АНТИСИПАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ВПРОВАДЖЕННЯ НА ПІДПРИЄМСТВІ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

АНТИСИПАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ВПРОВАДЖЕННЯ НА ПІДПРИЄМСТВІ

30.10.2021 00:00

[Секція 3. Маркетинг]

Автор: Куриляк Олексій Миколайович, аспірант Національного університету водного господарства та природокористування, м. Рівне


Галузь автомобілебудування є інноваційною, динамічною та їй притаманний значний колабораційний рівень між підприємствами галузі. Функціонування автоскладальних підприємств без тісної співпраці із дилерами, виробниками замінних частин, розробниками програмного забезпечення, логістичними компаніями та складами, фінансовими установами, маркетинговими компаніями є не можливий, адже автомобіль – це складний товар, із великою часткою доданої вартості та високими вимогами до безпеки та дизайну. Даний ринок без активної співпраці у форматі B2B не зміг би забезпечувати кінцевому споживачу оперативно замінні частини, якісне обслуговування на технічних станціях та короткий цикл розробки нових моделей транспортних засобів. Однак попри значний рівень взаємозв’язків між суб’єктами підприємництва даної галузі залишається відкритим питання розуміння очікувань споживача, розуміння ключових потреб та прогнозування майбутніх трендів. Макро- та мікросередовище функціонування підприємства та споживача є досить різними за факторами впливу, а тому значні коливання попиту продиктовані пандемією COVID-19, або ж кризою у процесах постачання процесорів для транспортних засобів по різному здійснюють впливу на поведінку безпосередньо на ринку. У зв’язку із цим, дослідження особливостей поведінки споживачів, їх майбутніх очікувань, антисипація майбутніх трендів ще до моменту їх активного поширення є ключовими питаннями сьогодення для підприємств орієнтованих на центризм навколо споживача. Антисипативний маркетинг сприяє ідентифікації потреб завдяки чіткому розумінню внутрішніх мотивів вибору того чи іншого товару, усвідомленню основних проблем з якими стикаються споживачі. Сучасний вектор на посилення рівня комп’ютеризації автотранспортних засобів, збільшення потенціалу інтелектуальності автомобіля, зростання кількості розумних пристроїв у побуті забезпечують значні можливості для збору даних про поведінку споживача практично у реальному часі, що у свою чергу відкриває значні можливості для антисипації очікувань споживачів, ідентифікації проблем із товаром до моменту їх настання, посилення технологічності безпосередньо товару у напрямку потреб, а не можливостей. Однак, у процесі впровадження доданої цінності від так званих об’єднаних автомобілів (автотранспортні засоби, які обладнанні відповідними інформаційними системами направленими на збір даних про рух автомобіля, швидкість, маршрути, поведінку споживача підчас керування, характер руху, інтенсивність зносу деталей, пошукові запити споживача та мають можливість здійснювати обмін даними між іншими пристроями, автомобілями, інфраструктурними об’єктами тощо) існує ряд труднощів, які унеможливлюють швидкий та достатньо ефективний перехід ринку до процесів монетизації даних зібраних транспортними засобами. Для цього існує ряд причин, які можна охарактеризувати наступним чином:

1) Відсутність ефективних алгоритмів оперування великими даними з виокремленням ключових даних для антисипації споживчих очікувань;

2) Не спроможність забезпечення ефективного обміну даними між пристроями у більшості випадків, оскільки відсоток поширення розумних пристроїв знаходиться на недостатньому рівні;

3) Низький рівень зацікавленості споживачів у технологіях «об’єднаних автомобілів» (існує проблема розуміння цінності для кінцевого споживача у зборі та використанні поведінкових даних);

4) Повільна трансформація підприємств під нові вимоги ринку у колаборації та обміну даними;

5) Труднощі із масштабуванням технологій (наявність декількох тисяч автотранспортних засобів із технологіями, які уможливлюють збір та обмін даними між автомобілями є не достатнім для масової імплементації цінності даних у процесах антисипативного маркетингу та монетизації даних. Причиною цього є те, що наявність прогалин у процесах збору даних, відсутність у певних регіонах необхідної інфраструктури, недостатній рівень технічного обслуговування створюють негативний вплив на повноцінне використання зібраних даних та формування глобальних екосистем).

Для ефективнішої імплементації процесів монетизації зібраних автотранспортними засобами даних необхідно:

1) Забезпечення чітких кроків на формування швидкої вигоди від трансформації бізнес процесів у напрямку використання даних про споживчу поведінку (побудова чітких кроків повинна не йти у розріз загальним цілям у сфері довгострокових інвестицій);

2) Підвищення рівня видимості переваг для кінцевого споживача від впровадження інформаційних технологій та згода на обробку персональних даних;

3) Підвищення рівня безпеки зібраних даних (враховуючи існуючі вимоги до обробки, зберігання та використання персональних даних користувачів);

4) Покращення рівня співпраці між усіма учасниками ринку (забезпечить меншу кількість проблем із інтеграцією інформаційних потоків);

5) Формування бізнес процесів у напрямку забезпечення достатнього рівня монетизації зібраних даних на всьому життєвому циклі автотранспортного засобу, у той же час центризм навколо споживача та його потреб;

Дані та вміння ними оперувати є ключовим фактором ефективної реалізації антисипативного маркетингу, і як наслідок забезпечення конкурентних переваг на ринку будь-якому автомобілебудівному підприємству. 

________________ 

Науковий керівник: Крикавський Євген Васильович, доктор економічних наук, професор, Національний університет водного господарства та природокористування



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота