції та трибуналів перенесені до Шотландії, Уельсу та Північної Ірландії. Стан справ є різним у кожному конкретному випадку, це означає, що завдання полягає в тому, щоб знайти правильне рішення, а саме, де потрібно вирівняти процеси та де їх можна по-різному владнати кожною окремою адміністрацією. Діяльність Міністерства юстиції полягає в тісній співпраці з кожною з цих адміністрацій, щоб визначити найкращий підхід до нагляду за системою та її функціонування[1]. 

Програми девольованих адміністрацій націлені на вдосконалення служб трибуналів, тобто повноваження були передані центральними органами влади місцевим адміністраціям. Наприклад, тепер Шотландія має власний трибунал з захисту ментального здоров’я, а такі як імміграція та надання притулку - є зарезервованими, це означає, що ними керує адміністрація у Великобританії. У Шотландії, в рамках своєї Робочої програми юстиції, уряд Шотландії зобов’язаний реформувати систему трибуналів Шотландії з метою зменшення складності для користувачів системи, посилення незалежності суддів та підвищення економічної ефективності[1].

В даний час Трибунал першого рівня складається з наступних палат: 1) Палата з питань надання притулку; 2) Палата з питань стандартів догляду; 3) Палата з питань кримінальних компенсацій; 4) Палата з загальних питань; 5) Палата з питань імміграції; 6) Палата з питань психічного здоров’я; 7) Палата з питань охорони здоров’я; 8) Палата з питань приватної власності; 9) Палата з питань соціального забезпечення та підтримки дитини; 10) Палата з питань особливих освітніх потреби та інвалідності; 11) Податкова палата; 12) Палата з питань пенсій та компенсацій військовим[3].

Трибунал високої інстанції: 1) Адміністративна апеляційна палата; 2) Палата з питань імміграції та надання притулку; 3) Палата з земельних  питань; 4) Податкова та канцелярійна палата[3].

Отже, значна частина зусиль у сфері адміністративної юстиції протягом останніх років була спрямована на встановлення відповідного рівня розмежування між органами, які приймають рішення, та тими, зазвичай трибуналами, які визначають, чи є такі рішення правильними. Це розмежування сприяє зміцненню довіри громадськості до самих інституцій та віри в те, що в разі оскарження прийнятих рішень, громадяни отримають справедливий висновок суду. 

Література:

1. Administrative Justice and Tribunals: A Strategic Work Programme 2013-16. – URL: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/217315/admin-justice-tribs-strategic-work-programme.pdf

2. Government Response to the Public Administration Select Committee report on the future oversight of the administrative justice system. – URL: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/217297/response-pasc-report-administrative-justice.pdf

3. HM Courts & Tribunals Service. – URL: https://www.gov.uk/government/organisations/hm-courts-and-tribunals-service/about#our-tribunals 

4. Tribunals, Courts and Enforcement Act 2007. – URL: http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2007/15/contents 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота