ОСНОВИ МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ОСНОВИ МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ

26.11.2020 17:36

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Ціхановська Олена Михайлівна, кандидат економічних наук доцент, Вінницький навчально-науковий інститут економіки Тернопільського національного економічного університету; Волошенюк Людмила Анатоліївна, студентка ІІІ курсу, групи ЕЕП-31, Вінницький навчально-науковий інститут економіки Тернопільського національного економічного університету


В сучасному світі маркетинг є невідємною ознакою яка характеризує бізнес. Маркетинг – це передбачення, управління та задоволення попиту на товари, послуги, організації, людей, території та ідеї через обмін. Саме потреба в маркетинговій інформації зумовлює проведення маркетингових досліджень – основне завдання яких – уникнути неточних оцінок, ризиків і невиправданих витрат – грошових зусиль, часу при прийнятті маркетингових рішень. Маркетингові дослідження — це систематичний збір та аналіз, пов'язаних з наявною ситуацією даних щодо маркетингової діяльності підприємства чи організації.

Об′єктами маркетингових досліджень можуть бути категорії, процеси, явища економічного, соціального, психологічного характеру, що у сукупності представляють сутність і наслідок маркетингової діяльності підприємства на конкретному ринку [1].

Метю ж маркетингових досліджень — виявити можливості підприємства для оволодіння конкурентними позиціями на конкретному ринку, знизити рівень невизначеності та комерційного ризику, збільшити ймовірність успіху маркетингової діяльності підприємства на ринку. Результатом маркетингових досліджень є обґрунтоване планування маркетингової діяльності підприємства або організації, ідентифікація маркетингових можливостей та загроз, а також формування гнучкої системи реагування на зміни чинників зовнішнього середовища.

Основними напрямами маркетингових досліджень є: чинники макросередовища (демографічні, економічні, науково-технічні, природні, політико-правові, культурні); чинники мікросередовища (конкуренти, постачальники, посередники, споживачі); комплекс маркетингу (товарна політика, цінова політика, політика розподілу та маркетингових комунікацій); саме підприємство чи організація (ефективність організаційної структури, виробничі можливості, професійна кваліфікація працівників тощо) [2].

Правильно проведене маркетингове дослідження дає змогу суб'єкту підприємництва ефективніше виконувати завдання свого бізнесу. Методика та техніка маркетингових досліджень суттєво залежать від конкретних цілей та завдань маркетингу, що, своєю чергою, визначається загальною маркетинговою стратегією підприємства, ринковою ситуацією, тиском конкурентів тощо. 

Потреба у маркетингових дослідженнях зумовлена також тим, що керівництво будь-якої організації чи підприємства, ухвалюючи маркетингові рішення, повинно обрати найефективніші з них з погляду прибутковості та рівня ризику. Одержуючи достовірну інформацію, можна уникнути помилок, здатних призвести до збитків, до того, як витрати стануть відчутними, вчасно відреагувати на дії конкурентів, припинити виробництво неперспективного або занадто дорогого товару тощо [5].

Низка наукових і комерційних проблем, пов'язаних з маркетинговими дослідженнями, виникає внаслідок кількох причин. По-перше, на рівні територіальних меж ринку зникає безпосередній контакт між виробником і споживачем товару, що зазвичай призводить до відсутності у виробника достовірної інформації. По-друге, внаслідок глобалізації ринків, загострення конкуренції, диференціації товарів і зростання кількості виробників, у покупця збільшується кількість варіантів вибору між продавцями, які функціонують на ринку, та їхніми товарами. По-третє, потрібен попередній прогноз щодо змін ситуації на ринку впродовж певного періоду для ухвалення обґрунтованих маркетингових рішень, що дає змогу досягти більшої узгодженості між потенціалом виробника та потребами споживачів.

Хоча маркетингове дослідження є складним процесом і з ним пов'язані багато проблем, які перераховані вище, саме у всій своїй багатогранності воно є невід'ємною і незамінною складовою бізнесу, основою його успіху [3].

Список використаних джерел:

1. П`ятковська О.С. Маркетинг. Авчальний посібник.- м Дніпро, 2018р.

2. Котлер Ф. Основи маркетингу. Короткий курс. - М .: Вільямс, 2019.

3. Сафронова Н.Б. Маркетингові дослідження. - М .: Дашков і К, 2019.

4. Сфера послуг. Маркетинг. Навчальний посібник / Хлебовіч Д.І. - М .: КноРус, 2020.

5. Умавов Ю.Д. Основи маркетингу (для бакалаврів) / Ю.Д. Умавов, Т.А. Камалова. - М .: КноРус, 2019. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота