ЩОДО ПИТАННЯ УХВАЛЕННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РІВНІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ЩОДО ПИТАННЯ УХВАЛЕННЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РІВНІ

25.11.2020 15:01

[Секція 2. Менеджмент]

Автор: Шашко Вікторія Олександрівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту; Дорошенко Сергій Анатолійович, магістрант, Донбаська державна машинобудівна академія, м. Краматорськ


Дуже важливою властивістю будь-якої системи управління є цілеспрямованість цього управління. Суттю управлінської діяльності є досягнення поставлених цілей, а змістом   дії щодо їх досягнення [1]. З погляду системного підходу «управління»   це процес цілеспрямованого впливу на об'єкт управління, внаслідок якого задовольняються потреби суб'єкта управління [2].

Розвиток регіону країни регулюється за інструментарієм рішень, які, відповідно, є основною формою державного управління. Саме через них проявляється цілеспрямованість останнього. Управлінські рішення, які приймаються на рівні держави, можуть охоплювати все суспільство або найважливіші його сфери і регулювати поведінку всіх без винятку соціальних груп та окремих громадян [3].

Для обрання найбільш прийнятних варіантів рішень необхідно, щоб їх підготовка й ухвалення велися з урахуванням відповідних класифікаційних ознак, з дотриманням заздалегідь установленого порядку, на базі науково обґрунтованих принципів, що узгоджуються з об'єктивними закономірностями . Суб’єкт управління як носій процесу ухвалення рішення по суті є результатом синергії фізіології, інтелектуальних ресурсів, поведінкових переваг і хронологічного опису життя. 

Вибір методу прийняття рішень на регіональному рівні може залежати від необхідності застосування експертної інформації, інформації про переваги альтернатив, а також інформації про наслідок альтернативних варіантів. 

Для опису організації вибору методу ухвалення рішення на регіональному рівні необхідним є формалізований опис проблемної ситуації, регламентування цілей, сформованих у межах єдиної стратегії розвитку регіону, а також опис методів розв’язання ситуації, що склалася. У загальному вигляді вибір методу ухвалення управлінського рішення визначається обсягом, вірогідністю й оцінкою інформації, яка характеризує проблемну ситуацію. Ці умови інформаційного забезпечення є підставою для застосування в процесі ухвалення рішення одного з базових напрямків розв’язання ситуацій: реактивного, аналогового, дослідницького й інтуїтивного реагування [4].

В основі реактивного реагування лежить однозначність взаємовідносин безлічі ситуацій і безлічі можливих наслідків. Інакше кажучи, кожна проблемна ситуація повинна викликати у місцевих органів державної виконавчої влади лише одну певну реакцію, спрямовану на розв’язання проблемності ситуації.

Напрямок вирішення ситуацій, заснований на аналогах, передбачає багаторазове використання наявного масиву методів вирішення проблемних ситуацій, що накопичується на рівні регіону і враховує досвід практичної реалізації управлінських рішень.

Реалізація дослідницького підходу передбачає використання економіко-математичного моделювання з метою вибору адекватного методу ухвалення управлінського рішення [5].

В Україні досить розповсюдженою є практика використання інтуїтивного підходу до прийняття рішень, заснованого виключно на суб'єктивних судженнях керівника. На відміну від інших, цей підхід не передбачає сувору послідовність дій, що позбавляє процес підготовки рішень від формальних процедур.

Основним завданням удосконалення управлінських рішень на сучасному етапі є мінімізація впливу інтуїтивного підходу на цей процес. Однак, розв’язання такого завдання не знімає з порядку денного проблему людського фактора при прийнятті рішень. Тому необхідна розробка такої схеми прийняття управлінських рішень, яка б забезпечувала збалансований розподіл реактивного реагування, аналогів накопиченого досвіду, наукових методів і моделей, інтуїції й майстерності керівника в управлінській діяльності.

Література:

1. Бажан Л.И. Математическая модель выбора экспертного решения относительно развития экономической системы / Л.И. Бажан, О.Л. Ершова.   К.: ИК НАН Украины, 1995.   С. 4-7.

2. Бакуменко В.Д. Теоретико-методологічні засади формування державно-управлінських рішень: Автореф. дис. ... д-ра наук держ. упр. / B.Д. Бакуменко. - К.: Вид-во УАДУ, 2001.   36 с.

3. Саймон Г. Адміністративна поведінка: Дослідження процесів прийняття рішень в організаціях, що виконують адміністративні функції / Г. Саймон ; [пер. с англ. вид].   К.: АтрЕК, 2006.   392 с.

4. Кунц Г. Управление: системный и ситуационный анализ управленческих функций / Г. Кунц, С.О' Доннел : В 2 т. / [пер. с англ.; Общ.ред. Д.М. Гвиишани].   М.: Прогресс, 1981.    Т. 2.   512 с.

5. Веймер Д. Аналіз політики: концепції і практика / Д. Веймер, Е. Вайнінг; [пер. з англ. І. Дзюб, А. Олійник].   К.: Основи, 1998.   654 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота