МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ПРИБУТКОМ ПІДПРИЄМСТВА - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ПРИБУТКОМ ПІДПРИЄМСТВА

24.11.2020 18:07

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Царапкіна Марина Олегівна, студентка 4 курсу, Дніпровський національний університет ім. Олеся Гончара


В сучасних умовах прибуток є не тільки основним джерелом розвитку підприємства, але і створює базу для зростання національної економіки в цілому. Завдяки розподільчій функції прибутку державний бюджет усіх рівнів наповнюється через податкову систему. Також прибуток виступає рушійним мотивом діяльності організації і персоналу і основним внутрішнім джерелом формування фінансових ресурсів  підприємства, які створюють умови для розвитку підприємства. Тому актуальним завданням на сучасному етапі розвитку країни є освоєння методів ефективного управління прибутком підприємства.

Управління прибутком  це процес вироблення і прийняття управлінських рішень для досягнення певних фінансових результатів, який включає в себе [1]:

- формування прибутку;

- розподіл прибутку;

- використання прибутку;

- планування прибутку.

Метод управління прибутком підприємства – спосіб впливу суб’єкта управління на об’єкт, який вивчається для отримання результату.

Якщо підприємство  нерівномірно використовує методи управління, то негативні наслідки для діяльності підприємства неминучі. Тому необхідно ретельно та відповідально опрацьовувати теоретичні основи даного питання (рис. 1). 




Економічні методи управління прибутком підприємства  це система заходів, що впливає на виробництво не безпосередньо, а за допомогою економічних стимулів і важелів, які орієнтують діяльність підприємства і його працівників в потрібне для суспільства русло. 

Економічне стимулювання, економічний аналіз, планування, податки, цінова політику  це важелі, які враховуються під час використання економічних методів управління прибутком підприємства. Вони повинні використовуватися комплексно і системно, тобто охоплювати весь об'єкт управління. 

Організаційно-розпорядчі методи управління прибутком засновані на правах і відповідальності людей на кожному рівні господарювання.  і  включають різноманітні прийоми і способи впливу суб'єкта управління на його об'єкт  укази, постанови, закони, накази, інструкції, розпорядження і т. д. Вони встановлюють права, обов'язки, відповідальність кожного керівника і підлеглого (виконавця) , а також кожної ланки і рівня управління. 

Організаційно- розпорядчі методи поділяються на такі групи [2]: 

1. Розпорядчі

2. Організаційно стабілізуючі

3. Дисциплінарні

Для забезпечення стабільного регламентування, нормування та інструктування перша та третя група методів повинні діяти спільно, але для стабільної організаційної системи всі організаційно-розпорядчі методи повинні застосовуватися разом. 

Соціально-психологічні методи управління прибутком підприємства ґрунтуються на формуванні і розвитку громадської думки щодо моральних засад у суспільстві, моральних цінностей, ставлення до особистості і т.д. Вони передбачають оцінку соціально-психологічного мікроклімату в колективі, яка здійснюється за допомогою психологічних тестів, спостережень, анкетувань, психологічних тренінгів, навчання керівників 

Підприємець має можливість обирати метод управління прибутком підприємства, але найефективніше застосовувати систему методів, в якій кожний метод доповнює і підсилює інший. Вибір методу залежить від мети бізнесу, від масштабів підприємства, від рівня кваліфікації кадрів, від забезпеченості ресурсами, а також від зовнішніх факторів: кон’юнктури ринку, політики держави, інфляції і т.д.[3]. 

Отже, прибуток є основним мотивом діяльності підприємства, яким необхідно вміти правильно та ефективно управляти, тому слід враховувати безліч факторів, як від зовнішнього середовища, так і від самого господарюючого суб’єкта.

Література:

1. В.І. Блонська, О.І. Вужинська // Науковий вісник НЛТУ України. – 2008. – No 18.1. – С. 122–128.

2. Нагрецкіс А. Ю. Управління прибутком підприємства / А. Ю. Нагрецкіс // Ефективна економіка. – 2017. – Вип. №2. – С. 125-131.

3. Николишин С. Є. Прибуток підприємства та особливості управління ним / С. Є. Николишин // Young Scientist. – 2017. – Вип. №2. – С. 299-303.

________________

Науковий керівник: Левкович Оксана Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота