АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ SMM-ПРОСУВАННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ SMM-ПРОСУВАННЯ

12.12.2019 19:49

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Цупрова Вікторія Станіславівна, студентка, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна


При співпраці з SMM-спеціалістом може виникнути проблема, яка полягає у неможливості визначити, чи насправді він виконує усі свої функції, працюючи на результат. Маркетинг у соціальних мережах не має сенсу без основних показників ефективності, котрі демонструють обсяг та якість виконаної роботи. Для цього і потрібно проводити аналіз ефективності SMM-просування.

Показники ефективності в SMM

Існують декілька основних параметрів, які дозволяють провести аналіз і визначити результати активності в соціальних медіа. Основними показниками ефективності SMM є збільшення кількості підписників групи/акаунта; охоплення рекламних об’яв; охоплення постів; активність користувачів; підвищення активності під час проведення конкурсів та розіграшів; збільшення відвідуваності сайту з групи в соціальній мережі та збільшення трафіку; економічні параметри; кількість цільових дій, виконаних користувачами. 

Збільшення кількості підписників групи/акаунта: стабільний ріст підписників – самий явний показник ефективності в SMM і того, що робота ведеться у правильному напрямку. Якщо аудиторія з кожним днем стає все більшою, це є показником корисності, цікавості та актуальності контенту. Але також важливо звертати увагу на ще один показник ефективності SMM -активність користувачів. Інколи кількість підписників досить велика, а лайків, коментарів та перепостів майже немає, що свідчить про великий відсоток нецільової аудиторії чи нецікавий контент.

Охоплення рекламних об’яв: рекламні об’яви в соціальних мережах (ВКонтакте, Facebook, Instagram і тд) дозволяють зробити аналіз ефективності SMM-просування на основі таких даних, як охоплення і залученість (лайки, підписки, коментарі, репости). Охоплення – це кількість унікальних користувачів, котрі побачили вашу рекламу. При цьому охоплення може бути ненадійним показником ефективності SMM, бо демонструє кількість користувачів, яким була показана реклама, та не відображає, чи продивилися її до кінця чи просто пропустили у стрічці. Тому охоплення слід розглядувати в сукупності з залученністю, тобто реакцією людей на промо пост. 

Охоплення постів: окрім охоплення рекламних об’яв, необхідно також відстежувати охоплення звичайних постів, котрі розміщуються на сторінці. І якщо цей показник стабільно збільшується, це означає, що даний контент цікавий широкій аудиторії.

Активність користувачів: активність аудиторії в соціальних мережах – ще один важливий показник ефективності SMM-просування. Залученність підписників визначається лайками, репостами, коментарями. Низька активність підписників при їх великій кількості може бути викликана 2 причинами: малим відсотком цільової аудиторії та неактуальним, нудним, невідповідним тематиці контентом. Щоб провести аналіз ефективності даного показника SMM, необхідно продивлятись кожний пост і відстежувати статистику з метою визначити, які публікації більше лайкають, де залишаюсь більше коментарів, а які набирають більше репостів. Однак у цього параметра ефективності SMM є інша сторона. Велика кількість лайків, репостів та коментарів не завжди може сприяти необхідним результатам, наприклад об’єму продаж. Тому на даний показник ефективності SMM необхідно звертати увагу разом з іншими – збільшенням кількості підписників і охопленням постів. 

Підвищення активності під час проведення конкурсів та розіграшів: як відомо, різноманітні конкурси, акції і розіграші з цінними призами користуються великою прихильністю серед користувачів соціальних мереж. Рівень всіх показників ефективності в цей період, як правило, різко зростає. Безсумнівно, серед залучених підписників буде велика кількість любителів безкоштовного, но все ж таки деяка частина може залишитися в групі та стати цільовою аудиторією. А їх зацікавленість і наступні дії будуть залежати від якості контента вашої сторінки.

Збільшення відвідуваності сайту з групи в соціальній мережі та збільшення трафіку: даний показник ефективності актуальний у том випадку, якщо ціллю SMM просування є конкретно продажі, і компанії принципово важливий перехід користувачів із групи на сайт. Отже, основною частиною роботи SMM-менеджера є збільшення конверсії на сайті на зростання трафіка зі сторінки в соціальній мережі. Для цього в кожній публікації згадується адреса ресурсу, а в описі групи розміщується активне посилання, або запускається таргетована реклама, основна мета якої – збільшення трафіка на сайт. 

Економічні параметри SMM просування: як правило, чим більше користувачів у групі, тем менше коштів повинно витрачатися на залучення кожного нового підписника. Найбільші суми на рекламні кампанії зазвичай витрачаються на початковому етапі розкрутки. 

Кількість цільових дій, виконаних користувачами: відвідуваність групи не має великого значення для компанії. Значно важливіше знати, чи здійснюють підписники ті дії, заради яких і ведеться SMM-просування, і то, наскільки впізнаваний є бренд на ринку. До цільових дій відносяться: регістрація на сайті; підписка на розсилку; онлайн-дзвінок і спілкування з консультантом; заповнення анкети чи іншої форми; завантаження матеріалів; відправка заяви на що-небудь; здійснення покупки (якщо це інтернет-магазин); відвідуваність закладу (якщо це ресторан, готель і тд); лист у дірект; перехід на сторінку «Контакти». У даному випадку при аналізі ефективності SMM вимірюються 2 показники: загальна кількість дії та кількість користувачів, які виконали дії.

Виміряти ефективність SMM-просування, провести аналіз і оцінити результативність роботи спеціаліста власноруч дуже складно, тому краще використати автоматизовані сервіси моніторингу, які допоможуть швидко отримати необхідні дані. 

Для кожного бізнеса можуть використовуватися свій індивідуальний набір вищезазначених інструментів. Вони допоможуть виявити, чи у вірному напрямку ведеться SMM-розкрутка, що цікаво вашій цільовій аудиторії, що необхідно змінити та покращити в групі, а від чого відмовитися. 

Список використаних джерел

1. Як виміряти ефективність SMM. URL: https://seomadeplace.com/uk/seomadeplace-blog/smm-uk/yak-vymiryaty-efektyvnist-smm (дата звернення: 02.11.2019).

2. Як проводиться аналіз ефективності SMM-просування, аналітика. URL: https://xn-----6kcavbbec3aofedqs7bop0a5x.xn--p1ai/smm-marketing/kak-provoditsya-analiz-effektivnosti-smm-prodvizheniya-analitika/ (дата звернення 02.11.2019).

________________ 

Науковий керівник: Лісений Євген Володимирович, кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота