ПЕРСПЕКТИВИ УДОСКОНАЛЕННЯ КАЗНАЧЕЙСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ ТЕРИТОРІАЛЬНИМИ ОРГАНАМИ КАЗНАЧЕЙСТВА УКРАЇНИ - Наукові конференції

Вас вітає Інтернет конференція!

Вітаємо на нашому сайті

Рік заснування видання - 2014

ПЕРСПЕКТИВИ УДОСКОНАЛЕННЯ КАЗНАЧЕЙСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ ТЕРИТОРІАЛЬНИМИ ОРГАНАМИ КАЗНАЧЕЙСТВА УКРАЇНИ

20.12.2021 22:42

[Секція 7. Податкова система. Бюджетна система]

Автор: Коноваленко Наталія Федорівна, студентка 2 курсу магістратури заочної форми навчання спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» Навчально-наукового інституту публічного управління та державної служби Київського національного університету імені Тараса Шевченка


Казначейство України та його територіальні органи здійснюють казначейське обслуговування державного та місцевих бюджетів на основі ведення єдиного казначейського рахунку і забезпечують контроль за цільовим використанням бюджетних коштів. З метою здійснення ефективної та результативної державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів органи казначейства першочергово повинні мати фінансові, кадрові та інформаційні ресурси. 

Серед факторів, що впливають на потребу територіальних органів у значних фінансових ресурсах є: витрата зайвих коштів на підтримку працездатності застарілого обладнання; недостатність фінансування для придбання програмного забезпечення; значне зростання навантаження на канали зв'язку; залишаються значними  кількість робіт, що здійснюються не в автоматизованому, а в ручному режимі; недостатнє фінансування на підтримку в належному стані будівель та приміщень територіальних органів казначейства, а також на оренду приміщень. 

У територіальних органах казначейства останніми роками спостерігається зростання плинності кадрів. Ключовою з причин є демотивація персоналу, а саме невідповідність між навантаженням в трудовому процесі і рівнем винагороди за працю та відсутність інших додаткових стимулів.

Все більше зростають вимоги до професійних та особистісних якостей працівників територіальних органів казначейства, які безпосередньо реалізують державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, що зумовлено необхідністю підвищення якості обслуговування клієнтів. Зміни в організаційній структурі, удосконалення  методів і технологій обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів формують відповідні нові вимоги до працівників. Тобто потребу якісного кадрового забезпечення та збереження висококваліфікованих працівників також можна розглядати як вирішальну умову ефективності функціонування органів Казначейства. 

У цілому в сучасних умовах розвитку економіки одним із напрямків вдосконалення у сфері організації діяльності територіальних органів казначейства є налагодження взаємозв’язку на різних рівнях управління публічними фінансами. Впровадження сучасних інформаційних технологій дозволить  оптимізувати взаємодію органів казначейства з  органами державної влади та органами місцевого самоврядування шляхом надання доступу до державних інформаційних ресурсів, підвищить прозорість та ефективність  управління публічними фінансами, а також покращить якість обслуговування клієнтів органами казначейства. Масштабні впровадження в діяльність органів казначейства інформаційних технологій потребує відповідного забезпечення належною системою захисту інформації, сучасним комп’ютерним обладнанням, новітніми програмними продуктами тощо.

До пріоритетних напрямів удосконалення діяльності органів Казначейства слід і надалі включати казначейське обслуговування клієнтів із використанням електронних сервісів Казначейства, у тому числі СДО «Клієнт казначейства - Казначейство» та Системи подання електронної звітності АС «Є-Звітність» [1]. Потребують розширення функціональних можливостей цифровізація процесу «юридична справа» для відкриття рахунків, автоматизоване підключення нових рахунків клієнтів, автоматизації взаємодії з адміністратором податків і зборів у частині повернення помилково або надміру зарахованих платежів; запровадження уніфікованої форми ведення обліку виконання судових рішень. Подальшого доопрацювання потребує СДО в частині розроблення можливості формування в електронному вигляді попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів та передачі через СДО з накладенням кваліфікованого електронного підпису до розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів. Вдосконалення наявного програмного забезпечення в частині супроводу процесу застосування заходів впливу забезпечить ведення органами казначейства журналів реєстрації заходів впливу в електронному вигляді. Для цифровізації процесів необхідно внести зміни у нормативні документи, які регламентують казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Завдяки запровадженню інформаційної взаємодії між електронною системою закупівель, єдиним веб-порталом використання публічних коштів та інформаційною системою Казначейства територіальні органи казначейства зможуть якісно і оперативно здійснювати контрольні повноваження, визначені частиною 2 статті 7 закону України «Про публічні закупівлі» [2]. На сьогодні ця функція не реалізована через низку технічних причин. 

У системі Казначейства триває процес удосконалення системи державного управління, розпочатий у 2020 році, який розглядається у приєднанні територіальних органів до Казначейства. Залишаються не врегульованими питання щодо внесення змін у нормативно-правові акти, якими регламентується діяльність органів казначейства, у разі запровадження дворівневої організаційної структури територіальних органів казначейства та правомірності утворення безбалансових районних управлінь без статусу юридичної особи з власною гербовою печаткою та кодом ЄДРПОУ.

Таким чином, можна стверджувати, що поліпшення якості обслуговування територіальними органами казначейства розпорядників і одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів має бути пріоритетним завданням Казначейства, для досягнення якого необхідні: удосконалення ресурсного забезпечення; активне впровадження електронних сервісів; внесення змін до нормативно-правових актів, які регламентують казначейське обслуговування бюджетних коштів,  в т.ч. і діяльність органів казначейства, у разі запровадження дворівневої організаційної структури територіальних органів казначейства.

Література:

1. Пріоритетні напрями діяльності Державної казначейської служби України на 2021 рік. Державна казначейська служба України : вебсайт. URL: https://www.treasury.gov.ua/ua/pro-kaznachejstvo/funkciyi-ta-prioritetni-zavdannya/2021.

2. Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії між електронною системою закупівель, єдиним веб-порталом використання публічних коштів та інформаційною системою Державної казначейської служби України : наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, МФУ від 4.02.2019 № 149/44 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0204-19#Text.

________________ 

Науковий керівник: Плахотнюк Наталія Григорівна, кандидат юридичних наук, доцент, Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби Київського національного університету імені Тараса Шевченка



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License
допомога Знайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Конференції

Конференції 2024

Конференції 2023

Конференції 2022

Конференції 2021

Конференції 2020

Конференції 2019

Конференції 2018

Конференції 2017

Конференції 2016

Конференції 2015

Конференції 2014

:: LEX-LINE :: Юридична лінія

Міжнародна інтернет-конференція з економіки, інформаційних систем і технологій, психології та педагогіки

Наукові конференції

Економіко-правові дискусії. Спільнота