ТРАНСФОРМАЦІЇ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ ЯК НАСЛІДОК COVID-19 - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ТРАНСФОРМАЦІЇ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ ЯК НАСЛІДОК COVID-19

01.02.2021 16:01

[Секція 1. Економіка, організація і управління підприємствами, галузями, комплексами]

Автор: Смакоуз Анастасія Миколаївна, студентка, Сумський державний університет; Яременко Анастасія Григорівна, студентка, Сумський державний університет


COVID-19 негативно вплинув на туризм у всьому світі. Як повідомляє Всесвітня туристична організація UNWTO за перші десять місяців 2020 року кількість міжнародних прибутків знизилась на 72% [2].

Для кращого розуміння ситуації та вивчення даної теми було проведено опитування. Поштовхом до проведення власного опитування стало масштабне дослідження цифрової компанії Booking, яка на основі цього визначила 9 трендів у туризмі [4]. Також з цього приводу National Geographic Travel опублікували найкращі туристичні напрямки 2021 року по 5 категоріях: Пригоди; Культура та історія; Природа; Сім’я; Стійкий розвиток [3].

Власне опитування проводилось серед населення України, по більшій мірі серед жителів м. Суми, переважна вікова категорія респондентів – 18-25 років. Загальна кількість респондентів склала 107 людей. Кожен з них відповідав в сумі на десять запитань по чотирьох блоках: Загальна інформація, Подорожі під час пандемії, Планування подорожей у післякарантинний період, Подорожі Україною та по своїй місцевості.  

Україна значно відстає у впровадженні заходів підтримки туризму, тому прогнози щодо конкурентоспроможності невтішні. Пов’язана з туризмом економіка України залежить здебільшого від внутрішнього туризму. Щодо шляхів відновлення туризму в Україні, то основними можуть бути наступні: 

1) відновити та підтримувати належний стан природних ресурсів, історичного та культурного спадку країни;

2) якісно та цікаво інформувати про туристичні місця країни, запускати рекламні кампанії;

3) з боку органів влади – надавати фінансову та правову підтримку туристичній індустрії;

4) підтримка внутрішніх авіа- та залізничних сполучень, а також регулювання вартості квитків; 

5) розробити туристичні ваучери та кредитні лінії для внутрішнього туризму – серед можливих моделей введення української туристичної картки на певну суму, що не підлягає оподаткуванню та поширюватиметься керівниками туристичних підприємств серед підлеглих для організації їх відпочинку в Україні [1, с.20]; 

6) постійний моніторинг та участь у будь-яких двосторонніх і багатосторонніх угодах, які відносяться до міжнародного туризму на подальші роки.

Щодо заходів, спрямованих на розвиток туризму в Сумській області, то в 2018 році було затверджено Програму сталого розвитку туризму в Сумській області з 2018  2022 рр. [5], окрім цього, під впливом пандемії можна розглянути наступні кроки для розвитку:

1) підтримувати у належному вигляді природні ресурси та заповідники на території Сумщини; 

2) підвищити обізнаність та зацікавленість спершу жителів Сумщини до місцевого туризму, а потім й населення інших регіонів України шляхом створення ефективної рекламної кампанії (реклама на білбордах та сітілайтах міста, на місцевому телебаченні, у соціальних мережах, реклама у місцевих блогерів); 

3) одним із найважливіших пунктів є розроблення програми заходів для безпечного туризму в період пандемії та післякарантинний час.

Отже, COVID-19 змінив сферу туризму в усьому світі раз і назавжди, усі країни зараз намагаються подолати негативні наслідки та знаходити шляхи розвитку туризму. Провівши порівняльний аналіз результатів власного опитування та дослідженням Booking, варто зазначити, що основними тенденціями в туризмі є: внутрішній туризм, співвідношення ціни та цінності, безпека для здоров’я, зростання свідомості, а відповідно й розвиток екологічного туризму, подорожі для натхнення та пошук радощів у простому.

Література:

1. Пандемія COVID-19 та її наслідки у сфері туризму в Україні: звіт European Bank for Reconstructing and Development у співпраці з  Hotel & Destination Consulting. URL: http://www.ntoukraine.org/assets/files/EBRD-COVID19-Report-UKR.pdf

2. Tourism back to 1990 levels as arrivals fall by more than 70% : The World Tourism Organization (UNWTO). URL: https://www.unwto.org/taxonomy/term/347

3. Destinations on the rise for 2021: National Geographic Society/ URL: https://www.nationalgeographic.com/travel/features/best-of-the-world-2021/ 

4. Future of travel: Booking: URL:  https://www.booking.com/articles/category/future-of-travel.html

5. Про програму сталого розвитку туризму у Сумській області 2018-2022: рішення сімнадцятої сесії сьомого скликання Сумської обласної ради від 20.12.2017. URL: http://sm.gov.ua/images/docs/turizm/17-session-37_7-skl.pdf

________________

Науковий керівник: Ковальов Богдан Леонідович, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування, Сумський державний університет.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота