РЕКЛАМА ЯК ОСНОВНИЙ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЧИННИК ВПЛИВУ НА ЛЮДИНУ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

РЕКЛАМА ЯК ОСНОВНИЙ ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЧИННИК ВПЛИВУ НА ЛЮДИНУ

24.11.2020 10:37

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Микиша Анна Дмитрівна, студентка, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна


Сьогодні реклама – це один із найважливіших чинників впливу на людину. Вона може не лише дати змогу потенційному споживачу дізнатися про якийсь продукт або послугу, а й сформувати необхідну, правильну думку про товар, що допоможе одразу підняти на нього попит та наштовхнути споживачів на придбання цієї продукції.

Рекламні дослідження охоплюють низку факторів за допомогою яких потім можна легко маніпулювати людською підсвідомістю. В цьому випадку психологи вивчають людину як споживача, аби у майбутньому розробити потрібні методи для впливу та контролю людини. У сучасному світі реклама частіше всього не просто просуває дійсно необхідні товари на ринок, а ніби продає нам обман, ілюзію задоволення від покупки, репутацію [2]. У суспільства вже на даному етапі розвитку людства сформувався оманливий стереотип про те що, якщо якийсь товар є в успішної та впливової людини, то він негайно потрібен і їй. Ось тут головну роль грає ілюзія престижу та визнання серед ближнього оточення. Тому дуже часто відомі люди стають обличчями брендів, таким чином впливаючи на рішення споживачів, і показуючи їм часто хибну важливість та необхідність придбання товару саме цієї марки. Це теж є один із рекламних психологічних методів впливу на підсвідомість осіб за допомогою авторитетної особистості. 

Найголовніша задача у рекламі – це ще більше проникнути у підсвідомість та запам’ятатися майбутньому покупцеві. Тому ті, хто створює рекламу дуже ретельно відносяться до її оформлення, бо саме її дизайн створює передумови для успішного випуску продукції на ринок та перетворення потенційного покупця на реального споживача. Аби це вдалося, вони використовують різноманітні психологічні методи. Найпопулярніші з них наведені нижче (табл.1):




Всі ці психологічні методи ненав’язливо, на підсвідомому рівні впливають на вибір та сприйняття товару людиною, тому вони відіграють важливу роль у процесі створення реклами та на них дуже часто акцентують свою увагу виробники, як на один із головних факторів успіху реклами. 

Ще один з видів психологічного впливу в рекламі є лінгвістична (мовна) маніпуляція. Це використання мовних особливостей і правил їх вживання з метою неусвідомлюваного для адресата впливу в потрібному для розмовника напрямку. У рекламній сфері часто використовують методи мовного маніпулювання − метафори, аналогії, багатозначність, непрямі мовні акти, пресуппозиції [3]. Вони привертають увагу споживача, бо в рекламі говориться те, що хотілось би почути, те що він очікує та хоче отримати від цього товару або послуги. 

Таким чином, можна зробити висновок, що в процесі створення реклами використовуються різноманітні психологічні методи, з метою впливу на людську підсвідомість та нав’язування споживачам не завжди правдивої інформації про продукт. Тому люди повинні вміти відрізняти якісну та правильну рекламу від хибної, навчитися аналізувати її та розуміти, що виробник таким некоректним способом хоче лише привернути увагу до непотрібного товару.

Література:

1. Геращенко Л. Психология рекламы: учеб. пособие / Л. Геращенко. – М.: АСТ: Астрель: Хранитель, 2006. – 298 с. 

2. Реклама: психологія впливу на споживача 173. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2011_3_3/173-176.pdf

3. Методи психологічного впливу в рекламі. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/11_2018/94.pdf 

_________________

Науковий керівник: Лісений Євген Володимирович, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота