ОЦІНКА ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОЦІНКА ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА

23.09.2019 17:25

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Федоренко Ірина Анатоліївна, доктор економічних наук, професор, професор кафедри міжнародного бізнесу та фінансів, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків; Приходько А.А., магістрант кафедри економіки, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, м. Харків; Ярошенко М.О., магістрант кафедри економіки, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, м. Харків


Дослідження у сфері оцінки інвестиційної привабливості окремих економічних суб'єктів здійснюються вже тривалий час. У зв'язку із застосуванням різних підходів вони є різноманітними за змістом та критеріями оцінювання. Так, крім методики оцінки інвестиційної привабливості підприємств, існують також методики оцінки інвестиційної привабливості галузей та регіонів, інвестиційного клімату в країні і методики фінансово-економічної оцінки інвестиційних проектів та оцінки фінансового стану підприємств.

Нині ще не сформовано загального підходу щодо розробки методів та критеріїв оцінювання інвестиційної привабливості суб'єктів господарювання, а ступінь теоретичної та методологічної розробки цієї проблематики не задовольняє повною мірою потреби самих підприємств та їх потенційних інвесторів.

У процесі оцінки інвестиційної привабливості потрібно виділяти форми та фактори, що її визначають. Розрізняють такі форми інвестиційної привабливості підприємства: 

- абсолютна;

- відносна.

Абсолютна привабливість належить до конкретного та чітко специфікованого інвестиційного проекту. У даному випадку інвестиційна привабливість підприємства в абсолютному значенні позитивна в тому випадку, якщо NPV за весь амортизаційний цикл вище 0. Поняття "відносна інвестиційна привабливість" завжди має на увазі порівняння - середньогалузева інвестиційна привабливість. Інвестиційна привабливість може розглядатися не тільки як фінансово-економічний показник, а і як модель кількісних і якісних показників - оцінок зовнішнього середовища (політичного, економічного, соціального, правового) і внутрішнього - оцінка його економічного, фінансового, технічного, кадрового потенціалу, що дає можливість змінювати кінцевий результат [1].

Виходячи з цільової спрямованості дослідження, оцінку інвестиційної привабливості підприємства (І) необхідно проводити з позицій системного підходу, заснованого на єдності і взаємодії його аспектів: технічного (Т), географічного (G), трудового (D), організаційного (О), екологічного (Е), ресурсного (R), фінансово-економічного (S), правового (N), комерційного (К), тобто:

I = f (T, G, D, О, Е, R, S, N, К),                                  (1.1)

де Т, G, D, О, Е, R, S, N, К - вектори, що складають набори показників.

Стан виробничого потенціалу промислового підприємства також впливає на його інвестиційну привабливість, але практично не враховується інвесторами і кредиторами. На практиці значно частіше прийнято аналізувати фінансовий стан підприємства або оцінювати наявний капітал підприємства та ефективність його управління. Але, як відомо, капітал працює лише після переходу у виробничу форму, тобто трансформуючись у виробничий потенціал.

При оцінці інвестиційної привабливості промислового підприємства варто враховувати наступні фактори, що визначають його зовнішнє і внутрішнє середовище, які залучать інвесторів, є прямими факторами, і вони включають [1]:

1) ставлення підприємства до відповідної галузі;

2) місцезнаходження підприємства;

3) відносини з владою;

4) «соціальна відповідальність» підприємства;

5) власники підприємства;

6) фінансовий стан і менеджмент підприємства;

7) оподаткування;

8) стійка валюта.

Оцінка інвестиційної привабливості є сполучною ланкою між етапом аналізу та етапом прийняття рішень про вкладання коштів Загальновідомо, що конкурентоздатність продукції  промислового підприємства на ринку залежить від репутації відповідної галузі країни на світовому ринку. Підприємство, що входить до галузі, яка є інвестиційно привабливою, має додаткові конкурентні переваги .

Література:

1. Князь С.В., Георгіаді Н.Г., Князь О.В. Фінансовий менеджмент. — Л.: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2014. — 184 с.

2. Ляшенко К.В. Фінансова стійкість акціонерного товариства як умова його економічного розвитку // Фінанси України.- 2014.- № 2.- C.101-105.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота