СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ ТЕРИТОРІЇ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ ТЕРИТОРІЇ

18.03.2021 21:24

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Єременко Олена Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри маркетингу, Донецький державний університет управління


Становлення ринкових відносин в Україні вимагає використання нових підходів у прийнятті і реалізації управлінських рішень. Новизна цих підходів обумовлена двома основними факторами: по-перше, перенесенням центру ваги на економічний інструментарій керівництва на різних рівнях управління, по-друге, значним збільшенням самостійності господарюючих суб'єктів.

Протягом декількох останніх десятиліть серед економічних методів найбільш швидкими темпами розвиваються маркетингові дослідження, що вимагало освоєння теорії, методології і практики сучасного маркетингу, а також заломлення останнього через призму економічних інтересів господарюючих суб'єктів.

Будь-які господарюючі суб'єкти діють у рамках певної території, орієнтуючись на запити підприємств, що функціонують в її межах, проживаючого на ній населення і законодавчі нормативи, що регламентують економічну поведінку всіх суб'єктів – носіїв економічних інтересів даної території. Це примушує господарюючі суб'єкти звертатися до пошуку адекватних шляхів вирішення виникаючих проблем. До такого способу можна віднести маркетинг території, що враховує специфіку конкретного муніципального об'єднання, але вимагає певних передумов для його ефективного застосування [1, с. 101-108].

Орієнтація в прийнятті управлінських рішень на потреби певної території або регіону, перегляд деяких принципів, які раніше здавалися непорушними, курс на широке використання планово-цільових методів господарювання, посилення уваги до методик складання і реалізації цільових соціально-економічних регіональних програм визначає актуальність дослідження даних аспектів. 

Соціально-економічні аспекти та особливості розвитку маркетингу території полягають у сукупності принципів і методів управління територією з метою досягнення сталого економічного розвитку, найбільш повної реалізації економічних інтересів проживаючого на ній населення і засобів, або способів створення можливостей і умов для залучення потенційних і реальних учасників трансакцій, що здійснюються на даній території, або з приводу об'єктів даної території. Маркетинг території передбачає врахування потреб та інтересів населення території у проведенні регіональної політики. При цьому врахування інтересів суспільства не є головним завданням, а являє собою особливий вид обмежень у діяльності підприємства або функціонуванні території по досягненню своїх цілей.

З другої половини минулого століття маркетинг став втрачати специфічну орієнтацію на сферу збуту і почав набувати риси методу соціальної технології управління громадськими та суспільно-економічними відносинами.

Тому видається цілком логічним поява територіального маркетингу, або маркетингу території. Передумовою його становлення в Україні слід вважати реформу місцевого самоврядування.

Маркетинг території володіє істотними особливостями на відміну від маркетингу підприємства [2, с. 149-153]:

більш широка сфера застосування маркетингу в тому випадку, коли мова йде не про окремі підприємства або організації, а про території або регіони. Тут використовуються всі види і різновиди маркетингу, тому що маркетинг території носить комплексний характер;

територіальний маркетинг здійснюється на території, окресленій державними кордонами (адміністративними, географічними, економічними, інформаційними та іншими), в межах яких розташовані підприємства та організації, сукупність і функціонування яких являє собою єдиний економічний простір. Перераховані види кордонів можуть не збігатися, тому потрібна супутня міжмуніципальна взаємодія у вигляді соціально-економічної інтеграції, часткового фінансування, створення тимчасових творчих груп чи інших форм управління;

якщо загальний маркетинг акцентує увагу на виборі оптимальних каналів збуту продукції, то завдання маркетингу території полягає в пошуку таких переваг, які могли б зацікавити потенційну робочу силу, інвесторів, акціонерів з метою залучення їх уваги до даної території;

на будь-якій обмеженій території відбувається перетин, локалізація і поляризація економічних інтересів як населення території, так і суб'єктів, які проживають за межами території. Дотримання інтересів насамперед осіб, які постійно проживають на території, виявляється досить складним, оскільки інтереси зовнішніх суб'єктів часто підкріплюються сильними аргументами, наприклад, у вигляді інвестицій, податкових платежів або виступають в інших, нерідко прихованих іпостасях. Такі ситуації ведуть до неузгодженості інтересів і можуть лежати в основі суперечностей, що потребують спеціальних заходів для свого вирішення;

конкурентні переваги території можуть не мати адекватної вартісної форми вираження, а отримання переваг за рахунок формування іміджу територій має свої особливості.

Виходячи з цього, маркетинг території ґрунтується на соціально-економічних, організаційно-економічних та інституційно-економічних відносинах, що панують у суспільстві.

Література:

1. Перевозова І.В. Маркетинг в системі управління соціально-економічним розвитком регіону. Інноваційна економіка, 2016. № 5-6 [63]. С. 101-108.

2. Дробязко І. М. Територіальний маркетинг як механізм підвищення ефективності діяльності органів місцевого самоврядування. Теорія та практика державного управління: зб. наук. пр. Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ “Магістр”, 2008. Вип. 2 (21). С. 149-153.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота