СТРАТЕГІЯ УПРАВЛІННЯ В МАЛОМУ ПІДПРИЄМНИЦТВІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СТРАТЕГІЯ УПРАВЛІННЯ В МАЛОМУ ПІДПРИЄМНИЦТВІ

18.02.2020 15:53

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Кущій Діана Юріївна, магістр, Вінницький кооперативний інститут


Мале підприємництво відіграє структуроутворюючу роль в економічно розвинених країнах. В першу чергу, це пов’язано з історичними аспектами становлення економіки, проте не є виключенням і сьогодні. Суб’єкти малого підприємництва є найбільш незахищеними від впливу агресивного зовнішнього середовища. Тому мале підприємництво в Україні потребує особливої підтримки. 

Суб’єктами малого підприємництва виступають фізичні особи – підприємці та юридичні особи, у яких середня кількість працівників за рік не перевищує 50 осіб, а обсяг річного доходу не перевищує суму, еквівалентну 10 млн. євро [1]. Роль малого підприємництва полягає в реалізації новітніх технічних і комерційних ідей, надання гнучкості економічному середовищу, формування конкуренції, становленні і розвитку демократії, вирішення проблем соціальної політики, зокрема зайнятості, послабленні соціальної диференціації, пом’якшенні соціальної напруги. 

Найпопулярнішою у світі концепцією управління реалізацією стратегії є збалансована система показників (Balanced Scorecard, BSC) за Д. Нортоном та Р. Капланом [2], що розглядає організацію з чотирьох аспектів: фінанси, клієнти, бізнес-процеси, персонал. Для досягнення загальної стратегічної мети пропонуємо використовувати наступні показники, які в сукупності утворюють збалансовану систему. 

1. Стратегічна ціль в аспекті персоналу – сфокусувати персонал на потребах клієнтів, для чого необхідно організувати внутрішній аудит і контроль роботи персоналу; підвищити мотивацію персоналу; забезпечити підвищення кваліфікації і зростання компетенцій; удосконалювати та зміцнювати корпоративну культуру.

2. Стратегічна ціль в аспекті бізнес-процесів – конкурентоспроможність продукції. Для досягнення цієї мети необхідно розробити ефективні маркетингові програми; підвищити ефективність обслуговування; розвивати клієнтську мережу і канали просування; оптимізувати витрати; розвивати нові якості та властивості продукції; розширювати асортимент.

3. Стратегічна ціль в аспекті клієнтів – збільшення і збереження клієнтів, що володіють високою і потенційно високою цінністю. Досягнення цілей даного рівня взаємопов'язане з виконанням цілей другого і першого рівня та являє собою наслідок раніше вирішених завдань. Задоволення клієнтів виражається у вигляді посилення лояльності клієнтів. Проблема підвищення лояльності обумовлена високою конкуренцією. Фактором формування лояльності клієнта повинен слугувати позитивний досвід. Позитивне ставлення клієнтів є основою стабільних доходів.

4. Стратегічна мета в аспекті фінансів – підвищення прибутковості. Стратегічна мета в аспекті фінансів виконується за умови досягнення цілей першого, другого і третього рівнів визначених напрямків поліпшень в аспектах збалансованої системи показників.

Отже, стратегічною метою розвитку малого підприємництва є підтримка конкурентоспроможності, що являє собою процес змін, які потрібно генерувати і мотивувати. Стратегія повинна бути спрямована на збільшення ділової активності та залучення кваліфікованих кадрів. Ці зміни створюють позитивні установки й організаційну культуру, вони сприяють виживанню в агресивному зовнішньому середовищі. 

Література:

1. Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні: Закон України // Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 2013. - №3. – С.23

2. Каплан Р.С. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию / Р. С. Каплан, Д. П. Нортон ; пер. с англ. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2005. – 320 с.

________________

Науковий керівник: Солоїд Олена Вікторівна, кандидат економічних наук, Вінницький кооперативний інститут



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота