ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ

23.06.2020 22:12

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Іванова Маргарита Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри «Підприємництва і маркетингу», Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу


В останні десятиліття все більшої популярності в зарубіжних країнах набуває такий напрям маркетингу, як соціальний маркетинг. Соціальний маркетинг - це діяльність компанії яка направлена на зміни в позитивну сторону суджень і думок певних цільових груп про соціальні ідеї, завдання або конкретну діяльність і не несе прямої матеріальної вигоди [1]. За допомогою соціального маркетингу фірма досягає відомості бренду і завойовує лояльність покупців. Покупцям імпонують компанії, які зацікавлені не тільки в отриманні прибутків, а і в розв’язанні складних соціальних проблем, що демонструє піклування бізнесу про суспільство. За результатами дослідження компанії Niels, 66% покупців готові витрачати більше грошей на продукцію соціально активних компаній. Завоювання прихильності покупців, забезпечує компаніям, у свою чергу, збільшення обсягів продажів.

Самими популярними проблемами, розв’язанням яких займаються соціальні проекти, це: екологічні проблеми, проблеми медицини, проблеми бідності, допомога дітям та літнім людям, спонсорство наукових розробок, просвіта, тощо.

Соціальний маркетинг вже понад тридцять років використовується компаніями по всьому світу, особливої популярності він набув у США та Європейських країнах, де суспільство приділяє велику увагу проблемам соціалізації, збереженню навколишнього середовища, правам людини, тощо. В Україні соціальний маркетинг, нажаль, явище ще мало поширене, але, як зазначають фахівці дуже перспективне.

Серед основних перешкод розвитку соціального маркетингу в Україні можна назвати такі: перша причина – недостатнє стимулювання державою благодійної та спонсорської діяльності підприємств, включаючи податкові пільги, на що звернули увагу більше 70 % компаній. В зарубіжній практиці держава активно сприяє розвитку соціального маркетингу через надання ряду преференцій підприємствам, які його застосовують

Друга причина – недовіра. Компанії та меценати не впевнені, що всі їх кошти попадуть за призначенням, а не будуть отримані шахраями. 

Третя причина – висока ступінь корупції. 

Четвертою причиною можна назвати час. Практично всі соціальні проекти мають великий часовий лаг, між здійсненням «соціальних інвестицій» та отриманням ефекту від них, а отже працюють на довготривалу перспективу. Підприємства малого бізнесу, які складають 82,3 % від загальної кількості підприємств в Україні, не мають достатнього обсягу ресурсів для фінансування масштабних соціальних та екологічних програм, а саме великі проекти забезпечують популяризацію бренда. Основним завданням малого бізнесу сьогодні є виживання, а отже і скорочення часового лагу між вкладенням коштів і отриманням нових клієнтів, що є важливим для його зростання та розвитку. Малі підприємства, сьогодні, можуть брати участь тільки в фандрайзенгу. 

Таким чином, підводячи підсумки, необхідно підкреслити, соціальний маркетинг є важливою складовою діяльності підприємства для створення позитивного іміджу в суспільстві, завоюванні прихильності покупців і орієнтований на довгострокову перспективу. Стимулювання участі великого бізнесу в розв’язанні соціальних проблем в українському суспільстві, є вкрай необхідним і важливим сьогодні і вимагає від держави активного сприяння. 

Література:

1. Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер; пер. с англ.; под общ. ред. и вступ. ст. Е.М. Пеньковой. – М. : Прогресс, 1990. – с. 736

2. Калініченко О.О. Соціально-відповідальний маркетинг URL: http://eprints.zu.edu.ua/25621/1/selection%20%282%29.pdf

3. Забарна Е.М. Формування проблеми соціального маркетингу сучасності. / Е.М. Забарная, К.О. Ваннік // Ефективна економіка. – 2014. – № 12 URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3606



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота