МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ЛОГІСТИЧНОЇ КОМПАНІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ЛОГІСТИЧНОЇ КОМПАНІЇ

20.03.2020 16:48

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Недавній В’ячеслав Віталійович, студент 2 курсу ступеню магістр, спеціальність «Менеджемент», Навчально-науковий інститут магістерської підготовки та післядипломної освіти, Університет «КРОК»


Ключовий принцип логістичного аудиту – йти від загального до конкретного: від загальних цілей і глобальних показників операційної роботи до причин низької ефективності і продуктивності і втрачених можливостей; а потім – до детального дослідження обраних сфер діяльності.

Методика аудиту логістичного поля – це ефективний інструмент управління, широко застосовуваний провідними компаніями світу. Це забезпечує значне скорочення часу між об'єктивною оцінкою функціонування логістичної системи компанії, розробкою рекомендацій, впровадженням інновацій. Все це досягається шляхом залучення аудиту

Реалізація виділених етапів аудиту дає змогу отримати інформацію щодо [1, c. 412]:

- найважливіших цілей та логістичних завдань;

- конфігурації нинішньої логістичної мережі з позиції підприємства в ланцюгах поставок;

- ідентифікації розходжень між актуальними та бажаними результатами у логістичній діяльності.

Для проведення логістичного аудиту створюється команда, до якої включаються представники служби логістики та інших функціональних підрозділів підприємства (фінанси і бухгалтерія, маркетинг і продажі, виробництво та закупівлі, інформаційна служба), а також сторонні експерти. Для проведення зовнішнього аудиту доцільно залучення студентів спеціалізованих вищих навчальних закладів. Розрізняють попередній, основний і заключний етапи логістичного аудиту [3, c. 205].

На попередньому етапі протягом 2-3 днів вивчаються функціональні галузі постачання, виробництва, збуту або продажу. Потім протягом тижня експерти обробляють результати досліджень і готують перелік функцій логістики, що підлягають ретельній перевірці. Після цього формулюються питання для інтерв'ю, анкет і складається перелік показників, за якими будуть оцінюватися логістичні функції.

Основний етап підрозділяється на внутрішній і зовнішній аудит [1].

Внутрішній аудит починається з інтерв'ю з вищим керівництвом підприємства. Потім аудит проводиться в наступних напрямках.

Напрямок 1. Опитування представників функціональних підрозділів підприємства з питань, що мають відношення до логістики (транспорт, склади, збут).

Напрямок 2. Робота з вибіркою документів підприємства.

Напрямок 3. Збір даних за договорами поставки для проведення статистичного аналізу закупівель і продажів товарів.

В ході проведеного внутрішнього аудиту використовується система показників, які можна розділити на три групи.

Група 1. Показники обслуговування внутрішніх і зовнішніх споживачів і оцінка якості сервісу.

Група 2. Показники, пов'язані з витратами грошей на виконання логістичних операцій. При аналізі витрат проводять оцінку співвідношення «витрати-вигоди».

Група 3. Показники використання складських споруд або власного парку рухомого складу.

Маючи на руках результати внутрішнього аудиту, команда може переходити до зовнішнього аудиту, в процесі якого вивчаються очікування і вимоги клієнтів з метою визначення оптимальних показників роботи підприємства, розглядаються прийоми, використовувані конкурентами, а також оцінюється рівень обслуговування споживачів матеріального потоку.

Зовнішній аудит проводиться у вигляді розсилки анкет, вибіркових співбесід з представниками підприємств, що обслуговуються, покупцями з різним обсягом закупівель або з різних географічних місць [2, c. 13].

Результати зовнішнього аудиту дозволяють сформулювати рекомендації для підприємства і вказати на зміни, які потрібно зробити в діючій логістичній системі.

Заключний етап. Після проведення основного етапу аудиту готуються наступні аналітичні звіти.

Звіт 1. Аналіз номенклатури запасів. Дані про асортимент товарів або сировини, запаси по групах.

Звіт 2. Аналіз руху матеріальних потоків на підприємстві і поза підприємством. Наприклад, детальний опис руху матеріального потоку по складу і обсяг матеріальних потоків по кожній логістичної операції окремо. На відрізках лінії між зонами складу також вказується величина матеріального потоку.

Звіт 3. Ресурсозабезпечення. Класифікація та опис вантажно-розвантажувальної техніки для оцінки існуючої матеріально-технічної бази підприємства.

Після виявлення «вузьких місць», як ділянок підвищеного ризику, розробляються рекомендації для виправлення проблемної ситуації, які можуть бути використані для подальшого вдосконалення управління матеріальними потоками і підвищення рівня обслуговування клієнтів.

Внутрішній аудит може допомогти компанії знайти відповіді на питання щодо управління чинниками успіху в досконалості ланцюгів поставок, з яких їх можна розділити на п'ять основних розділів [4, c. 430]:

1. Стратегія – визначити, чи є у підприємства чітка стратегія, налаштована на очікування бізнесу та орієнтована на вигідне обслуговування потреб клієнтів.

2. Організація – визначити, чи існує ефективна організаційна структура, яка дозволяє підприємству працювати зі своїми партнерами для досягнення своїх цілей ланцюга поставок.

3. Процес – визначити, чи має підприємство відмінні процеси для реалізації своєї стратегії, охоплюючи всі операції планування-виготовлення-виготовлення-доставки.

4. Інформація – визначити, чи має підприємство надійну інформацію та можливості технології для підтримки ефективного планування, виконання та прийняття рішень.

5. Результативність – визначити, чи керує підприємство роботою ланцюга поставок способами, які дозволять збільшити підсумкові показники, грошові потоки та прибуток акціонерів.

Однією з характерних рис логістичного аудиту є відсутність єдиного алгоритму і методики його проведення на підприємствах, а результати логістичного аудиту повинні задовольняти завчасно поставленим цілям.

Ключовий принцип логістичного аудиту – просування від загального до конкретного: від глобальних цілей і показників операційної роботи до причин низької ефективності, продуктивності і втрачених можливостей і тільки після цього – до детального дослідження обраних сфер діяльності підприємства. 

Список використаної літератури:

1. Крикавський Є.В. Логістика та управління ланцюгами поставок : навч. посіб. / Є. Крикавський, О. Похильченко, М. Фертч ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т ”Львів. політехніка”. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2017. 801 с.

2. Моделювання бізнес-процесів у логістиці : лаб. практикум для студентів спец. 073 ”Менеджмент” спеціалізації ”Логістика” другого (магістер.) рівня / М-во освіти і науки України, Харків. нац. екон. ун-т ім. С. Кузнеця ; [уклад. В.В. Сисоєв]. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2016. 71 с.

3. Мултанівська Т.В. Організація і методика аудиту: практикум / Мултанівська Т.В., Воінова Т.С. ; М-во освіти і науки України, Харків. нац. екон. ун-т ім. С. Кузнеця.  Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2016. 282 с. 

4. Корпоративная логистика. 300 ответов на вопросы профессионалов / Под. общ. и научн. ред. проф. В.И. Сергеева. М.: ИНФРА-М, 2005. 976 с.

________________

Науковий керівник: Кириченко Оксана Сергіївна, кандидат економічних наук, доцент, Університет «КРОК»



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота